کد خبر: ۵۲۱۸۱۰
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۰

اردن به خاطر مراکش، ایران را کنار نمی‌گذارد

روزنامه رای الیوم تاکید کرد که اردن قصد ندارد به خاطر مغرب، روابط خود را با ایران قطع یا اقدامات سختگیرانه علیه این کشور انجام دهد.
آفتاب‌‌نیوز :
رأی الیوم روز شنبه به نقل از یک مقام رسمی در دولت اردن که به نامش اشاره نکرد، افزود: ما قصد تشدید اقدامات، قطع یا کاهش روابط دیپلماتیک را با ایران نداریم.

این مسئول اردنی تصریح کرد که دولت اردن قصد ندارد تجربه گذشته را در بحران کشورهای حاشیه خلیج فارس با قطر تکرار کند که طی آن با کاهش دیپلمات های خود در دوحه و بستن شبکه الجزیره قطر، در کنار عربستان، امارات و بحرین و مصر ایستاد.

به گزارش رای الیوم، توئیت «ایمن الصفدی» وزیر خارجه اردن در همراهی با دولت مغرب علیه ایران که نوشته بود در مواجهه با تهدیدهای امنیتی و تهدید ثبات و وحدت سرزمینی در کنار برادران مغربی خود هستیم، گمانه زنی هایی را درباره روابط تهران و امان به همراه داشت از جمله این که اردن ممکن است از این فرصت برای موضوع گیری ضد ایران کند.

مغرب روز 11 اردیبهشت با متهم کردن ایران به حمایت از «جبهه پولیسارو» در مناقشه صحرای غربی روابطش با ایران را قطع کرد. این کشور همچنین اعلام کرد سفارتش را در تهران تعطیل خواهد کرد.
ایرنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین