کد خبر: ۴۹۴۴۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۸۵ - ۱۹:۰۷

حزب الله چگونه سربازان اسراییلی را شکار می کند؟

آفتاب‌‌نیوز : در همین زمینه خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارشی به بررسی موشک های ضدتانک حزب الله پرداخته است.
در این گزارش آمده است موشک های مدرن و قدرتمند ضدتانک حزب الله لبنان با توانایی که در نابودی تانکهای پیشرفته اسرائیل دارند، شاید موثرترین سلاحی باشد که در جنگ لبنان به کار می رود. 

کارشناسان تسلیحاتی مدعی شده اند، این موضوع شاهد دیگری بر این است که اسرائیل با یک ارتش منظم و مجهز روبه روست نه یک گروه شبه نظامی مردمی.
این گزارش می افزاید، ارتش اسرائیل روز جمعه تایید کرد که حزب الله از موشک های ضد تانک «متیس» ساخت روسیه و موشک های «میلان» ساخت اروپا استفاده می کند. 

در روزهای اخیر 7 سرباز اسرائیلی توسط این موشک ها کشته شده و 3 تانک «مرکاوا» ساخت اسرائیل که کوهی از فولاد و نماد قدرت ارتش اسرائیل به شمار می رود، نابود شده است.
همچنین رسانه های اسرائیلی می گویند بیشترین تعداد از حدود 50 سرباز اسرائیلی که از آغاز جنگ تاکنون کشته شده اند توسط این موشک ها  هدف قرار گرفته اند. 

یوسی کوپر واسر، یکی از افسران ارشد امنیتی ارتش اسرائیل که به تازگی بازنشسته شده است به آسوشیتدپرس گفته است حزب الله  نوعی از پیشرفته ترین موشک های ضدتانک جهان را در اختیار دارد. او می افزاید این یک گروه شبه نظامی نیست بلکه تشکیلاتی شامل پیاده نظام و واحدهای حمایتی است. 

اسرائیل مدعی است که نیروهای حزب الله تسلیحات مورد استفاده در این جنگ از جمله این موشک های ضدتانک را از سوریه و ایران دریافت کرده اند.
این در حالی است که هر دو کشور هرگونه حمایت مالی و تسلیحاتی از حزب الله را تکذیب می کنند و تاکید دارند که حمایت آنها از حزب الله صرفا معنوی و فکری است. 

در ادامه گزارش آمده است تانکهای مرکاوای اسرائیل به دلیل بزرگی و سنگینی و حجم عظیم تجهیزات به کار رفته در آن به یک دژ نظامی تشبیه  می شود.

حزب الله پس از نابودی نخستین تانک مرکاوا به جشن و شادمانی پرداخت. 
نیروهای حزب الله در تلویزیون رسمی خود المنار با اعلام این خبر گفتند در حالی که نیروهای نظامی حزب الله قصد داشتند به روستای شیحین پیشروی کنند، مجاهدین حزب الله با آنها مقابله کردند و یک تانک مرکاوا را نابود کردند. 

این گزارش می افزاید، علاوه بر این موشکهای ضدتانک، حزب الله به نوع قدرتمندی از سلاحهای خمپاره انداز موسوم به آر پی جی 29 مسلح است که پیش از این توسط مبارزین فلسطینی در غزه نیز برای مقابله با تانکهای اسرائیل به کار برده می شد. 

با وجود تمام این ادعاها در مورد حمایت های تسلیحاتی صورت گرفته از حزب الله و توان بالای نظامی آنها، عامل مهمی که اسرائیل و غرب در پیروزی های به دست آمده توسط این گروه نادیده می گیرد باورهای انقلابی و انگیزه بالای حزب الله برای مقاومت در برابر اسرائیل است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
یا علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
1
0
اسرائیل از خانه عنکبوت هم سست تر است
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین