کد خبر: ۴۹۸۳۲۸
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۲
رییس پلیس پایتخت:

بد حجاب ها دیگر به بازداشتگاه نمی‌روند

فرمانده انتظامی تهران بزرگ بااشاره به رویکرد ایجابی پلیس گفت: دیگر کسانی که شئونات اسلامی را رعایت نمی‌کنند، به بازداشتگاه نمی‌بریم و پرونده تشکیل نمی‌دهیم بلکه به آموزش‌هایی را ارائه می‌کنیم تا کنون 7913 نفر در این کلاس‌ها آموزش دیدند.
آفتاب‌‌نیوز :
سردار رحیمی در اختتامیه جشنواره تهران شهر امن، اظهار کرد:  مهمترین نیاز جامعه امنیت است و قطعا همه می‌دانیم که مسئولیت برقراری امنیت از وظایف اصلی حاکمیت است. تنها جایی که هیچ گاه نمی‌شود فعالیت‌ها را به بخش خصوصی سپرد همین بحث امنیت است.

وی اضافه کرد: امنیت تولید عمومی است و چیزی نیست که پلیس به تنهایی آن را ایجاد کند. همه در کنار هم باید امنیت را تولید کنیم و مسئولیت پلیس توسعه و تامین امنیت است و باید به تمام شئون زندگی افراد جامعه آن را گسترش دهد.

وی به جنبه‌های مختلف امنیت اشاره کرد و گفت: امنیت بعد ذهنی، عینی و نسبی دارد ضمن اینکه اصالت امنیت اساسا نسبی است و نمی‌توانیم بگوییم که مطلق است. بعد عینی امنیت هم آن بخشی است که همه می‌بینند. در شرایط فعلی ما بهترین امنیت را در کشور داریم.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ به صحبت‌های برخی از مسئولان و بزرگان دین مسیحیت در کشور اشاره کرد و گفت: در برخی از صحبت‌ها شنیدم که نقل به مضمون بزرگان این دین می‌گفتند در امنیت کامل در کشور جشن خود را برگزار می‌کنند در حالیکه در کشورهای دیگر خیلی‌ها آماده باش هستند این بعد عینی است.

میزان احساس ناامنی در اذهان مردم بیش از خود ناامنی است

رحیمی در ادامه افزود: در این بخش نه تنها در مقایسه با کشورهای همسایه بلکه در مقایسه با کشورهای دنیا و پایتخت‌های اروپایی نیز در بهترین وضعیت قرار داریم.

وی با بیان اینکه در بعد ذهنی امنیت، دچار مشکل هستیم گفت: ما بیش از آنچه که ناامنی داشته باشیم، احساس ناامنی داریم. میزان احساس ناامنی در اذهان مردم ما بیش از خود ناامنی است.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با اشاره به اینکه در تمام جرایم در تهران آمارها رو به کاهش است، گفت: روزی که من آمدم آمار افزایش سرقت در تهران پنج، شش درصد بود و امروز این آمار افزایش وقوع به زیر سه درصد رسیده است.

رحیمی به مقایسه این آمارها با لندن پرداخت و گفت: در لندن جرایم سرقت در سال 2017 در مقایسه با سال قبل از آن 25 درصد افزایش داشت. تجاوز جنسی چهار درصد، آزار و اذیت 36 درصد و چاقوکشی نیز در این شهر 26 درصد در مقایسه با سال قبل افزایش داشت.

وی در مورد رویکرد اجتماعی پلیس نیز صحبت کرد و با بیان اینکه معاونت اجتماعی ساز و کار اجتماعی شدن و زمینه ارتباط بیشتر با مردم را فراهم می‌کند، گفت: در حال حاضر بیش از 100 مرکز مشاوره در پلیس تهران بزرگ فعالیت می‌کند. در 85 کلانتری دوائر مشاوره فعال هستند و در 11 سرکلانتری دوائر مشاوره و آموزش فعالیت می‌کنند. همچنین در چهار پلیس ما چهار مرکز مشاوره ایجاد شده است تا به امروز از این ظرفیت 62 هزار و 195 پرونده منجر به سازش و صلح شده است.

رییس پلیس پایتخت با بیان اینکه روزانه هزاران نفر در پلیس آموزش عمومی می‌بینند، گفت: اینها از جمله تلاش‌های ایجابی پلیس است و 287 هزار و 402 نفر از میان خانواده‌ها، دانش آموزان، کارکنان دولت، اصناف و کسبه در 9 ماهه گذشته از این آموزش‌ها استفاده کرده‌اند. به عنوان مثال در 22 نقطه از شهر به جای اینکه موتورسیکلت موتورسواران متخلف خوابانده شود و سیر طولانی را طی کند همانجا این افراد به کلاسی هدایت می‌شوند و آموزش می‌بینند.

سردار رحیمی با اشاره به اینکه رویکرد آموزشی برای کسانی که شئونات اسلامی را رعایت نمی‌کنند نیز اجرا می‌شود، گفت: در 121 جلسه 7913 نفر در کلاس‌های آموزشی شرکت کرده‌اند و بنابراین دیگر به بازداشتگاه نمی‌بریم و پرونده تشکیل نمی‌دهیم. اینها از اقدامات و نگاه‌های جدید پلیس است اما در عین حال با قاچاقچی‌ها، سارقان و مخلان امنیت تعارف نداریم و با آنها قویا برخورد می‌کنیم.

ایسنا 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین