کد خبر: ۵۶۳۵۰۱
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۳۹۷ - ۰۲:۳۵

درد دل یک دانشجوی تربیت بدنی؛ رباط پاره و بیمه‌ای که حاضر به پرداخت خسارت نیست!

یک دانشجوی تربیت بدنی دانشگاه خوارزمی که در حین تمرینات تیم دانشگاه برای اعزام به مسابقات کشوری دچار پارگی رباط صلیبی شده بود می‌گوید: علی‌رغم اینکه همه دانشجویان به محض ورود به دانشگاه بیمه می‌شوند اما بیمه از پرداخت هزینه ۱۲ میلیون تومانی جراحی بر روی پای من خودداری کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
سجاد نجفی‌نیا در گفت‌وگو با ایسنا افزود: ۲۵ اسفند ۹۵ بود که در حین تمرینات تیم دانشگاه برای اعزام به مسابقات کشوری از ناحیه رباط صلیبی دچار مصدومیت شدم که پس از مراجعه به پزشک قرار شد جراحی شوم.

به گزارش آفتاب‎نیوز؛ وی با بیان اینکه بازگشت به تمرینات پس از جراحی رباط صلیبی به یکسال زمان نیاز دارد، ادامه می‌دهد: روند درمان برای من هزینه زیادی به دنبال داشت ولی متأسفانه با وجود اینکه همه دانشجویان به محض ورود به دانشگاه برای چنین حوادثی بیمه می‌شوند، بیمه هیچکدام از هزینه‌های درمانی من را پرداخت نکرد.

این دانشجوی تربیت بدنی دانشگاه خوارزمی خاطرنشان می‌کند: در طول دوره درمان علاوه بر ۱۲ میلیون تومانی که برای جراحی پرداخت کردم، هزینه‌هایی چون فیزیوتراپی، آب درمانی، تغذیه، حمل و نقل و لوازم مصرفی هم به من تحمیل شد؛ در این مورد، بیمه که در ابتدا قرار بود هزینه‌های درمان من را پرداخت کند اعلام کرد که تمامی مدارک از این هزینه‌ها را به صورت یکجا و پس از پایان تمام مراحل تحویل دهم تا با بررسی پرونده هزینه‌ها پرداخت شود.

وی می‌افزاید: من این مدارک را در تاریخ ۲۰ شهریور ۹۶ به کارشناس بیمه در دانشگاه خوارزمی تحویل دادم، یک هفته بعد مجدد مدارک دیگری هم خواستند که آنها هم تحویل شد.

نجفی‌نیا ادامه می‌دهد: پس از تحویل همه مدارک، بیمه اعلام کرد که برای بررسی پرونده و  پرداخت هزینه‌ها حدوداً یک ماه زمان نیاز دارد و من نیز پس از یک‌ماه منتظر دریافت بخشی از هزینه‌هایم بودم که متأسفانه آنچه رخ داد خلاف انتظارم بود.

وی می‌افزاید: آن یک ماه که گذشت نه تنها پرونده بررسی نشده بود و هزینه‌ای پرداخت نشد بلکه متوجه شدم مدارک من هنوز از دفتر بیمه، به دفتر مرکزی بیمه نرسیده و حتی پس از آن دو ماه دیگر طول کشید تا این کار انجام شود؛ در واقع قرار بود یک ماه بعد از تحویل مدارک هزینه پرداخت شود اما فقط سه ماه طول کشید تا مدارک از دفتر بیمه طرف قرارداد با دانشگاه، به دفتر مرکزی بیمه ارسال شود.

این دانشجوی تربیت بدنی دانشگاه خوارزمی خاطرنشان می‌کند: جالب اینجاست که پس از سه ماه، بیمه به من اعلام کرد که پرونده باز هم نیاز به تکمیل دارد و باید گواهی پایان دوره درمان و نظر پزشک در مورد نقص عضو را هم تحویل دهم.

وی با انتقاد از این کش و قوس‌ها و تعلل بیمه در بررسی پرونده ادامه می‌دهد: در آبان ماه ۹۶ تمام مدارکی که بیمه از من خواسته بود را تحویل دادم و مورد معاینه پزشک بیمه هم قرار گرفتم  اما باز هم از نهایی شدن پرونده و پرداخت هزینه‌ها خبری نشد.

وی ادامه می دهد: در نهایت پس از ماه‌ها پیگیری و کش و قوس، بیمه به استناد یک گزارش ام.آر.آی مبنی بر وجود مصدومیت(مزمن) از قبل هیچ هزینه‌ای را متقبل نشد.

نجفی نیا خاطرنشان می‌کند: سوال اینجاست آیا زمانی که دانشجویان بیمه می‌شوند مورد ارزیابی و معاینه پزشک قرار می‌گیرند؟ آیا چنین چیزی در متن قرارداد بیمه ذکر شده است؟ گذر زمان در این چنین حوادثی به نفع بیمه است یا مصدوم؟ برای پاسخ به یک پرونده چند ماه زمان نیاز است؟ در دانشگاه مسئول خاصی برای پیگیری چنین مواردی پس از عقد قرارداد وجود دارد؟

وی اظهار می‌کند: نکته جالب در این پرونده، مغایرت تاریخ نامه ارسال از طرف بیمه (۱۱ دی ۹۶) با تاریخ دبیرخانه دانشگاه (۲۶ اسفند ۹۶) است؛ چرا نتیجه در همان دی ماه به من اعلام نشده است؟

نجفی نیا ادامه می‌دهد: پس از آن در فروردین ۹۷ به صورت قانونی پرونده را پیگیری کردم، برای این کار به مدارکی چون صورت جلسه حادثه، صورت جلسه آمبولانس، شماره پرونده بیمه، ثبت سنا، پرونده پزشکی، مدارک هزینه کرد و کپی برابر با اصل بیمه نیاز بود، مدارکی چون صورت جلسه حادثه، صورت جلسه آمبولانس و کپی برابر با اصل بیمه‌نامه که به دانشگاه مربوط می‌شد، جزو کسری‌های مدارک بود که متأسفانه به دلیل تعلل دانشگاه رفع همین کسری تا مهرماه ۹۷ طول کشید.

وی با گلایه از چنین وضعیتی که در طول این مدت برای دریافت هزینه درمان خود طی کرده و در نهایت هم نتیجه‌ای به دنبال نداشته است، می‌گوید: این موارد باید ذکر شود تا از بروز حوادث مشابه جلوگیری کرد، هر چند نفرات دیگری هم بوده‌اند که با این موضوع مواجه شده‌اند.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین