کد خبر: ۵۴۷۳۹۲
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۱

پورشه به تولید خودروهای دیزلی پایان داد

پورشه نخستین خودروسازی آلمان است که به تولید خودروهای دیزلی پایان می‌دهد. پورشه که از شرکت‌های زیرمجموعه گروه فولکس واگن است، به این ترتیب در مقابل رسوایی موتورهای دیزلی واکنش نشان می‌دهد.
آفتاب‌‌نیوز :
شرکت خودروسازی پورشه گرچه خود هرگز در امر توسعه موتورهای دیزلی فعالیتی نکرده، اما رسوایی خودروهای دیزلی، این شرکت را نیز به شدت با انتقادهایی روبه‌‌رو کرده است. پورشه تنها حدود ۱۰ سال به تولید خودروهایی با موتورهای دیزلی (گازوئیلی) پرداخته است.

عرضه ‌خودروهای دیزلی که در آزمایش‌های انتشار آلاینده‌های آنها دست‌کاری‌هایی صورت گرفته بودند، فولکس واگن را با رسوایی بزرگی روبه‌‌رو کرد و پورشه نیز که از شرکت‌های زیرمجموعه گروه فولکس‌واگن است، از این آسیب‌ها بی‌نصیب نماند.

اولیور بلومه، مدیر عامل پورشه روز یکشنبه اول مهر (۲۳ سپتامبر) در گفت‌وگو با خبرنگار روزنامه آلمانی "بیلد آم زونتاگ" در این باره گفت: «بحران دیزل ما را با مشکلات ناراحت‌کننده فراوانی روبه‌‌رو کرد.»

مدیر عامل پورشه در ادامه گفت به همین دلیل این شرکت در آینده دیگر هیچ خودروی دیزلی تولید نخواهد کرد و هم‌اکنون ماه‌هاست که مشتریان این شرکت نمی‌توانند خودروی نوع دیزلی پورشه سفارش دهند.

مدیر عامل پورشه افزود این شرکت از این پس در ساخت خودرو به موردهایی می‌پردازد که به خوبی از پس آنها برمی‌آید. او در این رابطه به موتورهای قدرتمند بنزینی اشاره کرد و اعلام کرد که پورشه "از سال ۲۰۱۹ به تولید موتورهای کاملا برقی" خواهد پرداخت.

اولیور بلومه بر ورزشی‌تر شدن پورشه در آینده تاکید کرد و گفت پورشه در آینده تمرکز بیشتری بر عمل‌کرد و کارایی در خودروهای خود خواهد داشت و به دست آوردن این اهداف با موتورهای بنزینی امکان‌پذیر است.

مدیر عامل پورشه اما تاکید کرد که مشتریان این شرکت که خودروهای دیزلی دارند نباید به هیچ وجه نگران باشند، زیرا سرویس‌های پورشه هم‌چون گذشته در اختیار آنها قرار خواهد گرفت.

دادستانی شهر اشتوتگارت تحقیقاتی را در رابطه با احتمال تقلب در شرکت خودروسازی پورشه آغاز کرده است. سه نفر از مدیران این شرکت متهم به دروغگویی هستند. یکی از آنها میشائیل اشتاینر، رئیس بخش توسعه شرکت است. در همین رابطه یکی از مدیران پیشین بخش موتورهای پورشه اکنون در بازداشت موقت به سر می‌برد.

این مدیران پورشه متهم‌اند آگاهانه موتورهای دیزلی دست‌کاری شده شرکت خودروسازی آئودی را که از شرکت‌های زیرمجموعه گروه فولکس است، برای خودروهای پورشه استفاده کرده‌اند.

در روزهای میانی ماه مه سال جاری ۲۰۱۸ اداره فدرال خودروهای آلمان فرمان داد در مجموع ۶۰ هزار خودروی دیزلی خودروسازی پورشه مدل‌های کاین و ماکان برای برطرف کردن اشکالات به تعمیرگاه‌ها فراخوانده شوند. حدود ۱۹ هزار خودرو از این مجموعه در آلمان و بقیه در دیگر کشورهای جهان به فروش رفته بودند.

پیشتر آلکساندر دوبرینت، وزیر وقت راه و ترابری آلمان روز پنج‌شنبه ۵ مرداد (۲۷ ژوئیه) در برلین اعلام کرد که در بعضی مدل‌های پورشه کاین نرم‌افزارهایی غیرقانونی نصب شده‌اند که تنها در مرکز معاینات فنی سیستم تصفیه آلاینده‌های هوا را در موتور خودروها به کار می‌اندازد.

آلکساندر دوبرینت همچنین تاکید کرده بود که مجوز تولید بعضی انواع خودروی شرکت پورشه نیز تا اطلاع بعدی از این شرکت گرفته می‌شود تا چنین مدل‌هایی وارد بازار نشوند. پورشه‌های مدل کایان به این ترتیب مجوز ساخت خود را از دست دادند.

پورشه در انواع دیزلی مدل‌های کاین خود از موتورهای شرکت خودروسازی آئودی بهره می‌گرفت. آزمایش‌های انجام شده در این موتورها نشان‌دهنده دست‌کاری‌هایی هستند که میزان آلاینده‌ها را به هنگام معاینه فنی رسمی، کم‌تر از حد معمول نشان دهد.

منبع: دویچه وله
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین