کد خبر: ۵۳۶۵۱۱
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۸

وکیل سابق ترامپ فاش کرد که او از نشست نزدیکانش با روس‌ها خبر داشته است

رسانه‌های آمریکایی گزارش دادند، مایکل کوهن، وکیل سابق رئیس‌جمهور آمریکا گفته است که ترامپ از نشست سال 2016 نزدیکان خود با روس‌ها برای تخریب هیلاری کلینتون اطلاع داشته است.
آفتاب‌‌نیوز :
 به نقل از خبرگزاری فرانسه رسانه‌های آمریکایی گزارش کردند: مایکل کوهن که مدتی طولانی وکیل شخصی ترامپ بوده گفته است رئیس جمهور آمریکا از قبل از نشستی در ژوئن 2016 که قرار بود در آن روس‌ها اطلاعاتی تخریب کننده علیه هیلاری کلینتون، رغیب انتخاباتی ترامپ مبادله کنند، اطلاع داشته است.

در این نشست جارد کوشنر داماد ترامپ، دونالد جونیور پسر ارشد ترامپ و پل مانافورت مقام ارشد کمپین انتخاباتی او در برج ترامپ در نیویورک در 9 ژوئن 2016 با ناتالیا وسلنیتسکایا وکیل روس که اطلاعاتی را از جانب دولت روسیه پیشنهاد داد، حضور داشتند.

بعد از افشای برگزاری چنین نشستی دونالد ترامپ به همراه پسرش و وکلایش و چند مقام دیگر دولت بارها گفتند، ترامپ تا زمانی که خبر مربوط به این نشست در ژوئیه 2017 منتشر شد از آن اطلاع نداشته است.

با این حال سی ان ان و ان بی سی گزارش کرده‌اند که مایکل کوهن که در مه 2018 از وکالت ترامپ کنار رفت و ظاهرا با او اختلاف پیدا کرده گفته است که یک بار در حضور او دونالد جونیور به پدرش درباره پیشنهاد روس‌ها برای چنین نشستی صحبت کرده و ترامپ آن را قبول کرده است. سی ان ان به نقل از منابعی گفته که کوهن شواهدی نظیر فایل صوتی برای پشتیبانی از این صحبتش ندارد.

بر اساس این گزارش، نشست مذکور با سازماندهی یک ناشر در حوزه موسیقی به نام راب گولدستون برگزار شده و او به سراغ دونالد جونیور رفته و گفته که یک سری اسناد و اطلاعات رسمی دارد که باعث طرح اتهاماتی علیه هیلاری کلینتون و افشای تعاملاتش با روسیه شده و برای پدر او بسیار سودمند خواهد بود.

سی ان ان و ان بی سی گفته‌اند که کوهن قصد دارد که ادعایش را نزد رابرت مولر بازرس ویژه پرونده ارتباط ترامپ با روسیه و ارتباط با انتخابات ریاست جمهوری 2016 مطرح کند.

این ادعای کوهن چند روز بعد از آن مطرح می‌شود که سی ان ان فایل یک گفت‌وگوی جنجالی میان او و ترامپ را منتشر کرد و خبرنگاران گفتند که ممکن است فایل‌های بیشتری از این دست وجود داشته باشد. این فایل مربوط به بحث ترامپ و کوهن برای پرداخت حق السکوت به یک مدل مجله پلی بوی آمریکا برای عدم افشای ارتباط غیر اخلاقی او و ترامپ می‌شود.
ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین