کد خبر: ۵۷۰۳۹۶
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۰

"ابرماه خونین" را ببینید+تصاویر

وقتی ماه درنزدیک‌ترین نقطه به زمین قرار می‌گیرد و بزرگتر از اندازه معمول دیده می‌شود، لقب "ابرماه" می‌گیرد و به این دلیل خونین نامیده می‌شود که قمرزمین را هاله قرمز رنگ فرا می‌گیرد.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس علم و فناوری- ابرماه‌گرفتگی خونین که به ابرماه گرگ خونین معروف است از بامداد اول بهمن (۲۱ ژانویه) در قاره‌های آسیا، اروپا، آمریکای شمالی و جنوبی، آفریقای مرکزی و اقیانوس آرام قابل مشاهده بود. 

به گزارش آفتاب‎نیوز؛ وقتی ماه در نزدیک‌ترین نقطه به زمین قرار می‌گیرد و بزرگتر از اندازه معمول دیده می‌شود، لقب "ابرماه" می‌گیرد و به این دلیل خونین نامیده می‌شود که قمرزمین را هاله قرمز رنگ فرا می‌گیرد.

اما ابر ماه خونی چه زمانی روی می‌دهد؟ 

این پدیده هنگامی روی می‌دهد که پدیده ماه‌گرفتگی یا خسوف با پدیده "ابرماه" همزمان شود. هنگام خسوف کره زمین بین ماه و خورشید قرار می‌گیرد و سایه کره زمین به دلیل آن دسته از رنگ‌های طیف نور خورشید که موج بلندتری دارند همراه با رنگ آجری بر روی کره ماه دیده می‌شود. به همین دلیل همزمانی پدیده ابرماه با ماه گرفتگی به "ابرماه خونین" معروف شده است.

پدیده ابرماه  هنگامی روی می‌دهد که ماه به نزدیک‌ترین فاصله خود از زمین می‌رسد و به این ترتیب قرص کامل آن درخشان‌تر و بزرگتر از همیشه به نظر می‌رسد. 

خبرگزاری "رویترز" در گزارشی تصاویری از وقوع این پدیده در نقاط مختلف جهان را منتشر کرده است. 



بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین