کد خبر: ۵۰۰۹۴۹
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۱

در اعتراض‌های خمینی‌شهر و شاهین‌شهر چندنفر کشته شدند؟

نماینده اصولگرای خمینی‌شهر در مجلس با اشاره به آمار شهروندان کشته‌شده در جریان اعتراض‌های این شهر، گفت: در میان بازداشت‌شدگان تعدادی از اتباع افغانستان حضور دارند. همچنین برخی معترضان ازجمله افراد و شهروندانی بودند که به لحاظ اقتصادی و معیشتی در تنگنا قرار داشتند و تعدادی از بازداشت‌شدگان نیز ازجمله اراذل و اوباش بودند.
آفتاب‌‌نیوز :
محمدجواد ابطحی در گفت‌وگو با ایلنا، با اشاره به آخرین وضعیت خمینی‌شهر پس از برگزاری تجمع‌های اعتراضی و ناآرامی‌های اخیر اعلام کرد: خوشبختانه هم‌اکنون اوضاع خمینی‌شهر آرام است و مشکل خاصی در امنیت شهر احساس نمی‌شود.

وی در واکنش به پرسشی درباره تعداد شهروندان خمینی‌شهری کشته شده در این اعتراض‌ها و ناآرامی‌ها خاطرنشان کرد: بنابر آمار رسمی در مجموع ۴ نفر در خمینی شهر و یک نفر نیز در شاهین‌شهر کشته شدند.

نماینده عضو جبهه پایداری خمینی‌شهر درمجلس درپاسخ به پرسشی درمورد هویت معترضان و تجمع‌کنندگان و اینکه آیا این افراد به لحاظ سیاسی و امنیتی وابستگی خاصی داشتند، تاکید کرد: به هر حال در میان بازداشت‌شدگان تعدادی از اتباع افغانستان نیز حضور دارند. همچنین برخی معترضان ازجمله افراد و شهروندانی بودند که به‌لحاظ اقتصادی و معیشتی در تنگنا قرار داشتند و در عین حال تعدادی از بازداشت‌شدگان نیز ازجمله اراذل و اوباش بودند.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس در پاسخ به پرسشی دیگر درباره هویت ۴ شهروند کشته‌شده در خمینی‌شهر نیز گفت: کشته‌شدگان از نیروهای مردمی بودند. در واقع تعدادی از مردم معترض و بی‌گناه در جریان این اعتراض‌ها کشته شدند.

او درباره چگونگی کشته شدگان این افراد بیگناه نیز اعلام کرد: به هر حال در درگیری‌ها تیراندازی‌هایی صورت گرفته و این درحالی است که برخی از معترضان نیز مسلح بودند و در نتیجه این درگیری‌ها چند شهروند بی‌گناه کشته شدند.

ابطحی در پایان تصریح کرد: همچنان پیگیری‌ها و بررسی‌های کارشناسی ادامه دارد و امیدواریم در اسرع وقت اطلاعات دقیق‌تری در این رابطه به استحضار مردم برسانیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین