کد خبر: ۵۶۵۳۳
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۸۵ - ۱۵:۵۹

مذاکرات استراتژیک آمریکا و اسرائیل در مورد ایران

آفتاب‌‌نیوز : به گزارش خبرگزاری رسمی فرانسه، در این همایش سالانه که شائول موفاز، وزیر دفاع پیشین اسرائیل (وزیر حمل‌و‌نقل فعلی) نیز در آن حضور داشت گفت‌وگوهای میان هیات اسرائیلی و آمریکایی در خصوص موضوعات مورد اشاره انجام شد.
 در همین حال نیکلاس برنز، معاون وزیر خارجه آمریکا با اشاره به همکاری‌های استراتژیک اسرائیل و آمریکا گفت: محور مذاکرات بر روی چالش‌های منطقه‌ای منجمله لبنان، سوریه، فلسطین و اوضاع ایران و عراق بود.

بنابر گزارش خبرگزاری رسمی فرانسه، شائول موفاز وزیر دفاع پیشین اسرائیل نیز در این کنفرانس با اشاره به اینکه سال 2007 سال بسیار سرنوشت‌سازی برای متوقف کردن فعالیت‌های هسته‌ای ایران خواهد بود گفت: ما خواستار اقدام هستیم زیرا کلمات به تنهایی قدرت کافی ندارند. وی افزود: دنیای آزاد این قدرت را دارد که پاسخی برای تهدید ایران فراهم کند.

روزنامه اسرائیلی هاآرتص نیز در گزارشی در ارتباط با این همایش به نقل از رابرت اینهورن، مشاور ارشد وزیر امور خارجه آمریکا در امور منع گسترش تسلیحات هسته‌ای و شیمیایی نیز گفت: راه‌های متعددی برای مقابله با ایران وجود دارد و اقدام نظامی علیه این کشور نیز یکی از این راهها است. بنابر اظهارات این مقام آمریکایی ادامه فشارها بر ایران سبب می‌شود تا مقام‌های این کشورهزینه‌های سیاسی و اقتصادی زیادی را پرداخت کنند. این مشاور ارشد وزارت امورخارجه آمریکا در ادامه ادعا کرد: در صورت حمله به ایران، نطنز مهمترین هدف آمریکا خواهد بود. 

رون پروسور سفیر اسرائیل در انگلیس، ژنرال گابی اشکنازنی فرمانده جدید ستاد مشترک ارتش اسرائیل، آهارون آبروماویچ مدیر کل وزارت خارجه، گیدون فرانک، مدیر کمیسیون انرژی اتمی، ایلان میزراهی مشاور امنیت ملی، شالوم تورجمن مشاور سیاسی نخست وزیر اسرائیل و نمایندگانی از سازمان‌های اطلاعاتی اسرائیل و همچنین گوردن انگلند معاون وزیر دفاع آمریکا، رابرت دانین از وزارت خارجه، نمایندگانی از ارتش و سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا و ریچارد جونز سفیر آمریکا در اسرائیل از کسانی هستند که در این گفت‌وگوها حضور دارند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین