کد خبر: ۵۱۵۳۶
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۸۵ - ۱۸:۲۲
مسئول کمیته سیاسی ایثارگران:

اصلاح‌طلبان نگران نظارت بر انتخابات نباشند

آفتاب‌‌نیوز : به نظر می‌آید اشاره شاکری به تشکیل ستادهای انتخاباتی حامی دولت باشد که توسط برخی از نزدیکان رئیس جمهور صورت گرفت و مورد اعتراض شدید جریانات سنتی راست واقع گشت تا در نهایت احمدی‌نژاد در دیداری که با مقام رهبری داشت، ‌از دخالت در انتخابات شوراها بازداشته شد. 

شاکری همچنین در پاسخ به این پرسش که «با توجه به ریاست حسین فدایی دبیرکل جمعیت ایثارگران بر هیأت مرکزی انتخابات شوراها و ابراز نگرانی اصلاح‌طلبان از تأیید نشدن صلاحیت کاندیداهای خود، آیا می‌توان امیدوار بود که انتخابات آینده شوراها همانند انتخابات گذشته که اصلاح‌طلبان با حضور تمام جریانات سیاسی برگزار کردند، آزادانه برگزار شود؟» اظهار داشت: به نظر می‌آید که بیشترین نگرانی اصلاح‌طلبان از رأی نیاوردن باشد. 

وی افزود: تجربه انتخابات دوره دوم شوراها، تجربه بسیار تلخ و غیرقابل پیش‌بینی برای اصلاح‌طلبان بود و پس از گذشت انتخابات مجلس هفتم و ریاست جمهوری نهم، هنوز همان نگرانی را دارند. 

شاکری فرآیند طی شده در هیأت‌های نظارت بر انتخابات آینده شوراها را «قانونی»‌ ارزیابی کرد و بیان داشت: ناظران استانی منتخب مجلس ترکیبی از نمایندگان اصلاح‌طلب و اصولگرا هستند بنابراین اصلاح‌طلبان نباید نگرانی از ناحیه نظارت بر انتخابات فوق داشته باشند. 

وی تصریح کرد: انتخابات خبرگان و شوراها با یکدیگر متفاوتند زیرا در خبرگان باید صلاحیت‌ها احراز شوند اما در شوراها بدینگونه نیست با این حال نگرانی اصلاح‌طلبان از نظارت بر انتخابات نیست بلکه از رأی نیاوردن است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین