کد خبر: ۵۰۱۵۵۷
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۸

هشدار عضو جامعه روحانیت به جبهه پایداری

عضو جامعه روحانیت مبارز می گوید: نباید خیلی به جبهه پایداری وابسته باشیم. اگر جبهه پایداری خارج از جمنا یا هر تشکل اصول‌گرایی دیگر باشد، جمعی حداقلی خواهد بود و تعیین کننده نیستند.
آفتاب‌‌نیوز :
حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی رهبر عضو شاخص جامعه روحانیت مبارز، در خصوص عملکرد جمنا در انتخابات ریاست جمهوری گذشته، گفت: جمنا یک جریان اجتماعی برخواسته از حرکت جمعی اصول‌گرایان و حضور پیروان و هواداران این طیف سیاسی بود. در انتخابات قبل هم با این‌که انتخابات سختی بود در مقابل دولتی که چهار سال بر مسند قدرت بود و در اصطلاح، ماشینش در حال حرکت است، جمنا عملکرد خوبی از خود نشان داد و شانزده میلیون رأی، نتیجه بسیار خوبی به حساب می‌آید. معتقدم که اگر جمنا تشکیلات خود را حفظ کند و با متانت مدیریت کند و با توجه به این‌که مردم از برخی از عملکردهای برخی از جریان‌های سیاسی -نمی‌خواهم نامی ببرم- راضی نیستند، اگر جمنا بتواند با تدبیری خوب در انتخابات آینده حضور پیدا کند که البته از الآن زود است در مورد آن صحبت کنیم، به هر حال می‌تواند نتایج بهتری به دست آورد. در هر صورت، جمنا، موجودیت دارد. توصیه من هم به برخی از افرادی که در جمنا حضور دارند، این بوده که روابط خود را با جمنا حفظ کنند؛ اصول‌گرایان با تحمل یکدیگر می‌توانند پایگاه رای خوبی را در کشور به دست آورند و در انتخابات‌های آینده پیروز هم بشوند.

این عضو جامعه روحانیت مبارز، در پاسخ به پرسشی درباره آینده جمنا و اصلاحات مورد نظر در این جبهه، اظهار داشت: قدم اول این است که اصول‌گرایان با هم باشند و همدیگر را تحمل کنند. در شرایط فعلی، چند طیف اصول‌گرا داریم. مؤتلفه اسلامی، ایثارگران، پیروان خط امام و رهبری، جامعه روحانیت مبارز و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم هستند که هر کدام در جامعه اثرگذارند. با توجه به رهنمودهایی که مقام معظم رهبری ارائه می‌دهند و می‌گویند: مسئولان نظام با هم باشند، در خدمت مردم باشند، مردم احساس نکنند خودمان با یکدیگر دعوا داریم. بنابراین وحدت و انسجام طیف‌های مختلف اصول‌گرا که در جمنا گرد هم آمده‌اند، اگر یکدیگر را نفی نکنند و جداگاگانه نخواهند وارد عرصه انتخابات شوند، دوره بعد می‌توانند زمینه‌ساز موفقیت باشند. ضمن این‌که مردم، از وضع جاری مملکت هم چندان دل خوشی ندارند.

این نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی افزود: اگر در اصول‌گرایان چارچوب تحمل، صبر، عقلانیت در مدیریت، در صراط مستقیم و در راه امام و انقلاب حرکت کردن، پرهیز از برخی از تندروی‌ها و با تأکید بر متانت با همدیگر کار کنند، می توانند؛ اما گام نخست آن است که الآن با یک‌دیگر باشند نه این‌که هر کسی بخواهد، ساز خودش را بزند. مردم هم هستند؛ مردمی که آن میزان رأی را به نامزد جمنا دادند، قطعاً در دوره بعدی، بیشتر هم رأی خواهند داد. البته اوضاع زمان هم تعیین کننده است و باید ببینیم، رقابت بین چه کسانی خواهد بود. عملکردها، مواضع، فراز و فرود امور اجتماعی و امور جاری کشور، تعیین کننده است. اگرچه تا انتخابات بعدی، راه بسیار است ولی اگر به دنبال پیروزی باشند بایستی از هم اکنون با هم باشند - حتی اگر تشکیلاتی مانند جمنا را هم نمی‌خواهند- خود اصول‌گرایان در کنار یک‌دیگر باشند.

حجت الاسلام رهبر با اشاره به مخالفت‌های جبهه پایداری با برخی از تصمیمات جمنا، تأکید کرد: معتقدم که خیلی نباید به جبهه پایداری وابسته باشیم. این جبهه چه بخواهد در جمنا حضور داشته باشد چه نخواهد، بایستی اصول مشترک گروه‌های سیاسی را بپذیرد. چه پایداری و چه هر جریان دیگری وقتی وارد گروه شدند، و در زمانی‌که جمع به یک نتیجه واحد، معقول و مطلوب رسید، تمامی اعضای گروه بایستی از آن حمایت کنند؛ نه این‌که ساز خودشان را بزنند. اگر جبهه پایداری می خواهد ساز خودش را بزند، عیب ندارد اما در چارچوب جمنا جایی نخواهد داشت. طبیعتاً در آینده باید ببینیم این جبهه چه رویکردی را در پیش خواهد گرفت. روی هم رفته اگر جبهه پایداری خارج از جمنا یا هر تشکل اصول‌گرایی دیگر باشد، جمعی حداقلی خواهد بود و تعیین کننده نیستند. اگر بخواهند باشند، باید اصول مشترک را بپذیرند، اگر هم نمی‌خواهند باشند، برای خودشان باشند؛ دعوایی هم نداریم.


منبع: نامه‌نیوز
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین