کد خبر: ۵۳۲۷۲۵
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۴
حجت‌الاسلام محمدتقی رهبر:

کسی قالیباف را مجبور به کناره‌گیری از انتخابات نکرد

«شخص آقای قالیباف در اجتماع مصلای تهران رسما اعلام کرد عرصه را به آقای رئیسی واگذار می‌کند. بنابراین کسی آقای قالیباف را کنار نگذاشت. در واقع خود آقای قالیباف کناره‌گیری از نامزدی در انتخابات را پذیرفت و اعلام کرد و مردم هم دیدند. کسی آقای قالیباف را مجبور به کناره‌گیری از انتخابات ریاست‌جمهوری نکرد. تا جایی که من خبر دارم هیچ مرجع و مقامی به آقای قالیباف درباره کنار رفتن یا نرفتن از صحنه انتخابات حرفی نزد. کسی که ملزم به کنار رفتن نیست. بنابراین آن چه استنباط می‌کنیم این است که خود آقای قالیباف تصمیم گرفت که کنار برود.»
آفتاب‌‌نیوز :
«چند روزی است که نام محمدباقر قالیباف مجددا مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفته است. ابتدا گفته شد که او دیدارهایی با سیدابراهیم رییسی داشته است. سپس عنوان شد که پیشنهادی برای معاون‌اولی روحانی دریافت کرده و حالا هم عنوان شده است که او ستادهایش را برای انتخابات ۱۴۰۰ فعال کرده. همه اینها باعث شده تا بحث‌ها در مورد او دوباره شکل بگیرد.

حجت‌الاسلام محمدتقی رهبر در مورد مواضع محمدباقر قالیباف می‌گوید: انقلاب، نظام، اسلام، ولایت، خط امام و رهبری و حمایت از مستضعفان اصول محسوب می‌شوند و افراد معتقد، متعهد و ملتزم به این اصول، اصولگرا هستند.

وی با بیان این که تفکر اصولگرایی پدرخوانده خاصی ندارد، افزود: گروه‌های مختلف شناخته‌شده‌ای در این اردوگاه سیاسی قرار دارند و تصمیم‌گیری‌ها نیز شورایی انجام می‌شود. این طور نیست که عده‌ای بنشینند و برای جمع تصمیم بگیرند.

عضو جامعه روحانیت مبارز درباره صحبت قالیباف که گفته «پیشکسوتان اصولگرا نیازی به گوش کردن حرف دیگران نمی بینند»، یادآور شد: برداشت‌ها متفاوت است. ما معتقدیم اصولگرایان چند نفری نیستند که داخل اتاق دربسته می‌نشینند و برای همه تصمیم می‌گیرند. هر وقت هم گروه‌های اصولگرا اعم از جامعه روحانیت و دیگر تشکل‌ها نظر و دیدگاهی دارند مطالب‌شان را می‌گویند. گاهی نظرات‌شان را سایر گروه‌ها می‌پذیرند و گاهی هم نمی‌پذیرند. در مجموع گاهی وفاق جمعی هست و گاهی وفاق جمعی نیست. به عبارت دیگر آن طور نیست که تصمیم جریانی از جایی دیکته شود و دیگران ملزم به اطاعت باشند. همدلی، همیاری، توجیه و هماهنگی باید به عنوان اصل بر جامعه اصولگرایی حاکم باشد. به نظر من این برداشت چندان درستی نیست که بگویند عده‌ای می‌خواهند برای همه تصمیم بگیرند و گوش به حرف کسی نمی‌دهند.

وی درباره چرایی دلجویی نکردن از محمدباقر قالیباف به علت دلخوری‌اش از نحوه انتخاب نامزد نهایی در جریان اصولگرا برای انتخابات ریاست‌جمهوری دوازدهم گفت: شخص آقای قالیباف در اجتماع مصلای تهران آمد و رسما اعلام کرد عرصه را به آقای رئیسی واگذار می‌کند. بنابراین کسی آقای قالیباف را کنار نگذاشت. در واقع خود آقای قالیباف کناره‌گیری از نامزدی در انتخابات را پذیرفت و اعلام کرد و مردم هم دیدند. کسی آقای قالیباف را مجبور به کناره‌گیری از انتخابات ریاست‌جمهوری نکرد. تا جایی که من خبر دارم هیچ مرجع و مقامی به آقای قالیباف درباره کنار رفتن یا نرفتن از صحنه انتخابات حرفی نزد. کسی که ملزم به کنار رفتن نیست. بنابراین آن چه استنباط می‌کنیم این است که خود آقای قالیباف تصمیم گرفت که کنار برود. دلیل ندارد کسی آقای قالیباف را ملزم به کناره‌گیری از نامزدی در انتخابات کند؛ ضمن آن که او می‌توانست بگوید: «الزام نمی‌شوم که کنار بروم و چنین الزامی را قبول ندارم.»

این فعال اصولگرا افزود: عضو جمنا نبودم که تصمیم‌گیری در این رابطه شده باشد اما عضو جامعه روحانیت هستم و از طرف جامعه روحانیت کسی جبری به آقای قالیباف برای کناره‌گیری از نامزدی در انتخابات ریاست‌جمهوری نکرد. حالا انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۹۶ گذشت و آقایان برای آینده باید فکر باشند.»

منبع: نامه‌نیوز
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین