کد خبر: ۵۳۵۹۷۸
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۴
صدراعظم نوری:

برج پارامیس پایان کار ندارد/سیستم اطفای حریق این برج کار نمی‌کرد

رئیس کمیسیون محیط زیست شورای شهر تهران در مورد حریق برج مسکونی منطقه 22 توضیحاتی را ارائه کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
زهرا صدر اعظم نوری صبح امروز در تذکر پیش از دستور خود در صحن شورای شهر تهران با اشاره به حریق ساختمان پارامیس در خیابان دریا در منطقه 22 گفت: روز یکشنبه این ساختمان 20 طبقه دچار حریق شد و 240 واحد این ساختمان درگیر دود غلیظ ناشی از این حریق شده‌اند.

وی با بیان اینکه این برج 20 طبقه است که چهار طبقه آن زیر زمین و 16 طبقه آن روی زمین است، افزود: 240 واحد نیز دارد که آتش سوزی در رایزر این ساختمان به وقوع پیوست و از طبقات پایین به طبقات بالا سرایت کرد.

نوری با بیان اینکه دود غلیظ ناشی از این حریق تمامی ساکنین این ساختمان را درگیر کرد، گفت: این ساختمان نوساز تنها دو سال است که ساخته شده است.

وی با بیان اینکه برای اطفای حریق 6 ایستگاه عملیاتی و دو ایستگاه امداد و نجات با چهار نردبان هیدرولیک برای نجات 120 شهروندی که در دود غلیظ محبوس شده‌اند به محل حادثه شتافتند، گفت: تعدادی از ساکنان دچار مشکل تنفسی شدند؛ اما نکته مهم این است که این ساختمان نوساز دو ساله، پایان کار ندارد و به تبع آن تأییدیه ایمنی از سوی آتش نشانی دریافت نکرده است؛ اما مورد بهره برداری قرار گرفته و به مردم فروخته شده است.

صدراعظم نوری با بیان اینکه سیستم اطفاء و اعلام حریق در ساختمان نصب شده اما کار نمی‌کند، تصریح کرد: از آنجایی که این ساختمان مسکونی است، بازرسان آتش نشانی اجازه ورود به ساختمان را ندارند و از آنجایی که پایان کار هم صادر نشده، تاییدیه آتش نشانی نیز اخذ نشده است.

وی با بیان اینکه لازم است شهرداری منطقه و آتش نشانی نسبت به اطلاع رسانی در مورد ساختمان‌های فاقد پایان کار اقدام کنند تا مردم بدانند که چه ساختمانی را می‌خرند، گفت: مردم باید بدانند که ساختمانی که خریداری می‌کنند پایان کار نداشته و به تبع آن تاییدیه ایمنی و ... نیز ندارد.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین