کد خبر: ۴۸۹۵۲۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۸

کریمی‌قدوسی: القاء ناکارآمدی نظام سیاسی از اتهامات سران فتنه بود

یک نماینده اصولگرای مجلس گفت: نادیده گرفتن جایگاه قانون و القاء ناکارآمدی نظام سیاسی از اتهامات سران فتنه بود.
آفتاب‌‌نیوز :
به گزارش ایسنا، جواد کریمی قدوسی در نطق میان دستور امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی، گفت: امام خمینی (ره) خطاب به کسانی که در آن زمان مقابل قانون ایستادند و وحدت و امنیت کشور را به مبارزه طلبیدند فرمودند «غلط می‌کنی که قانون را قبول نداری. قانون تو را قبول ندارد»

نماینده مردم مشهد در مجلس ادامه داد: مقام معظم رهبری در مقابله با  فتنه ۸۸ فرمودند «افرادی حاضر نشدند در مقابل قانون، داور و شیوه داوری که قانون تعیین کرده، تسلیم شوند. افرادی که قانون و رای اکثریت را قبول ندارند، صلاحیت حضور در چارچوب نظام اسلامی را از دست داده‌اند. چند سال بعد که قلم‌های بسته شده آگاهان بین‌المللی روان شود خواهید خواند که چه توطئه بزرگی پشت فتنه ۸۸ بود و چه قصد عجیبی داشتند. فتنه‌ها را باید با روشنگری خاموش کرد زیرا هر جا روشنگری باشد دست فتنه‌انگیزان کوتاه می‌شود.»

وی افزود: این روزها که کشور در غم و اندوه زلزله ویرانگر غرب کشور، مشکلات توده‌های مردم، گرفتاری‌های سپرده‌گذاران در موسسات مالی،  آمار بالای بیکاری و ادامه رکود و دشمنی دشمنان ملت ایران هستیم، دم زدن از فتنه و فتنه‌گران به نفع مردم نیست. در جلسه گذشته همکار عزیز، نایب رییس مجلس در نطقش گفت«هر روز فریاد می‌زنیم که فتنه وجود دارد. به رییس‌جمهور گذشته مملکت اجازه صحبت کردن و بیرون رفتن از  خانه را نمی دهیم. ما در جامعه عقده و گره ناگشوده داریم.»

کریمی قدوسی با مخاطب قرار دادن «ملت انقلابی»، گفت: آنچه در وقایع رخ داده پیش و پس از انتخابات سال ۸۸ شاهد بودیم بی‌شک ظلم بزرگی در حق نظام اسلامی به طور خاص و اسلام به طور عام بود که خسارت زیاد مادی و معنوی به کشور وارد کرد. مانند ظلم و هتک حرمت قرآن، حرمت ائمه معصومین، امام، شهداء و مقام معظم رهبری.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارج مجلس ادامه داد: مبدل شدن انتخابات از عنصر وحدت‌بخش به عامل انشقاق و اختلاف، شکل گرفتن تقابل و مرزبندی بین نخبگان و توده‌های مردم هر چند در مدت کوتاه، آکنده شدن فضای اجتماع از تضاد و تعارض و کشیدن شدن آن به فضای درونی خانواده‌ها، تضییع و تضعیف ظرفیت‌های سیاسی برآمده از مشارکت ۴۰ میلیونی مردم در انتخابات، ضربه به امنیت ملی، مخدوش شدن و سلب اعتماد عمومی نسبت به نظام برای مدتی کوتاه، خدشه دار شدن جایگاه مستحکم نظام اسلامی در صحنه بین‌المللی و حوزه‌های مختلف از آثار فتنه بود.

این عضو فراکسیون اصولگرایان گفت: نادیده گرفتن جایگاه قانون، تلاش جدی و منسجم برای تضعیف جایگاه رهبری و ولایت فقیه، القاء ناکارآمدی نظام سیاسی، تضعیف و تخریب ستون‌های حمایتی نظام به ویژه سپاه، بسیج و روحانیت، تضعیف و تخریب ستون‌های اطلاعاتی و امنیتی و نهادهای نظارتی کشور، ایجاد و گسترش اختلاف میان سه طیف سیاسی با حاکمیت، حاکمیت با آنان، حاکمیت با مردم و مردم با مردم، بی‌اعتبار کردن ساختار مدیریتی نظام در سطوح مختلف، تلاش جهت نشان دادن نظام به عنوان دشمن مشترک همه معارضان، مخالفان و منتقدان، استفاده از ظرفیت نخبگان سیاسی و فرهنگی کشور با هدف فعالیت‌های تبلیغی، سلب اعتماد از مردم نسبت به سخنان مسئولان کشور، کمک به ساخت سناریوی هدفمند با محوریت اسطوره شکنی و ارزش‌زدایی و مشروعیت زدایی از ارکان نظام از اتهامات سران فتنه و گردانندگان وقایع پس از انتخابات ۸۸ بود.

مسعود پزشکیان در پایان نطق کریمی قدوسی، گفت: پاسخ ندارد، اشکال ندارد، اما حضرت علی می‌فرمایند «فاستترو فی بیوتکم».

وقتی نایب رییس مجلس با فریادهای کریمی قدوسی روبرو شد چند بار با  صدای بلند به وی گفت «آقا اشکال ندارد، بنشین سرجایت، پاسخ سخنانت را نمی‌دهم»
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۴
0
0
خواهشا نظرتان رادرباره بست نشینی دوستان درحرم عبدالعظیم حسنی بگوئید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۴
0
0
وقتی کسی یکطرفه به قاضی برود راضی برمی گردد.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین