کد خبر: ۵۰۴۸۵۹
تعداد نظرات: ۱۳ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۸
حواشی ایجاد شده در ارتباط با رونمایی از یک قرآن مطلا

عضو فراکسیون روحانیت مجلس: ایرادی به قرآن مطلا وارد نیست/ یکی پولش را در تایلند هزینه می‌کند، یکی هم خرج قرآن مطلا می‌کند/مسجد و مصلی نسازیم و همه‌چیز را تعطیل کنیم؟

یک عضو فراکسیون روحانیت مجلس با بیان این‌که ایرادی به قرآن مطلا که با هزینه شخصی تهیه شده، وارد نیست، گفت: همان‌طور که ممکن است شخصی پولش را در تایلند هزینه کند، می‌تواند خرج قرآن مطلا کند.
آفتاب‌‌نیوز :
حجت‌الاسلام حسن نوروزی در واکنش به حواشی ایجاد شده در ارتباط با رونمایی از یک قرآن مطلا، به روایتی از امیرالمومنین علی (ع) اشاره یک عضو فراکسیون روحانیت مجلس: ایرادی به قرآن مطلا وارد نیست/ یکی پولش را در تایلند هزینه می‌کند، یکی هم خرج قرآن مطلا می‌کند/مسجد و مصلی نسازیم و همه‌چیز را تعطیل کنیم؟کرد و گفت: در زمان امیرالمومنین، فردی خدمت ایشان حاضر شد و گفت یاعلی، این پرده مزین روی کعبه هیچ فایده‌ای ندارد. باتوجه به آن‌که در شرایط جنگ هستیم، اجازه دهید این پرده را بفروشیم و خرج رزمندگان اسلام کنیم.

به گزارش آفتاب‌نیوز، وی افزود: امیرالمومنین در پاسخ به این صحابه خود فرمودند آیا این پرده در زمان پیغمبر (ص) نیز روی کعبه بود؟ آن فرد پاسخ مثبت داد. حضرت فرمود آیا پیغمبر پرده را جمع کرد؟ آن صحابه پاسخ منفی داد. بنابراین امیرالمومنین فرمودند بگذارید این پرده به حال خود بماند.

عضو فراکسیون روحانیت مجلس شورای اسلامی با اتکا به نتیجه‌گیری از این روایت، به موضوع رونمایی از قرآن مطلا اشاره کرد و گفت: امروز هم باید ببینیم این قرآن با هزینه شخصی تهیه شده یا دولتی. باتوجه به آن‌که این قرآن قطعاً با هزینه شخصی تهیه شده، ایرادی به آن نیست.

همان‌طور که ممکن است شخصی پولش را در تایلند هزینه کند، می‌تواند خرج قرآن مطلا کند

نماینده اصولگرای بهارستان و رباط‌کریم در مجلس خاطرنشان کرد: با این حساب همان‌طور که ممکن است کسی دارایی و پولش را در تایلند هزینه کند یا به دریا بریزد، ممکن است کسی هم بخواهد پولش را برای تهیه قرآن مطلا به‌کار ببرد و دین خود را به قرآن ادا کند.

عضو شورای مرکزی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس در واکنش به برخی انتقادها نسبت به آن‌که در شرایط اقتصادی امروز و باتوجه به تاکیدات فراوان بر رعایت اقتصاد مقاومتی، این هزینه‌ها اضافی است، گفت: در این صورت باید بگوییم مسجد نیز نسازیم، مصلی نسازیم و همه‌چیز را تعطیل کنیم.

سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس تاکید کرد: اگر این قرآن با هزینه شخصی تهیه شده، ایرادی نیست؛ چرا که افراد این اختیار را دارند که با اموال خود آن‌چه می‌خواهند انجام دهند تا بتوانند فرهنگ، میراث و هنر اصیل لایرانی-اسلامی را حفظ کنند.

زینت کعبه و قرآن حرام نیست

نوروزی در پاسخ به سوالی درباره ارتباط حدیث مورد اشاره با ماجرای قرآن مطلا، باتوجه به آن‌که در روایت اشاره‌ای به اموال شخصی نشده بود، گفت: تاکیدم این بود که اگر زینتی به کعبه آویزان شود، حرام نیست. بنابر این قرآن هم که بالاتر کعبه و ثقل اکبر است، این‌طور تمجید شود، ایرادی نیست.

منبع: ایلنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱۳
مهرداد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۷
0
18
بهتره بیایم و دنیای مردم بسازیم تا آخرت مردم از بین نرود...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۷
0
11
آقای نوروزی متن حدیث در نهج البلاغه و دیگر مصادر امده متن ترجمه را می گذارم شما بگو این حدیث چه ربطی به کشتی مطلا دارد مگر پول را حتما باید در تایلند یا کشتی مطلا صرف کرد نمی شود به جای کشتی مطلا به چهار فقیر کمک کرد؟ اما متن حدیث روايت شده است كه در ايام خلافت عمر بن الخطاب، در حضور او از زيورهاى كعبه و كثرت آن سخن به ميان آمد. گروهى (به عمر) گفتند: اگر آنها را مى گرفتى (و مى فروختى) و با آن، لشكرهاى مسلمين را مجهز مى ساختى، اجر آن بيشتر بود. كعبه چه احتياجى به اين زيورها دارد؟ به دنبال آن، عمر تصميم به اين كار گرفت و از اميرمؤمنان علی علیه السلام دراين باره سؤال كرد. امام علیه السلام در پاسخ او فرمود : اين قرآن بر پيامبر صلی الله علیه و آله نازل شد در حالى كه چهار نوع مال وجود داشت: اموال مسلمانان،كه آنهارا(طبق دستورقرآن)به عنوان ارث مطابق سهام خاص در ميان ورثه تقسيم فرمود، و «فىء» (غنائمى كه از طريق جنگ يا غير جنگ به دست آمده بود) كه آن را بر مستحقانش تقسيم كرد، و خمس، كه آن را در موارد خود قرار داد، وصدقات (زكوات)،كه آنرا درآنجا كه لازم بود مقرر داشت (ودر ميان مستحقانش تقسيم فرمود). و در آن زمان زيورهاى كعبه وجود داشت و خدا آن را بر همان حال باقى گذاشت (و حكم خاصى براى تقسيم آن بيان نكرد) و اين امر نه از روى فراموشى بود و نه به دليل مخفى بودن مكان آن، بنابراين تو نيز آن را بر همان حال كه خدا و پيامبرش آن را قرار داده اند باقى بگذار (و از تصرف در آن صرف نظر كن). عمر (هنگامى كه گفتار امام علیه السلام را شنيد) عرض كرد: اگر تو نبودى رسوا مى شديم. و زيورهاى كعبه را به حال خود واگذاشت.
این حدیث فقط به زینت کعبه مرتبط است و فقط حکم همان زینت را می گوید اگر از آن حکم دیگری را می توانستیم استنباط کنیم نشانه ای در حدیث می بود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۷
0
15
آدمی که پول شخصی اش را هزینه می کند ایرادی ندارد که به مکه می رود یا تایلند
اما اینکه بیت المال چگونه هزینه می شود به همه مردم مرتبط است و باید برای ریال ریال هزینه ها توضیح داد.
چه لزومی دارد که در خیابان فاطمی 4 مسجد از ابتدا تا انتها و در فرعی ها وجود داشته باشد. ...؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۷
0
13
جناب نوروزی حدیث حلی الکعبه طبق نص همان حدیث فقط اختصاص به زینت کعبه دارد و لاغیر بله برای ایشان مباح بود که قرآن مطلا بسازد ولی شما نباید توجیهش کنی بلکه باید حداقل حکومت یک دلیل بر دلیل دیگر را به لحاظ قاعده شرعی بپذیری ادله حرمت اسراف بر دلیل مباح بودن تصرف در اموال حکومت دارد چطور حکم به اباحه این اسراف با وجود این همه فقیر و نیازمند می کنی آن هم در دوره ای که کشور به خاطر مسائل اقتصادی این همه آشفته است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۷
0
17
یا کشتی مطلا یا تایلند؟ این چه ملازمه ای است
ایرانی
|
Germany
|
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۷
0
18
بنظر من در خود گفته های این فرد ایراد اساسی وجود دارد این شخص نماینده رفتار یک فرد را با یک افراد دیگر مقایسه می کند در صورتیکه ما باید کار ساخت قرآن طلاکاری شده را با سیره و روش زندگی ائمه و امامان مقایسه کنیم . اینکه بیایم یک کار غلط خودمان را با کار غلط دیگران مقایسه کنیم درست نیست یا اینکار میشه نزول خوری بانکها را نیز توجیه کرد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۷
0
6
اونی که تایلند میره دیگه ادعای بزرگ بودن وناجی مردم بودن برای بردنشون به بهشت را نداره..اما جنابعالی داری
فرشاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۷
0
6
کسی که به تایلند می رود هم آیا تایلند رفتن شیک و لاکچری اش از سیمای میلی جلوی چشم میلیون ها انسان محروم و نیازمند تبلیغ می شود؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۸
1
4
کسی که تایلند میرود تکلیفش معلوم است اما کسی که ادعای تدین و دیانت دارد دیگه نباید ظاهر گرا باشه..
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۸
0
4
من کاری ندارم اما ادای دین به قران همان عمل به قران است و قطعا ساخت این کشتی مطلا ادای دین ب قران نیست
ناشناس
|
United States of America
|
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
0
1
حق با شماست درست می گوئی ما باید دین را بهتر از این بشناسیم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
0
4
اینکه کسی اموال شخصی را در چه راهی خرج کند به هیچ کس مربوط نیست اما خرج اموال شخصی در مسیر اعتقادات افراد و افتتاح آن با اینهمه سر و صدا مفهومش دیگر شخصی نیست. کسی که قران مطلا می سازد و یک شخص مهمتر از آن پرده برداری می کند یعنی به همه مربوط است حتی اگر هزینه شخصی باشد. کسی که تایلند می رود جار نمی زند. چرا برای هر کاری پشت دین و اعتقادات مردم پنهان می شوید قران مطلا بسازید ولی در گوشه خانه خودتان باشد، کعبه را هم بسازید ولی برای خودتان وقتی در سایتها و گروه ها اعلام می کنید یعنی برای همه است. ایا امام علی (ع) اگر می خواست نمی توانست یا نداشت، شما که پیرو ایشان هستید بفرمایید چرا روز به روز افراد فقیرتر می شوند و برای نان شب دست به هزار کار کثیف می زنند و شما که دم از دین می زنید اینقدر اضافه دارید که با هزینه شخصی به اصطلاح کار مثبت می کنید. پیشنهاد می کنم سخن شهید بهشتی را با طلا بنویسید و بر بالای سر نصب کنید:
شهید بهشتی در جلسه تفسیر قرآن می گوید: " بالا بروید یا پایین بیایید، اصلاً قرآن رابر سر جامعه ای پهن کنید، مادام که در آن جامعه در یک سو گرسنه بیچاره از سرما لرزان وجود دارد، و از سوی دیگر متنعمان برخوردار از همه چیز، این جامعه لجن است. تمام چهره اش را هم که با قرآن بپوشانید باز لجن است. آیا کسی در دنیا منتظر این می شود که ببیند ان جامعه جامعه قرآنی است، یا انجیلی، یا توراتی، یا بودایی، یا اوستایی، یا مائوئیست؟ نگاه می کند اگر در جامعه به همه انسانها به چشم انسان نگاه می شود و ضرورتهای زندگی آنها تأمین می شود… در جامعه ای دیگر به انسانها به عنوان انسان نگاه نمی شود، احتیاجات آنها بی ارزش است، خیابانهای یک طرف شهر گلکاری دارد، اما طرف دیگرش چندین سال است که چاله – چوله هایش به دره و ماهور تبدیل شده. این جامعه هر برچسبی می خواهد داشته باشد، آیا مردم سالم دنیا در رده بندی این دو نوع جامعه و خوب و بد کردنش حالت انتظار پیدا می کنند و می گویند ببینیم آیات قرآن در این زمینه چه می گوید؟ یا انجیل در این باره چه گفته؟ نصوص اوستا چه می فرماید؟ اوپانیشادهای آیین هندی چه می گوید؟ کتاب مائو در این باره چه آورده؟ لنین در این زمینه جه گفته؟ مارکس چه گفته؟ این حرفها نیست. منتظر اینها نیستیم. می گوییم این جامعه بد است؛ نافص است؛ دارای کمبود است. شکی نیست. این قدر بحث نمی خواهد."
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۳
1
0
تایلند از درآمد خودش و جیب خودش هزینه میکنه نه دست در جیب مردم و پول مردم را هزینه میکنید
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین