کد خبر: ۵۲۷۲۷۶
تاریخ انتشار : ۱۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۲

قدوس: ایران و سوئد را به یک اندازه دوست دارم/ برای دلم و پرچم ایران بازی می‌کنم

هافبک تیم ملی کشورمان در مصاحبه با شبکه آمریکایی عنوان کرد که هر دو کشور سوئد و ایران را دوست دارد و می تواند نماینده هر دو آنها باشد.
آفتاب‌‌نیوز :
سایت شبکه خبری CNN آمریکا به بررسی ملیت برخی از بازیکنان حاضر در جام‌جهانی پرداخته است و بازیکنانی که دارای دو ملیت هستند را گلچین کرده و با آنها مصاحبه کرده است. سامان قدوس بازیکن ایرانی-سوئدی تیم ملی کشورمان نیز یکی از این بازیکنان است.

قدوس در مصاحبه خود گفت: من از زمان کودکی پرچم ایران و سوئد را در اتاق خوابم داشتم. البته اصلا درباره اینکه برای کدام تیم در آینده بازی خواهم کرد فکر نمی کردم. تنها دغدغه ام این بود که یک باشگاه بزرگی پیدا کنم. امیدوارم سال آینده در یکی از تیم های بزرگ باشگاهی در آلمان، انگلیس، اسپانیا و ایتالیا بازی کنم.

هافبک ایرانی در پاسخ به سوال خبرنگار شبکه آمریکایی در رابطه با اینکه او خودش را سوئدی می داند یا ایرانی، گفت: این سوال بسیار سختی است چون خیلی از این چیزی که سوال کردید عمیق تر است. من هر دو کشور را  به یک اندازه دوست دارم و می توانم نماینده هر دو کشور باشم.

قدوس درباره انتخاب تیم ملی ایران به جای سوئد این طور گفت: ایران به من اهمیت بیشتری داد نمی دانم چگونه توضیح بدهم. سوئدی ها به من گفتند: باید به اینجا بیایی و در بازی های مقدماتی جام جهانی بازی کنی ولی بعد از آن هیچ چیزی از طرف آنها نشنیدم. پس از آنکه ایران را انتخاب کردم فدراسیون سوئد تحرکاتی را انجام داد. انتخاب ایران برای من و خانواده ام بسیار بزرگ و عالی بود. به همین خاطر برای آنها و خودم بازی خواهم کرد.

هافبک تیم ملی درباره گروه سختشان در جام جهانی که با اسپانیا، پرتغال  مراکش رقیب هستند، گفت: به نظرم ما می توانیم. در تمام بازی ها در استرشوندس مردم از ما انتظار دارند اما ما باید به تیم فکر کنیم و ما توانایی این را داریم که عملکرد خوبی داشته باشیم و ما به خودمان ایمان داریم. این چیز در قبال تیم ملی ایران نیز می باشد. جام جهانی را پیش رو داریم و باید به توانایی خودمان ایمان داشته باشیم. به نظرم ایران تیم و بازیکنان خوبی دارد به همین خاطر می تواند هر اتفاقی بیفتد. ما فقط به توانایی خودمان ایمان داریم و  این امکان وجود دارد که در هر دیداری  به پیروزی برسیم.

فرهنگ دو کشور کاملا متفاوت است و قدوس درباره این موضوع گفت: من هر دو کشور را دوست دارم به همین خاطر اولین باری که پیراهن تیم ملی سوئد را برتن کردم، احساسی خوب داشتیم و همین احساس را نیز وقتی برای اولین بار پیراهن تیم ملی ایران را پوشیدم نیز داشتم. باعث افتخارم است که توانستم نماینده هر دو کشور شوم. فرصت خوبی برایم پیش آمد تا توانایی خودم را نشان دهم البته این دلیل بازی کردن برای ایران نیست. من برای دلم و پرچم ایران بازی می کنم. این احساسی است که از زمانیکه برای تیم ملی ایران بازی کردم در من به وجود آمد.

به گزارش فارس، قدوس در پایان درباره سوال اینکه شاید احتمال داشته باشد ایران و سوئد در جام جهانی باهم بازی کنند، این طور پاسخ داد، قدوس با خنده گفت: آ.. آدرنالینم بالا خواهد رفت. این دیوانه وار است اما دوست دارم این اتفاق بیفتد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین