آفتابنیوز : حجتالاسلام حسن نوروزی در واکنش به حواشی ایجاد شده در ارتباط با رونمایی از یک قرآن مطلا، به روایتی از امیرالمومنین علی (ع) اشاره
کرد و گفت: در زمان امیرالمومنین، فردی خدمت ایشان حاضر شد و گفت یاعلی، این پرده مزین روی کعبه هیچ فایدهای ندارد. باتوجه به آنکه در شرایط جنگ هستیم، اجازه دهید این پرده را بفروشیم و خرج رزمندگان اسلام کنیم.
به گزارش آفتابنیوز، وی افزود: امیرالمومنین در پاسخ به این صحابه خود فرمودند آیا این پرده در زمان پیغمبر (ص) نیز روی کعبه بود؟ آن فرد پاسخ مثبت داد. حضرت فرمود آیا پیغمبر پرده را جمع کرد؟ آن صحابه پاسخ منفی داد. بنابراین امیرالمومنین فرمودند بگذارید این پرده به حال خود بماند.
عضو فراکسیون روحانیت مجلس شورای اسلامی با اتکا به نتیجهگیری از این روایت، به موضوع رونمایی از قرآن مطلا اشاره کرد و گفت: امروز هم باید ببینیم این قرآن با هزینه شخصی تهیه شده یا دولتی. باتوجه به آنکه این قرآن قطعاً با هزینه شخصی تهیه شده، ایرادی به آن نیست.
همانطور که ممکن است شخصی پولش را در تایلند هزینه کند، میتواند خرج قرآن مطلا کند
نماینده اصولگرای بهارستان و رباطکریم در مجلس خاطرنشان کرد: با این حساب همانطور که ممکن است کسی دارایی و پولش را در تایلند هزینه کند یا به دریا بریزد، ممکن است کسی هم بخواهد پولش را برای تهیه قرآن مطلا بهکار ببرد و دین خود را به قرآن ادا کند.
عضو شورای مرکزی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس در واکنش به برخی انتقادها نسبت به آنکه در شرایط اقتصادی امروز و باتوجه به تاکیدات فراوان بر رعایت اقتصاد مقاومتی، این هزینهها اضافی است، گفت: در این صورت باید بگوییم مسجد نیز نسازیم، مصلی نسازیم و همهچیز را تعطیل کنیم.
سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس تاکید کرد: اگر این قرآن با هزینه شخصی تهیه شده، ایرادی نیست؛ چرا که افراد این اختیار را دارند که با اموال خود آنچه میخواهند انجام دهند تا بتوانند فرهنگ، میراث و هنر اصیل لایرانی-اسلامی را حفظ کنند.
زینت کعبه و قرآن حرام نیست
نوروزی در پاسخ به سوالی درباره ارتباط حدیث مورد اشاره با ماجرای قرآن مطلا، باتوجه به آنکه در روایت اشارهای به اموال شخصی نشده بود، گفت: تاکیدم این بود که اگر زینتی به کعبه آویزان شود، حرام نیست. بنابر این قرآن هم که بالاتر کعبه و ثقل اکبر است، اینطور تمجید شود، ایرادی نیست.
منبع: ایلنا
این حدیث فقط به زینت کعبه مرتبط است و فقط حکم همان زینت را می گوید اگر از آن حکم دیگری را می توانستیم استنباط کنیم نشانه ای در حدیث می بود
اما اینکه بیت المال چگونه هزینه می شود به همه مردم مرتبط است و باید برای ریال ریال هزینه ها توضیح داد.
چه لزومی دارد که در خیابان فاطمی 4 مسجد از ابتدا تا انتها و در فرعی ها وجود داشته باشد. ...؟؟؟؟
شهید بهشتی در جلسه تفسیر قرآن می گوید: " بالا بروید یا پایین بیایید، اصلاً قرآن رابر سر جامعه ای پهن کنید، مادام که در آن جامعه در یک سو گرسنه بیچاره از سرما لرزان وجود دارد، و از سوی دیگر متنعمان برخوردار از همه چیز، این جامعه لجن است. تمام چهره اش را هم که با قرآن بپوشانید باز لجن است. آیا کسی در دنیا منتظر این می شود که ببیند ان جامعه جامعه قرآنی است، یا انجیلی، یا توراتی، یا بودایی، یا اوستایی، یا مائوئیست؟ نگاه می کند اگر در جامعه به همه انسانها به چشم انسان نگاه می شود و ضرورتهای زندگی آنها تأمین می شود… در جامعه ای دیگر به انسانها به عنوان انسان نگاه نمی شود، احتیاجات آنها بی ارزش است، خیابانهای یک طرف شهر گلکاری دارد، اما طرف دیگرش چندین سال است که چاله – چوله هایش به دره و ماهور تبدیل شده. این جامعه هر برچسبی می خواهد داشته باشد، آیا مردم سالم دنیا در رده بندی این دو نوع جامعه و خوب و بد کردنش حالت انتظار پیدا می کنند و می گویند ببینیم آیات قرآن در این زمینه چه می گوید؟ یا انجیل در این باره چه گفته؟ نصوص اوستا چه می فرماید؟ اوپانیشادهای آیین هندی چه می گوید؟ کتاب مائو در این باره چه آورده؟ لنین در این زمینه جه گفته؟ مارکس چه گفته؟ این حرفها نیست. منتظر اینها نیستیم. می گوییم این جامعه بد است؛ نافص است؛ دارای کمبود است. شکی نیست. این قدر بحث نمی خواهد."