کد خبر: ۵۳۲۷۶۶
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۵

اتمام فاز اول منطقه ویژه اقتصادی بانه تا پایان آبان‌ماه امسال

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: فاز اول منطقه ویژه اقتصادی بانه به مساحت ۳۵ هکتار تا پایان آبان‌ماه امسال تکمیل و آماده واگذاری به سرمایه‌گذاران بانه‌ای می‌شود.
آفتاب‌‌نیوز :
صادق نجفی در بازدید از منطقه ویژه اقتصادی بانه با اشاره به اهمیت اجرای این طرح در زمینه تولید و اشتغال پایدار در منطقه و معافیت گمرکی مواد اولیه وارداتی و تخفیف های قانونی در زمینه صادرات تولیدات مناطق ویژه اقتصادی اظهار کرد: ایجاد زیرساخت ها و احداث بخش های مختلف این پروژه مهم نیز به طور همزمان اجرا خواهد شد.

در این بازدید مهندس محسن بیگلری نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی، محمد فلاحی فرماندار شهرستان بانه، محمد دره وزمی مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کردستان و جمعی از مسولان استانی و محلی حضور داشتند.

گفتنی است منطقه ویژه اقتصادی بانه به مساحت ۸۵ هکتار در زمینی به مساحت ۱۰۲ هکتار و در اراضی ملی روستای ولی آباد در مسیر جاده بانه-سیرانبند احداث می شود و از جمله مهم ترین زیرساخت های آن تاکنون اتمام خط انتقال برق و آغاز محوطه سازی بوده و در آینده نزدیک گازرسانی به این طرح نیز آغاز خواهد شد.

اجرای کامل خط انتقال برق، احداث منبع ذخیره آب ۱ هزار متر مکعبی، آغاز عملیات حصارکشی (دیوار) محوطه به طول بیش از ۸ هزار متر و حجم قابل توجه عملیات خاکبرداری و خاکریزی، از جمله اقداماتی است که سیمای این منطقه ویژه را دگرگون کرده و به روند اجرای عملیات آن شتاب بیشتری داده است.

به گزارش ایسنا، در ادامه این سفر معاون وزیر و مدیرعامل شهرک های صنعتی کشور، از نحوه اجرای طرح جدید مبادلات مرزی پیله وری در بازارچه مرزی سیرانبند بانه بازدید و در گفتگو با صاحبان بار و مرزنشینان، نحوه اجرای این طرح را ارزیابی و از اقدامات و پیگیری های انجام شده در راستای ارتقای منزلت مرزنشینان و توجه به منافع آنان قدردانی کرد.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین