کد خبر: ۵۰۲۱۰۹
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۶

روایت وکیل خانواده هاشمی از فرزندان آیت‌الله:می‎گفتند مهدی جای ولیعهد را گرفته است

علیزاده طباطبایی با اشاره به انتقادهایی که از سبک زندگی فرزندان آیت‌الله هاشمی وجود داشته می‌گوید که در نیروی هوای شایعه شده بود که مهدی، جای ولی‌عهد را گرفته است چون قبلاً ولیعهد می‌آمد و پرواز آموزشی می‌کرد.
آفتاب‌‌نیوز : علیزاده طباطبایی وکیل خانواده آیت‌الله هاشمی در بیان خاطراتی از رییس فقید مجمع تشخیص مصلحت گفت: به آقای هاشمی گفتم می‌توانم انتقادی از شما داشته باشم گفتند بگو چه انتقادی داری؟ گفتم در مورد بچه‌های شما است گفتند بگو. گفتم بچه‌های شما از رانت استفاده می‌کنند.

او ادامه داد: آقای هاشمی گفتند پدر شما چکاره است؟ گفتم پدر من در یکی از روستاهای نطنز کشاورز است، گفتند تحصیلاتت چی است؟ گفتم فوق لیسانس حقوق از دانشگاه شهید بهشتی دارم. گفتند محسن فوق لیسانس مهندسی دارد از یک دانشگاه خارجی. آخرین پست تو در دولت چه بوده؟ گفتم مسئول بودجه دفاعی سازمان برنامه و بودجه بودم. گفت حالا محسن هم تحصیلاتش در سطح شما اما سنش چند سال از تو کمتر است الان مدیر صنایع موشکی و صنایع دفاع است. این از رانت استفاده کرده؟ من واقعا شرمنده شدم گفتم در مورد فعالیتهای اقتصادی بچه‌ها چطور؟ گفتم آقای هاشمی شما می‌فرمایید که بچه‌ها تخلفی ندارند؟ گفتند کسی تا به حال مستند به من چیزی نگفته شما هم اگر مستند از بچه‌های من توانستی چیزی پیدا کنی می‌توانی خود علیه‌شان اقدام کنی.

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران با بیان اینکه من آن زمان ارتباطی با فرزندان آقای هاشمی نداشتم، گفت: فقط با مهدی یکی دوبار معترضانه برخورد کردم چون مهدی به نیروی هوایی می‌آمد و پرواز می‌کرد من هم ارتباط خود را با نیروی هوایی حفظ کرده بودم. مهدی هاشمی با شهید ستاری خیلی رفیق بود، می‌آمد و پرواز آموزشی می‌کرد. در نیروی هوای شایعه شده بود که مهدی جای ولی‌عهد را گرفته است چون قبلاً ولیعهد می‌آمد و پرواز آموزشی می‌کرد.
علیزاده طباطبایی در پاسخ به پرسشی درباره علت هجمه اصلاح‌طلبان به هاشمی بعد از دوم خرداد 76، خاطرنشان کرد: در دولت آقای خاتمی یک فضای بازی ایجاد شد و شورای نگهبان تحت فشار قرار گرفت و یک عده صلاحیتشان تایید شد. اینها کسانی بودند که صلاحیتشان در مجلس 4 و 5 رد شده بود. بعد از رهبری مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری آقای هاشمی، چپ‌ها تقریباً حذف شدند اما با این حال آقای هاشمی با اعتدال رفتار کرد. مجمع تشخیص مصلحت نظام و مرکز تحقیقات استراتژیک نظام را داد دست چپ‌ها و این آقای خوئینی‌ها را گذاشت آنجا. وی هم همه بچه‌های تسخیر لانه را آنجا جمع کرد. اینها همان‌ اول انقلاب جزو نیروهای تندرو و حزب‌اللهی بودند امثال سعید حجاریان، جلایی‌پور، عباس عبدی و.... رفتند دانشگاه و درس خواندند و با تئوری‌های غرب آشنا شدند و شیفته تئوری‌های غربی شدند.

وی افزود: از همان اول اینها با آقای هاشمی مخالف بودند. شورای اول تشکیل شد. من رفتم با آقای نوری صحبت کردم و گفتم بیاییم محسن هاشمی را بگذاریم شهردار تهران. محسن سالها در مترو بوده و تجربه دارد و مدیر لایقی هم هست. گفت فکر می‌کنی رای داشته باشد. گفتم من هستم،‌ فروزش، حسین درودیان، غرضی و... هم هستند، فکر کنم بتوانیم. گفت شما با سعید حجاریان صحبت کنید ببینید سعید موافق است؟ رفتم پیش سعید حجاریان و گفتم اما حجاریان گفت ما هزینه کردیم تا هاشمی را حذف کردیم تو می‌خواهی دوباره مرده را زنده کنی؟ ذهنیت‌هایشان این بود.

وکیل خانواده هاشمی درباره شایعات اخیر پیرامون فوت مرحوم هاشمی نیز گفت: حضرت آقا دستور دادند شورای امنیت ملی قضیه را بررسی کند و این را من از محسن شنیدم که ما یک خونی از قبل در آزمایشگاه بوده یا از همان پنبه‌های خونی که در زمان احیاء آن ها را چک کردند، دیدند میزان اورانیوم در خون ده برابر میزان مجاز است که فاطمه خیلی نگران بود و می‌گفت در خون من و مادر هم دو برابر میزان مجاز است و درمان این قضیه فقط توسط پزشکان انرژی هسته‌ای امکان پذیر است. من همانجا که از بچه‌های آقای هاشمی سوال کردم که فکر می‌کنید کار که باشد؟ گفتند که احتمال دارد کار اسرائیل باشد و نوع مرگ شبیه مرگ یاسر عرفات است اما آقای هاشمی به هر جهت 82 سال سن داشتند و فوقش دو یا سه سال دیگر می‌ماندند ولی هرچه بود آقای هاشمی با عزت رفتند.

علیزاده طباطبایی درباره رابطه مرحوم هاشمی و رهبر معظم انقلاب نیز در پایان تصریح کرد: آقای هاشمی به رهبری می‌گفت شما حجت ندارید که از من تبعیت کنید. شما باید به اجتهاد خود عمل کنید ولی وقتی شما تصمیم گرفتید، من حجت دارم که از شما تبعیت کنم و مخالفت نمی‌کنم، ولی این اختلاف نظر را داشتند و قطعا هم یک عده شیطنت کردند و یک عده نقششان این بود که رابطه‌ها را بهم بزنند.

منبع: تسنیم
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین