کد خبر: ۵۶۵۷۹۸
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۵

اولین واکنش محسن رضایی به حواشی کربلای ۴؛ همیشه بخشی از عملیات لو رفته بود

محسن رضایی گفت: ما در هیچ عملیاتی غافلگیری ۱۰۰ درصدی نداشتیم. همیشه بخشی از عملیات لو رفته بود. ما در شرایط لورفتگی جنگ را با موفقیت و پیروزی به پایان رساندیم.
آفتاب‌‌نیوز :
سردار قاسم سلیمانی در برنامه حالا خورشید درباره عملیات کربلای ۴ اعلام کرد این عملیات یک عملیات اصلی بود و نه فرعی؛ محسن رضایی نیز که میهمان این برنامه بود در پاسخ به آنچه از سوی سردار سلیمانی مطرح شده بود گفت: من صحبت های قاسم سلیمانی را تأیید می کنم که در عملیات کربلای ۴ و کربلای ۵ نقش موثری داشت. او ادامه داد: ما در هیچ عملیاتی غافلگیری ۱۰۰ درصدی نداشتیم. همیشه بخشی از عملیات لو رفته بود. ما در شرایط لورفتگی جنگ را با موفقیت و پیروزی به پایان رساندیم.

اهم صحبت‌های او از این قرار است: 

*هر سال دی ماه با یک داستان تکراری مواجهیم که یک عده‌ای می‌گویند کربلای ۴ لو رفته و فرماندهان به جان بچه‌های مردم توجهی نداشتند. امسال هم این گونه بود. بنابر این من یک توئیتی زدم که بیایید از یک زاویه دیگر هم نگاه کنید که ما عملیات را تبدیل به فریب کردیم. منتهی از این حرف من یک طور دیگر برداشت شد.

* این یک تحلیل پسینی است و ما عملیات کربلای ۴ را برای این طراحی کرده بودیم که به جنوب بصره برسیم، ولی چون به اهداف نرسیدیم چند ساعت بعد دستور عقب نشینی دادیم. این یک عملیات اصلی بود. ۲۶۰ گردان نیرو پای کار آورده بودیم، ولی چون اوضاع مناسب نشد، ۶۰ گردان بیشتر را وارد نکردیم. با این اوصاف، ۲۴ ساعت بعد عملیات کربلای ۴ را تبدیل به عملیات فریب کردیم.کل شهدای ما در کربلای ۴، ٩٨۵ نفر است که اسامی آن‌ها در بنیاد شهید موجود است.

* برای فرمانده حتی یک شهید یا یک مصدوم هم دردناک است، رابطه عاطفی ما در جنگ بی نظیر بود، ما به هم سردار و ژنرال نمی‌گفتیم، من برای همه «آقا محسن» بودم؛ یک برادر حاضر است شهادت برادرش را ببیند؟! من هنوز مهدی باکری به خاطرم می‌آید قلبم به درد می‌آید.

*کربلای ۴ عملیات اصلی بوده اما عملیات بزرگ ما نبود گفت:قصد من این بود که بگویم این عملیات به عملیات فریب تبدیل شد. حرف من را به گونه ی دیگر جلوه دادند. هیچ گاه عملیات های بزرگ ما یک مرحله ای نبود.

* ما ۲۶۰ گردان پای کار آوردیم. قرار بود ۶۰ گردان وارد شوند که ۴۰ گردان وارد شدند. خدای بزرگ به ذهن ما آورد که وقتی از جنوب نمی توانیم برویم از شلمچه برویم. کربلای ۴ را ۲۴ ساعت بعد تبدیل به فریب کردیم. کل شهدای ما در عملیات کربلای ۴، ۹۸۰ شهید است که اسامی شان در بنیاد شهید وجود دارد این طور نیست از هزاران شهید صحبت می کنند.
خبرانلاین 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین