کد خبر: ۵۵۲۷۹۶
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۳۹۷ - ۰۰:۵۶
اگر 100 سازمان مردم‌نهاد 10 کودک را پوشش دهند متکدی کودک دیگر نخواهیم داشت

شهرداری 3 تا 5 هزار کارتن‌خواب را پوشش می‌دهد/در زمستان پارسال در خیابان‌ها فوتی نداشتیم

فرماندار تهران گفت: شهرداری تهران 3 تا 5 هزار نفر کارتن‌خواب را پوشش می‌دهد و در زمستان پارسال یک نفر هم در خیابان‌ها فوتی نداشتیم.
آفتاب‌‌نیوز :
عیسی فرهادی در مراسم بهره‌برداری از مرکز فوریت‌های خدمات اجتماعی شهر تهران اظهار داشت: معتادین متجاهر، متکدیان، کودکان کار و سایر آسیب‌های اجتماعی در این مرکز جمع‌آوری می‌شوند.

وی گفت: شهرداری و بهزیستی دو پایه اصلی این مجتمع هستند و هنگامی که یک متکدی و یا معتاد متجاهر به این مرکز آورده می‌شود اگر بیمار باشد باید درمان شود و 9 ماه در کمپ‌ها نگهداری می‌شود و سایر دستگاه‌ها برای بازآفرینی و توانمندی آن کمک خواهند کرد.

فرماندار تهران گفت: در حال حاضر ما باید در حوزه فرهنگی بیشتر کار کنیم و این پتانسیل با توجه به حضور 4 هزار مسجد و 10 هزار بسیج فعال وجود دارد. صدا و سیما، مطبوعات و تریبون‌های مختلف نیز باید در این زمینه همکاری‌های لازم را داشته باشند.

فرهادی گفت: ما باید افراد متکدی را توانمند کنیم و کودکان بازمانده از تعلیم و تربیت نیز به مدارس و جامعه و اجتماع بازگردانیم.

وی افزود: 13 مرکز بهاران تهران در اختیار بهزیستی قرار گرفته و دیگر نمی‌توانند اعلام کنند که کمبود جا و مکان دارند، بنابر این می‌توانند در جهت توانمندسازی قدم بردارند.

فرماندار تهران افزود: شهرداری تهران بین 3 تا 5 هزار کارتن‌خواب را پوشش می‌دهد. 183 بیمارستان در تهران وجود دارد که نمازخانه‌های آن در اختیار همراه بیماران است و ما در زمستان سال گذشته یک فوتی هم در خیابان نداشته‌ایم.

فرهادی یادآور شد: اگر 100 سازمان مردم‌نهاد 10 کودک را پوشش دهند متکدی کودک دیگر نخواهیم داشت.

منبع: فارس
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین