کد خبر: ۵۳۹۷۲۴
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۷

قیمت نفت به ۷۲.۵ دلار کاهش یافت

با تشدید تنش‌های تجاری که چشم‌انداز رشد تقاضا برای نفت به ویژه در آسیا را کاهش داده است، قیمت نفت کاهش یافت.
آفتاب‌‌نیوز :
 امروز با تشدید تنش‌های تجاری که چشم‌انداز رشد تقاضا برای نفت به ویژه در آسیا را کاهش داده است، قیمت نفت کاهش یافت. هرچند تحریم‌های امریکا علیه ایران هنوز از عرضه نفت در بازار می‌کاهد.

به نقل از رویترز، امروز هر بشکه نفت برنت با ۲۳ سنت کاهش ۷۲.۵۸ دلار فروخته شد. نفت خام آمریکا نیز با ۷ سنت کاهش ۶۷.۵۶ دلار در هر بشکه معامله شد.

نشانه‌هایی از کند شدن رشد اقتصادی و کاهش تقاضا برای سوخت بیشتر دیده می‌شود. به ویژه در بازار‌های نوظهور آسیا که بر بازار‌های نفتی تاثیر می‌گذارد.

مرکز دلالی فیلیپ فیوچرز مستقر در سنگاپور اعلام کرد: «حمایت از تجارت داخلی و تشدید تنش‌ها میان بزرگ‌ترین اقتصاد‌های جهان یعنی آمریکا و چین سایه‌ای از ابهام بر رشد تقاضا برای نفت در جهان در سال ۲۰۱۸ افکنده است.»

فیلیپ فیوچرز اعلام کرد فراتر از چشم‌انداز تیره اقتصادی، صندوق‌های پوشش ریسک، معاملات همراه با افزایش قیمت خود را به علت «افزایش تولید اوپک و آمریکا» کاهش داده‌اند.

شرکت‌های انرژی آمریکا هفته گذشته بیشترین تعداد دکل‌های نفتی از ماه می‌تاکنون یعنی ۱۰ دکل را فعال کردند و مجموع دکل‌های فعال نفتی این کشور به ۸۶۹ دکل رسید.

این تعداد بالاترین سطح فعالیت‌های حفاری از مارس ۲۰۱۵ تاکنون به شمار می‌رود.

با تمام اینها، هنوز عواملی وجود دارد که مانع از کاهش بیشتر قیمت نفت می‌شود. آمریکا اجرای تحریم‌های جدیدی علیه ایران را آغاز کرده است که از ماه نوامبر بخش نفتی این کشور را هدف قرار خواهد گرفت.

بانک‌ای ان زد اعلام کرد: «با برگشت تحریم‌های امریکا علیه ایران، ادامه عرضه جهانی نفت احتمال بسیار چالش برانگیز باشد... آمریکا تلاش خود را برای افزایش تولید انجام می‌دهد.»

منبع: فارس
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین