کد خبر: ۵۵۰۸۵۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۲

دلیل حادثه واژگونی اتوبوس دانش‌آموزان در تبریز مشخص شد

گزارشات اولیه حاکی از آن است که علت حادثه لغزندگی جاده و نداشتن سرعت مطمئنه بوده است.
آفتاب‌‌نیوز :
سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این‌که «در حادثه واژگونی اتوبوس حامل دانش‌آموزان دختر اردوی راهیان نور دستورالعمل‌های مربوطه رعایت شده است»، گفت که علت حادثه سرعت غیرمطمئن، لغزندگی جاده و خراب شدن آسفالت جاده بود که در نهایت منجر به واژگونی اتوبوس و متاسفانه منجر به فوت سه نفر شد.

میرحمایت میرزاده در توضیح علت حادثه واژگونی اتوبوس حامل دانش‌آموزان دختر برای شرکت در اردوی راهیان نور، اظهار کرد: بنده به نمایندگی از کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی مسئول بررسی علت رخ‌دادن این حادثه و ارائه‌ی گزارش به کمیسیون شدم.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی توضیح داد: اتوبوس حامل دانش آموزان دبیرستان دخترانه بوستان‌آباد چهارشنبه ۱۸ مهرماه به سمت ارومیه می‌رفت که در ساعت ۱۴:۱۵ دقیقه در حوالی پارک الغدیر در اتوبان زنجان – تبریز دچار حادثه شد به دنبال آن دو تن از دانش‌آموزان و یک مربی از سپاه فوت شدند.

وی افزود: بنده از نزدیک به ملاقات مجروحان رفتم که اکثر آنها مرخص شدند و چند مجروح در بیمارستان هنوز حضور دارند. براساس بررسی‌های پلیس راه اتوبوس در آغاز بارش باران حرکت کرده که دستورالعمل‌های لازم، مراحل اداری و قانونی طی شده، مدیر مدرسه و مربی کنار دانش‌آموزان بوده که این دو جزو مجروحان حادثه هستند. اتوبوس از قبل مورد بازبینی قرار گرفته و مدارک لازم را داشته همچنین مسائل بیمه‌ای و قانونی هم رعایت شده است.

میرزاده خاطرنشان کرد: گزارشات اولیه حاکی از آن است که علت حادثه لغزندگی جاده و نداشتن سرعت مطمئنه بوده است. البته قسمتی از آسفالت جاده هم دچار خرابی شده بود که در نهایت کنترل ماشین از دست راننده خارج و منجر به واژگونی اتوبوس شد که در آن قسمت جاده استاندارد لازم را نداشته و راننده هم از توانایی لازم برخوردار نبوده است.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در جمع‌بندی گفت که باید منتظر گزارش نهادهای دیگر باشیم، ولی در نهایت گزارش تکمیلی در جلسه یکشنبه هفته آینده کمیسیون ارائه خواهد شد.

وی در پایان اظهار کرد که این کمیسیون هفته آینده موضوع حادثه رخ داده در مدرسه تاکستان را مورد بررسی قرار خواهد داد.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
United States of America
|
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۲
1
0
مقصر والدین بوده اند که .....
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین