کد خبر: ۵۰۹۱۵۰
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۰

وزیر علوم: در موضوع بورسیه‌ها، 21 نفر محروم شده‌اند

توضیحات وزیر علوم در خصوص بورسیه‌ها این بود که مسائل کلی حل شده است، ۲۱ نفر محروم شده‌اند که شرایط‌شان تطبیق نداشت، عده ای درس‌شان تمام نشده است و بکارگیری گروهی که فارغ التحصیل شده‌اند در دست بررسی است و بررسی‌های دقیق نیاز به زمان دارد.
آفتاب‌‌نیوز :
رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت که وزیر علوم در جلسه فراکسیون نمایندگان ولایی در خصوص بورسیه‌ها توضیح داده که مسائل کلی حل شده است،۲۱ نفر محروم شده‌اند که شرایط‌شان تطبیق نداشت، عده‌ای درس‌شان تمام نشده است و به کارگیری گروهی که فارغ التحصیل شده‌اند نیز در دست بررسی است.

حمیدرضا حاجی بابایی درباره جلسه روز یکشنبه فراکسیون نمایندگان ولایی با غلامی وزیر علوم، گفت:‌ اعضای فراکسیون این موضوع را مطرح کردند که تعادل در رشته‌های گوناگون دانشگاهی و منبطق بر نیازهای جامعه نیست،۴۰۰ هزار صندلی خالی در دانشگاه‌ها وجود دارد که باید در مورد آنها تصمیم گیری شود، همچنین باید در مورد افرادی که به عنوان هیات امنا انتخاب می‌شوند که بعضا انگیزه و شرایط ندارند، تذکر داده شود.

وی افزود: نمایندگان در جلسه همچنین گفتند تعدادی از دانشگاه‌هایی که ایجاد شده‌اند، به تعداد کافی دانشجو ندارند و باید ادغام شوند. همچنین لزوم استفاده از مشارکت خیرین در تجهیز و توسعه دانشگاه‌ها و آسیبی که انتصاب سرپرست در دانشگاه‌ها به صورت طولانی مدت به مدیریت دانشگاه می رساند و لزوم تعامل بیشتر وزارت علوم با مجلس نیز مورد بحث قرار گرفت.

رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی ادامه داد: یادآوری لزوم ارتباط دانشگاه با صنعت کشور که باید تقویت شود، استفاده بیشتر از نیروهای علمی و عقلانی در بدنه علمی دانشگاه‌ها، تعیین تکلیف بورسیه‌ها و حساسیت وزارت علوم در ارتباط با شبکه‌های نفوذ و افرادی که در دانشگاه‌ها علیه نظام فضاسازی می‌کنند و همچنین تسریع در ساماندهی دانشگاه‌ها در کشور از نکاتی بود که در این جلسه مورد تاکید قرار گرفت.

حاجی بابایی اضافه کرد: در این جلسه حمایت فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس از دکتر غلامی یادآوری شد و لزوم همکاری ایشان با مجلس مورد تاکید قرار گرفت. بر این اساس انتظار این است که وزیر باید عملکردی انقلابی داشته باشد. همچنین تذکر داده شد که در برخی موارد احساس می‌شود وزارت علوم تحت مدیریت افراد دیگری اداره می‌شود و باید وزیر خودش تصمیم گیرنده نهایی باشد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه ادامه داد: ‌در ادامه جلسه دکتر غلامی در پاسخ به پرسش‌های نمایندگان با تشکر از حمایت‌های فراکسیون نمایندگان ولایی گفت در مورد دانشگاه‌های استان‌ها و شهرستان‌ها نظرات را مدنظر قرار خواهم داد، در مورد دانشگاه‌های علمی کاربردی نیز شورای عالی اداری مصوبه‌ای داشت که دانشگاه‌های علمی کاربردی که قبلا مرکز تولید مدرک شده بودند در صورتی که از دستگاه‌ها منفک شوند مورد حمایت قرار می‌گیرند و برنامه وزارت علوم این است که دانشگاه‌های فنی حرفه‌ای و دانشگاه‌های علمی کاربردی به هم نزدیک شوند.

وی افزود: توضیحات وزیر علوم در خصوص بورسیه‌ها این بود که مسائل کلی حل شده است، ۲۱ نفر محروم شده‌اند که شرایط‌شان تطبیق نداشت، عده ای درس‌شان تمام نشده است و بکارگیری گروهی که فارغ التحصیل شده‌اند در دست بررسی است و بررسی‌های دقیق نیاز به زمان دارد. 

درخواست وزیر از مجلس در زمینه جذب نخبگان کشور به ویژه نیروهای خارج از کشور و قول وزیر مبنی بر پیگیری موضوع سازماندهی دانشگاه‌ها و مقاومت مسئولین در شهرستان‌ها مواردی دیگری بود که وزیر علوم به آن پرداخت.

حاجی بابایی گفت: همچنین توضیح داده شد که واحدهای شهرستانی و استانی را ماموریت‌گرا می‌کنیم تا بتوانیم آنها را نگهداریم و این که حذف کنکور نیاز به یک پروسه طولانی دارد. تاکید وزیر علوم این بود که دنبال هدایت دانشگاه پیام نور به سمت ماموریت اصلی آن هستیم و حدود ۴000 استاد وارد این دانشگاه شده است ولی آمار دانشجویان رو به کاهش است.

وی افزود: وزیر علوم همچنین گفت در مورد عزل و نصب مدیران حرمت افراد به ویژه رئیس دانشگاه را حفظ کرده‌ایم، ایشان طرح موضوع تصمیم‌گیری دیگران به جای ایشان را توهین به خود دانست و تاکید کرد مسئولیت تمام کارها را به عهده می گیرم و تلاشم این است که از نمایندگان بیشتر مشورت بگیرم، در مورد موسسات غیرانتفاعی نیز ایشان تاکید کرد در تهران موسسه‌ای ندارند و به نمایندگان اطمینان خاطر دادند که تمام جوانب را در مدیریت در نظر دارند.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین