کد خبر: ۴۹۶۳۶۱
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۷

شرط مراجع برای ورود زنان به ورزشگاه

عضو هیات رئیسه فراکسیون زنان مجلس از تلاش نمایندگان زن مجلس برای تداوم تعامل با مراجع عظام قم در جهت تسهیل روند پیگیری طرح‌ها و لوایح مورد بررسی در حوزه زنان خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :
سیده فاطمه ذوالقدر در بیان نتیجه سفری که به تازگی به استان قم داشته‌اند، گفت: این سفر در اصل به دعوت دانشگاه ادیان و مذاهب و دانشکده مطالعات زنان و خانواده استان قم صورت گرفته بود، اما در حاشیه این سفر با مراجع قم هم ملاقاتی داشتیم که در آن پیرامون آسیب‌های اجتماعی، ورود زنان به استادیوم و ازدواج دختران زیرسیزده سال مباحثی مطرح شده و از نظر این بزرگان بهره‌مند شدیم.

به گزارش آفتاب‌نیوز، نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به دیدگاه مراجع عظام نسبت به حضور زنان در استادیوم یادآورشد: مراجع معتقدند ورود زنان به استادیوم به خودی خود اشکال شرعی ندارد، اما در مصادیق باید مورد بررسی قرار بگیرد، البته بر این مهم نیز اشاره شد که به شرط تفکیک جایگاه زنان و مردان این موضوع قابل بررسی خواهد بود.

شرط مراجع برای ورود زنان به ورزشگاه

وی ادامه داد: هم‌اکنون تحقق این امر در گروی عملکرد وزارت ورزش در تامین زیرساخت‌ها و آئین‌نامه‌هایی است که باید تدوین کند، تا در پی آن به‌طور آزمایشی ورود زنان در چند جلسه به استادیوم مورد بررسی قرار بگیرد.

عضو هیات رئیسه فراکسیون زنان مجلس، با یادآوری اینکه سفر اعضای فراکسیون زنان به استان قم به‌منظور تعامل دائمی با مراجع عظام تداوم خواهد داشت، تصریح کرد: اعضای فراکسیون زنان بعد از این سفرهایی را به طور مستمر در جهت تعامل بیشتر با مراجع عظام به استان قم خواهند داشت، چراکه این امر موجب تسهیل روند تصویب طرح‌ها و لوایحی می‌شود، که ممکن است در روند قانونگذاری از نظر احکام شرع با مشکلاتی مواجه شوند.

منبع: خانه ملت


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۵
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۷
4
4
با سلام. باید گفت متاسفانه اصلا فوتبال را سیاستمداران غرب درست نمودند تا فکر جوانان را مشغول. وکار خودشان را انجام دهند باید گفت مردها از دیدن فوتبال چه استفاده برده. اند که زنان را هم مشغول این کارها نماییم مبادا مادر ان اینده ومدیران وتربیت کنندگان نسل را هم به این کارهای بیهوده مشغول شوند بچه از مدرسه امده یا شوهر از کار برگشته. مادر کجاست رفته فوتبال تماشا نماید مبادا با علم یا جهل تیشه بر ریشه وفرهنگ واوقات زنان ودختران. هم بزنیم.
ناشناس
|
United States of America
|
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۷
0
1
تفکیک باید بر اساس مردان مجرد و متاهلین و خانمهای تنها صورت بگیره نه مرد و زن ، نمیشه که زن یه طرف استادیوم بشینه شوهر طرف دیگه .
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۷
0
0
مردها علاقه ای به دیدن ورزش زنان ندارند چرا زنان اینقدر دوست دارند ورزش مردان را ببینند واقعا ؟ آیا واقعا زنان دوست دارند یا عده ای به بهانه های سیاسی دل برای زنان می سوزانند ؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۸
0
0
بحث حریم و حرمت نکته ایست که مغلطه بر نمیدارد. چرا فکر میکنیم بعضی مسائل بستنی و فالوده است یا شیر و هویج که میتوان مخلوط کرد. وجدانا بعنوان یک مرد یا بعبارتی جنس مذکر بفرمائید صحنه هائی از بعضی ورزشها مثل کشتی و وزنه برداری که الان در منزل در سیما مشاهده می کنیم عرق شرم در مقابل زن و بچه ایجاد نمیکند. صحنه های وزنه برداری یا کشتی یا والیبال ، درست است که ورزش هیجان زا و تفریح سالم و سرگرم کننده است اما وجدانا همه برجستگیهای بدن باید در منزل از صفحه تلویزیون نشان داده شود و میتوان زن و بچه را به اطاق دیگر فرستاد؟ باور بفرمائید بسیاری از مادران این مملکت پشت به تلویزیون مینشینند و همین ورزشکاران را دعا می کنند اما نمیتوانند ببینند. اگر اشکالی ندارد چرا همین صحنه ها برای زنان ورزشکار پخش نمیشود؟ چرا اصرار داریم زنان ما آرایش کنند بخود رنگ بزنند با پوششهای باز روی سر در محیطهای ورزشی حرکات بدن را ولو در قالب تشویق به نمایش بگذارند و بعضا شاهد و ناظر ادبیات خاصی باشند که سیما آنها را حذف می کند. وجدانا مدارس ابتدائی را کنترل میکنیم کودکان 7 ساله را در مدرسه در پوشش قرار میدهیم، در مسجد و محل و مراسم حج و زیارت با رعایت پوشش عرف و شخص محرم همراه می کنیم که مسائل تربیتی و غیرتی و حفاظتی و حمایتی از ناموس رعایت شود و بعد انتظار داریم 50 هزار بانو را با ظاهری که امروزه در تجمعات استادیومی میبینیم دور هم جمع کنیم. من نمیگویم زنان حق ندارند جمع شوند- شادی کنند ورزش کنند اما با رعایت حقوق حقه انان و در محیط مخصوص خود این کار را بکنند. وجدانا نه ان صحنه های مردانه یا مذ کرانه را در سیما و تصاویر شاهد باشیم نه بانوان را از حضور محروم کنیم. ورزشهای بانوان را برنامه ریزی کنیم مثلا فوتبال بانوان در روز خاص در استادیوم با حضور بانوان و بدون حضور اقایان. خانمها بروند شرکت کنند تشویق کنند ورزش کنند و به منزل مراجعه کنند. سرویسها و امکانات لازم هم همانطور که برای اقایان طراحی میشود برای انان برنامه ریزی شود. بهر حال، محیط ورزشی حرمت دارد و میتوان برای هر دو جنس برنامه ریزی کرد ، نه اینکه با مباحث مغلطه ای ایجاد تنش کرد. بحث سر این نیست که تعدادی خانم برای بازی لیگ مردان میخواهند به استادیومی که مردان حضور دارند بیایند، تعداد دیگری هستند که دوست دارند و حق دارند به محیطهای ورزشی بیایند اما شاید نه در محیطی مخلوط یا صرفا برای تماشای ورزش آقایان، پس حق انها هم باید محفوظ گردد. باز هم تاکید میکنم محیط ورزش و تفریح سالم فقط استادیوم فوتبال و کشتی و بسکتبال و والیبال نیست، اگر روزی بانوان بخواهند به دیدن ورزش شنا ، واترپلو و ورزش باستانی و زورخانه بیایند باید چکار کرد؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۸
0
0
متاسفم از این همه تبعیض و اپارتاید جنسیتی. به دوران ماقبل تاریخ برگشته ایم. اون وقت ما رژیم های نژاد پرست و اپارتاید را محکوم می کنیم. ای کاش برا دفاع از این حق ناچیز شهروندی خانم ها> اقایون هم تا لغو این تبعیض اشکار از رفتن به ورزشگاهها خود داری کنند
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین