کد خبر: ۴۸۷۶۷۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۹

عارف: نسل اول انقلاب باید جای خود را به جوانان متخصص، متعهد و کارآمد بدهد

رئیس فراکسیون امید فعالیت اصلاح طلبان را به نفع نظام و حتی رقیب جریان اصلاح طلب دانست و گفت: انتظار است دولت همراهی شایسته‌ای با حامیان اصلی خود داشته باشد و بکارگیری این نیروها را در اولویت اول خود قرار دهد. ولی روند برخی تغییرات در بدنه دولت نشان از فاصله گرفتن از جریان اصلی حامی دولت است که امیدوارم این روند اصلاح شود.
آفتاب‌‌نیوز : محمدرضا عارف در دیدار با فعالان مدنی استان چهارمحال و بختیاری و اعضای هیات مؤسس بنیاد امید ایرانیان شهرکرد با مرور نحوه شکل گیری بنیاد امید ایرانیان، گفت: در مقطعی به فکر تأسیس بنیاد امید ایرانیان افتادیم که وضعیت نگران کننده‌ای در جریان اصلاح طلب حاکم بود و سرمایه اجتماعی این جریان به دلیل عدم کادرسازی نتوانسته موجب توفیقات اصلاح‌طلبان در انتخابات‌های دهه گذشته شود.

 به گزارش ایسنا، رئیس بنیاد امید ایرانیان ادامه داد: بنیاد باران که بعد از دوره دولت اصلاحات شکل گرفت محدود به مدیران ارشد دولت اصلاحات بود و عملاً از سرمایه اصلی جریان اصلاحات یعنی جوانان که بدنه با نشاط آن است غافل ماندیم به همین دلیل در صدد تأسیس بنیاد امید ایرانیان برآمدیم تا بتوانیم پایگاهی برای جذب جوانان پرشور و با انگیزه باشیم و آگاهانه شعار "اخلاق، عقلانیت و خرد جمعی" را محور فعالیت‌های خود قرار دادیم.

کشور به اتاق‌های فکر نیاز دارد

وی با بیان اینکه کشور به اتاق‌های فکر نیاز دارد، خاطرنشان کرد: یکی از اولویت‌های بنیاد امید ایرانیان تشکیل اتاق فکر برای جریان اصلاح طلب و حتی برای کشور است که در تعیین راهبردهای کلان بتواند تأثیر گذار باشد و تصور می‌کنم در این مسیر موفق بودیم.

نسل اول انقلاب باید جای خود را به جوانان متخصص، متعهد و کارآمد بدهد

رئیس فراکسیون امید بر ضرورت تشکیل یک حزب فراگیر تاکید کرد و با بیان اینکه عمده فعالیت بنیاد امید ایرانیان متکی به نسل جوان است، گفت: یکی از اهداف مهم ما در بنیاد امید ایرانیان تربیت مدیران آینده کشور است چرا که معتقدیم نسل اول انقلاب باید جای خود را به جوانان متخصص، متعهد و کارآمد بدهد و حتی برای انتخابات ریاست جمهوری در دوره‌های بعدی باید منتظر حضور جوانان با انگیزه باشیم. به همین دلیل معتقدم با تشکیل یک حزب فراگیر مسیر دست یابی به اهداف اینچنینی هموارتر خواهد بود.

جریان رقیب به مانند اصلاح طلبان توان بسیج نیروهای جوان را ندارد

عارف با بیان اینکه در دهه گذشته جریان اصلاح طلب چوب تفرقه و عدم انسجام را خورد، تصریح کرد: جریان اصلاح طلب پایگاه اجتماعی مستحکمی در بین افکار عمومی دارد و جریان رقیب به مانند اصلاح طلبان توان بسیج نیروهای جوان را ندارد و قشرهای خاکستری نیز اگر به میدان بیایند رأی آنها عموما با جریان اصلاح طلب است به همین دلیل باید از این فرصت برای مستحکم‌تر کردن پایگاه اجتماعی جریان اصلاح طلب استفاده کرد.

فعالیت اصلاح‌طلبان به نفع نظام است

وی فعالیت اصلاح طلبان را به نفع نظام و حتی رقیب جریان اصلاح طلب دانست و تاکید کرد: سرمایه اصلی نظام اسلامی مردم است و نباید کاری کرد که اعتماد مردم به مسئولان و نظام از بین برود چرا که تاریخ به ما می‌آموزد هرگاه اعتماد مردم به حاکمان خود از بین برود آن نظام سیاسی با چالش‌های عظیمی رو به رو خواهد شد.

مشکلات اقتصادی مردم واقیعتی انکار ناپذیر است

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام مشکلات اقتصادی مردم را واقیعتی انکار ناپذیر دانست و گفت: اگر به داد مشکلات مردم نرسیم اعتماد مردم به نظام خدشه دار می‌شود.بنابراین باید دولت و همه نهادها و جریانات مهمترین دغدغه خود را معیشت مردم و اشتغال جوانان قرار دهند و همگان برای پاسخ به این مطالبات بحق مردم تلاش کنند.

عارف در پایان با اشاره به گلایه برخی از اعضای حاضر در جلسه نسبت به انتصاب برخی مدیران دولتی در استانها، تاکید کرد: انتظار است دولت همراهی شایسته‌ای با حامیان اصلی خود داشته باشد و بکارگیری این نیروها را در اولویت اول خود قرار دهد. ولی روند برخی تغییرات در بدنه دولت نشان از فاصله گرفتن از جریان اصلی حامی دولت است که امیدوارم این روند اصلاح شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۵
0
0
اول هم از خودت شروع کن فقط جای خودت رو به ژن برتر نده .
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین