کد خبر: ۵۱۳۰۷۴
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۱

حرفه آموزی در زندان، شخصیت زندانیان را بازسازی می کند

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی گفت: حرفه آموزی در زندان، شخصیت زندانیان را بازسازی می کند.
آفتاب‌‌نیوز :
محمدرضا منصوری در جریان بازدید از پروژه‌های عمرانی، درمانی و فرهنگی زندان ساوه که به همراه مدیر کل زندان‌های استان مرکزی صورت گرفت، اظهار کرد: اشتغالزایی زندانیان راهکار موثری برای فراگیری حرفه و شغل در دوران محکومیت زندانی است و زمینه ساز عدم برگشت مجدد مجرمین به زندان شده و روحیه امید به آینده را در بین آنان تقویت خواهد کرد.

وی در ادامه اقدامات ندامتگاه ساوه را در جهت اشتغال زایی و حرفه آموزی بسیار مثبت ارزیابی کرد و گفت: هرچقدر در راستای حرفه آموزی قدم برداریم زمینه ساز پیشگیری از بروز آسیب های اجتماعی در برگشت مجدد به زندان شده و  زندانی به عنوان یک نیروی انسانی توانمند و ماهر پس از دوران محکومیت به جامعه بر می گردد.

وی به اقدامات موثری که در حوزه فرهنگی صورت می گیرد نیز اشاره کرد و گفت: اجرای برنامه های فرهنگی در زندان سازوکار مناسبی برای اصلاح و تربیت زندانیان است که باید تقویت شود.

منصوری در ادامه گفت: با توجه به تاثیرات ایجاد شغل و درآمد بر کاهش مشکلات زندانیان و خانواده آنها و به تبع آن کاهش ارتکاب مجدد جرم، لذا باید با جذب سرمایه و توان و ظرفیت‌های سرمایه گذاران سطح جامعه و کارآفرینان به توسعه آن کمک کرد.

وی با اشاره به زیرساخت‌های ایجاد شده و ضرورت تجهیز این زیرساخت‌ها در حوزه بهداشت و درمان و فرهنگی و تربیتی، گفت: تقویت زیرساخت های موجود به تقویت توانمندی و امیدوار کردن زندانیان برای اصلاح و بازسازی شخصیت آنان می انجامد و امری ضروری است.

به گزارش ایسنا، مدیرکل زندانهای استان مرکزی نیز به تشریح فعالیت‌ها و خدمات ارائه شده در راستای اصلاح وتربیت مجرمین توسط اداره کل زندانهای استان و همچنین مشکلات اعتباری و بودجه ای، محدودیت فضاهای فیزیکی، کمبود زیرساخت های تجهیزاتی و امکاناتی موجود این اداره کل پرداخت.

علی عباس فلاحتی مطلق با اشاره به اقدامات گسترده حوزه اشتغال و حرفه آموزی و دیگر خدمات در حال ارائه به زندانیان همچنین کمک به فراهم شدن زمینه اشتغال زندانیان پس از آزادی از زندان به منظور پیشگیری از وقوع مجدد جرم در جامعه به مشکلات پیش رو در این حوزه ها اشاره کرد.

وی همچنین با تشریح سختی و صعوبت کار در زندان و تبعات و آسیب‌های جسمی و روانی ایجاد شده برای کارکنان زندانها، توجه مسئولین به این بخش را امری ضروی و مهم برشمرد و با اشاره به تعامل و همکاری نزدیک وگره گشای حوزه قضایی استان خصوصا رئیس کل دادگستری و دادستان و حوزه های قضایی استان این مهم را امتیازی بزرگ در رفع برخی مشکلات موجود عنوان کرد.

نماینده ساوه و زرندیه  پس از بازدید پروژه بند، مجتمع فرهنگی و ساختمان  بهداری جدید الاحداث و همچنین کارگاه اشتغال زندانیان در جریان خدمات و برنامه های اصلاحی و تربیتی انجام شده و کاستیها و مشکلات موجود زندان قرار گرفت.
ایسنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین