کد خبر: ۴۹۷۱۰۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۶
با هماهنگی می‎توان با کمترین هزینه اوضاع را مدیریت کرد/نمایندگان تهران به جلسات ستاد مدیریت بحران دعوت نشده‌اند

نماینده تهران: زلرله بالای ۶ ریشتر در پایتخت مشکل زاست

عضو هیات رئیسه مجمع نمایندگان تهران با بیان اینکه تاکنون نمایندگان تهران به جلسات ستاد مدیریت بحران دعوت نشده‌اند گفت: باید آمادگی لازم را داشته باشیم. در این راستا باید قوه مجریه، قوه مقننه، نیروهای مسلح و... جلسات مرتب و ادواری داشته باشند.
آفتاب‌‌نیوز :
محسن علیجانی نماینده مردم تهران در رابطه با زلزله پایتخت و جلسات ستاد بحران درباره آن، به خبرآنلاین گفت: ستاد مدیریت بحران که تا کنون چند بار درباره وضعیت تهران تشکیل جلسه داده هیچ دعوتی از مجمع نمایندگان تهران به عمل نیاورده است. اما این به معنی آن نیست که منعی برای حضور نمایندگان تهران در این جلسات وجود داشته باشد، اما بهتر بود حداقل مجمع نمایندگان تهران را در جریان تصمیم گیری‌ها قرار می دادند.

او در پاسخ به این سوال که تا کنون مجمع نمایندگان تهران در جریان تصمیمات ستاد بحران نبوده است، درباره نگرانی هایی که در رابطه با زلزله تهران وجود دارد، گفت: درست است که نمی توان زلزله را پیش بینی کرد اما می توان آماده بود. با توجه به تجربه ای که در مورد زلزله کرمانشاه وجود دارد این ارزیابی هست که ما امکانات لازم برای مواجهه با اتفاقات را داریم اما آنچه مهم است مدیریت یکپارچه بحران است که باید در این راستا آمادگی های لازم ایجاد شود.

او با بیان اینکه پیشگیری بهتر از درمان است، گفت: لازم است تعداد جلسات برای هماهنگی ها بیشتر ادامه پیدا کند. ضمن اینکه مسوولین نیز در زمینه افزایش امکانات و توانمندی ها باید گام های لازم را بردارند. برای مثال اعلام آمادگی وزارت ورزش و جوانان درباره باز بودن ورزشگاه ها به منظور استفاده مردم از این مجموعه ها خود یک گام مثبت در این جهت است. بنابراین ما با هماهنگی میان دستگاه ها می توانیم با کمترین هزینه اوضاع را کنترل و مدیریت کنیم.

نماینده تهران با اشاره به نگرانی‎هایی که درباره تمرکز مراکز تصمیم گیرنده در تهران وجود دارد، گفت: سال‌هاست که ضرورت تمرکز زدایی از پایتخت احساس می شود، اما عملا کار جدی نشده است. این یک واقعیت است که زلزله 6 ریشتر به بالا معضلات جدی را در تهران ایجاد می کند که باید در این زمینه آمادگی خود را افزایش دهیم.

علیجانی تاکید کرد: ما باید آمادگی لازم را داشته باشیم و در این راستا باید قوه مجریه، قو مقننه، نیروهای مسلح و ... جلسات مرتب و ادواری داشته باشند. در این رابطه معضلات و آسیب های احتمالی را ارزیابی کنند و برای مقابله با آنها اقدامات لازم را انجام دهند.

او درباره مهمترین هشدارهایی که مردم تهران باید مورد توجه قرار دهند، گفت: همانطور که در رسانه ها هم به صورت مکرر تکرار می شود، لازم است مردم همچنان هوشیاری لازم را داشته باشند. ضمن آنکه حفظ آرامش نیز دارای اهمیت بسیاری است.

محسن علیجانی در پاسخ به این سوال که آیا مجمع نمایندگان تهران تا امروز جلسه ای درباره زلزله تهران داشته‎اند یا خیر؟، گفت: از آنجایی که زلزله دو شب پیش اتفاق افتاد؛ یعنی در زمانی که مجلس تعطیل بود، هنوز جلسه ای برگزار نکرده‎ایم. اما انشالله در آینده ای نزدیک ما در این رابطه تشکیل جلسه خواهیم داد.

خبرانلاین 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۱
0
0
از کرامات شیخ ما چه عجب، عسل خورد و گفت شیرین است.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین