کد خبر: ۵۶۹۶۱۲
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۹

عضو مجلس خبرگان رهبری: پیروزی‌های بزرگ در منطقه و دنیا به برکت انقلاب اسلامی است

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که به برکت بیداری اسلامی، چندین رژیم وابسته به استکبار جهانی سقوط کرده اند، گفت: جبهه مقاومت اسلامی در عراق، یمن، لبنان و سوریه به نتیجه رسیده اند که دوست و دشمن نیز می دانند که محوریت جبهه اسلامی با ایران است و این پیروزی های بزرگ در منطقه و دنیا به برکت انقلاب اسلامی است.
آفتاب‌‌نیوز :
آیت الله محسن حیدری در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی، اظهارکرد: وقتی می توان این دستاوردها را به صورت عینی و محسوس مشاهده کرد که میان اوضاع ایران، منطقه و جهانِ قبل و بعد از پیروزی انقلاب مقایسه ای داشته باشیم. این مقایسه دستاوردهای عظیم انقلاب را برای ما مشخص می کند. همچنین منطق قرآن نیز است که امت ها را به فکر کردن درباره گذشته وادار می کند.
 
وی ادامه داد: اگر بخواهیم وضعیت کشور را قبل از انقلاب بررسی کنیم باید ببینیم که ایران در بخش هایی از جمله اقتصادی، رفاهی، بهداشت و آموزشی و علمی چه وضعیتی داشت. یکی از واقعیت ها این است که در تمام کشور اثری از برق، آب و گاز و این چنین خدماتی در روستاها نبود و شاید برخی استان ها از چنین نعمت هایی برخوردار بودند، در حالی که اکنون بیش از 90 درصد روستاها از تمام این نعمت ها برخوردارند.
 
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: از نظر علمی نیز بیشتر روستاها فاقد مدرسه بودند و تعداد کمی از افراد، باسواد بودند ولی اکنون به برکت انقلاب اسلامی بیش از 90 درصد روستاها از نعمت مدرسه برخوردارند. پیش از انقلاب در استان خوزستان تنها دانشگاه جندی شاپور را داشتیم که نهایتا هزار یا دو هزار دانشجو داشت اما اکنون در خوزستان بیش از 200 هزار دانشجو داریم، ضمن این که در حال حاضر خوزستان دارای دانشگاه های متعددی است.
 
وی بیان کرد: پیش از انقلاب، از پزشکان هندی و تایوانی در کشور استفاده می شد ولی اکنون پزشکان بسیاری را در ایران داریم و در مجموع میزان سواد مردم بالا رفته است. از نظر بهداشتی نیز در گذشته عمر انسان ها کمتر از 50 سال بود ولی الان متوسط عمر افراد 70 تا 75 سال است. همچنین در گذشته با وجود این که ایران کشوری دارای آب و زمین حاصلخیز است، کشاورزی کشور نابود و در تمام زمینه ها واردکننده بودیم ولی اکنون در بیشتر بخش های کشاورزی به خودکفایی رسیده ایم و صادرکننده هستیم.
 
آیت الله حیدری با بیان این که قبل از انقلاب هیچ مفسد اقتصادی دستگیر نمی شد و تمام افراد دستگاه حاکم مفسد بودند، افزود: پیش از انقلاب نفت بسیاری استخراج می شد ولی تنها دستگاه حاکم شاه و اطرافیان از آن استفاده می کردند اما اکنون نفت در سفره مردم است و کسی نمی تواند از آن دزدی کند، البته ممکن است افراد فاسد نفوذ کرده باشند و دچار فساد شوند ولی در جمهوری اسلامی ایران فساد سیستماتیک نداریم و به ندرت ممکن است که عده ای ثروت های بادآورده پیدا کنند که وقتی قوه قضاییه و بازرسی متوجه موضوع می شوند، آن ها را جمع می کنند و این نشان از ظرفیت بالای نظام جمهوری اسلامی در زمینه مبارزه با فساد است. البته تبعیض هایی وجود دارد که برنامه ریزی شده از سوی نظام نیست، بلکه توسط افرادی که در بدنه نظام نفوذ کرده اند و سوء استفاده می کنند، صورت می گیرد که خدا را شکر نظام ما این ظرفیت را هم دارد که این بی عدالتی ها را از بین ببرد، ضمنا باید مطالبه گری هم کرد.
 
وی گفت: قبل از انقلاب، ملت ایران در زندان بزرگی به نام ایران به سر می برد و کمتر کسی جرات داشت، نُطق بکشد، در غیر این صورت زیر شلاق و شکنجه قرار می گرفت که یا شهید می شد یا سال ها در زندان ها می ماند ولی اکنون انتقاد و اظهارنظر در ایران کاملا آزاد است و آزادی به تمام معنا وجود دارد که این ها از برکت انقلاب اسلامی است. ضمن این که دموکراسی و مردم سالاری حاکم در ایران در هیچ کجای دنیا وجود ندارد.  
 
امام جمعه موقت اهواز با بیان این که در ایران به صورت متوسط هر سال یک انتخابات برگزار می شود، افزود: در کشورهای دیگر هیچ کسی بر کار رییس جمهور که رهبر کشور نیز محسوب می شود، نظارت نمی کند اما در ایران ناظری به نام مجلس خبرنگان وجود دارد که هر شش ماه یک بار اجلاسیه برگزار و با مقام معظم رهبری ارتباط برقرار می کند و کار نیز رصد می شود.
 
وی با اشاره به پیشرفت علمی در ایران پس از انقلاب اسلامی، عنوان کرد: رتبه ایران در گذشته در انتهای جدول رده بندی دنیا قرار داشت اما اکنون رتبه کشور به 10 تا 20 کشور بالای این جدول رسیده است. به طور مثال ایران اکنون در زمینه غنی سازی هسته ای جزو هشت کشور دنیا و در بخش ساخت موشک جزو پنج کشور اول دنیا است. در حال حاضر شتاب علمی جوانان ایرانی نسبت به کل دنیا 11 برابر بیشتر است که همگی از برکات انقلاب اسلامی است، البته این ها به این معنی نیست که ما مشکلات نداریم، ولی باید به صورت نسبی به موضوع نگاه کنیم.
 
آیت الله حیدری افزود: در هیچ کجای دنیا نیز امنیت پایداری به اندازه جمهوری اسلامی وجود ندارد؛ این همه دشمن داریم ولی به برکت فداکاری فداکاران در دوران دفاع مقدس و پس از این دوران، هیچ کشوری حتی آمریکا جرات نگاه چپ به ایران را ندارد و این نتیجه اقتدار و امنیت پایدار موجود در کشور است. هزاران گروه تروریستی و غیرتروریستی به دنبال انجام عملیات هستند که بیش از 90 درصد آن ها خنثی می شود که این نیز نشان از امنیت بالا و اقتدار جمهوری اسلامی است.
 
وی همچنین با اشاره به تاثیرات انقلاب اسلامی ایران بر منطقه، گفت: این مهم، بیداری اسلامی را ایجاد کرده است که به برکت همین بیداری اسلامی نیز چندین رژیم وابسته به استکبار جهانی، سقوط کرده و از بین رفته است. اکنون جمهوری اسلامی تنها مانع تسلط آمریکا بر منطقه است و ترامپ به عنوان رییس جمهور بزرگترین ابرقدرت جهانی اعتراف می کند که "طی این چند سال، هفت هزار میلیارد دلار در منطقه خرج کرده ایم ولی به هیچ نتیجه ای نرسیده ایم". در این بین نیز جبهه مقاومت اسلامی در عراق، یمن، لبنان و سوریه به نتیجه رسیده اند که دوست و دشمن می دانند که محوریت جبهه اسلامی با ایران است و این پیروزی های بزرگ در منطقه و دنیا به برکت انقلاب اسلامی است. یقینا یکی از عوامل فروپاشی ابرقدرت شرق، انقلاب اسلامی است که براساس دین پیروز شد.
 
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: علی رغم تهدیدها و تحریم ها، ایران اسلامی رو به جلو و اقتدار در حدی است که ابرقدرتی مانند روسیه اعلام می کند که دو ابرقدرت نداریم و سه ابرقدرت وجود دارد و ایران اسلامی نیز بزرگترین ابرقدرت است. اندیشمندان روس می گویند، معنای ابرقدرت این است که بیشترین نفوذ را در کشورهای دیگر داشته باشد و ما نیز هیچ کشوری را به اندازه ایران دارای نفوذ در کشورهای دیگر نمی بینیم. پیش از انقلاب حتی کسی نمی دانست موقعیت ایران در نقشه جهانی کجا است ولی اکنون بر سر زبان ها است. در مجموع به برکت خون شهدا و امام و رهبری حکیمانه مقام معظم رهبری، خدا را شکر به قله هایی رسیده ایم که هیچ ملتی از ملل دنیا نتوانسته طی 40 سال، آن ها را فتح کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین