کد خبر: ۵۶۸۲۶۳
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۰

خودروی برقی تسلا در لیست پرفروش‌های آمریکا

تازه‌ترین آمارهای منتشرشده نشان می‌دهد که در دو فصل آخر سال ۲۰۱۸، خودروهای برقی تسلامدل ۳ در میان فهرست ۱۰ خودروی پرفروش در ایالات متحده آمریکا جای گرفته است.
آفتاب‌‌نیوز :
 تسلاموتورز که یکی از بزرگترین شرکت‌های آمریکایی فعال در زمینه خودروسازی و تکنولوژی محسوب می‌شود که فعالیت و اهداف بلندپروازانه‌ای در این زمینه داشته است، هم اکنون بزرگترین رقیب خودروسازان بزرگ جهان همچون فولکس‌واگن، بی‌ام‌و، بنز، تویوتا، هیوندای و غیره محسوب می شود چراکه با تولید و عرضه خودروهای برقی لوکس و قدرتمندی که توان پیمایش نسبتا بالایی دارند، توانسته است سهم قابل توجهی از بازار خودروهای دوستدار محیط زیست و پاک را از آن خود کند و قدرت سایر رقیبان را به چالش بکشاند.

این فهرست که در بازه زمانی ماههای ژوئیه تا دسامبر سال ۲۰۱۸ میلادی توسط منابع آماری بلومبرگ بیزینس با همکاری تسلا به دست آمده است، لیستی از ۱۰ خودروی پرفروش و محبوب در ایالات متحده آمریکا را نشان داده و منتشر کرده است.

فهرست زیر به ترتیب نام خودروهای پرفروش در دو فصل پایانی ۲۰۱۸ را در کنار تعداد تقریبی دستگاههای به فروش رفته و تحویل داده شده به دست مشتریان آمریکایی را نمایش می دهد :

۱. تویوتا کمری، ۱۶۴ هزار دستگاه

۲. تویوتا کورولا، ۱۵۳ هزار دستگاه

۳. هوندا آکورد،  ۱۵۲ هزار دستگاه

۴. هوندا سیویک، ۱۴۹ هزار دستگاه

۵. تسلا مدل۳، ۱۱۹ هزار دستگاه

۶. هیوندای النترا، ۱۰۰ هزار دستگاه

۷. نیسان سنترا، ۹۷ هزار دستگاه

۸. فورد فیوژن، ۸۶ هزار دستگاه

۹. نیسان آلتیما، ۸۵ هزار دستگاه

۱۰. شورولت مالیبو،  ۶۸ هزار دستگاه

با نگاه مختصری بر فهرست منتشر و ذکر شده در بالا، به وضوح می توان دریافت که خودروی برقی و الکتریکی تسلا مدل ۳ توانسته است جایگاه خوبی را در میان سدان های پرطرفدار و پرفروش در ایالات متحده آمریکا را برای خود دست و پا کند و در رتبه پنجم این جدول رده بندی بایستد.

این طور که به نظر می‌رسد تسلاموتورز توانسته است مطابق برنامه و اهداف بلندپروازانه و جاه طلبانه خود عمل کند و فروش قابل قبولی را برای خود رقم بزند و توجه و نظر خیل عظیمی از مشتریان را در کشور خود به دست آورد.

تحلیلگران برآورد کرده‌اند با توجه به افزایش سرعت خط تولید تسلا مدل ۳، انتظار می‌رود سه ماهه پایانی سال ۲۰۱۸ درآمد تسلا افزایش قابل ملاحظه‌ای پیدا کند. از اهداف آینده این شرکت همچنین افتتاح کارخانه های اختصاصی تسلا در اروپا و چین است که در صورت تحقق، میزان فروش ان به شدت رشد و افزایش پیدا خواهد کرد.

بسیاری از کشورهای جهان قصد دارند با هدف مقابله با آلودگی هوا و کاهش میزان انتشار آلاینده‌ها و گازهای گلخانه‌ای و حفظ بیشتر محیط زیست، خودروهای تمام الکتریکی و برقی را به تولید انبوه برسانند.

بنابراین بسیاری از شرکتهای خودروسازی در جهان عزم خود را برای تولید انبوه خودروهای برقی جزم کرده و از برنامه‌های خود بدین منظور رونمایی کرده‌اند. افزایش روزافزون خودروهای برقی و محبوبیت استفاده بیشتر از این خودروهای پاک، موجب شده است شرکت های خودروسازی در سراسر جهان به رقابتی تنگاتنگ پرداخته و هر یک از برنامه های خود برای طراحی و تولید خودروهایی بهتر و با توان پیمایش بیشتر رونمایی کنند.

ایسنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین