کد خبر: ۵۷۱۱۵۸
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۹

نظر آیت‌الله مجتهد شبستری در مورد فضای جلسه امروز مجمع تشخیص

آیت‌الله مجتهد شبستری درباره فضای جلسه امروز مجمع تشخیص در بررسی «پالرمو» اظهار داشت: گزارش کمیسیون‌های سیاسی و امنیتی دفاعی و کمیسیون حقوقی قضایی مجمع در اول جلسه ارائه شد که هر دو کمیسیون نظرشان نسبت به تصویب لایحه پالرمو منفی بود.
آفتاب‌‌نیوز :
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: نمایندگان دولت در جلسه امروز مجمع تشخیص پاسخ قانع‌کننده به اعضای مجمع ندادند و فضای جلسه امروز مجمع تشخیص به نفع تصویب پالرمو نبود.

وی افزود: بعد از نظر کمیسیون‌ها، طبق آئین‌نامه نمایندگان دولت و مجلس صحبت کردند. از دولت آقایان ظریف، دژپسند وزیر اقتصاد، همتی رئیس بانک مرکزی و خانم جنیدی معاون رئیس‌جمهور به دفاع پرداختند چراکه لایحه را دولت داده است و دنبال تایید و تصویب لایحه بودند. همینطور دو نفر از روسای کمیسیون‌های مجلس آقایان فلاحت‌پیشه و ملکشاهی چون وظیفه‌شان دفاع از مصوبه مجلس بود، در دفاع صحبت کردند. 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: بنا بود برخی از آقایان اعضای مجمع تشخیص که ثبت‌نام کرده بودند صحبت کنند ولی ابتدا برخی اعضا سوالات و ابهاماتشان را از نمایندگان دولت و مجلس پرسیدند لذا نوبت به صحبت موافقان و مخالفان نرسید و به تبع آن به جمع‌بندی و رای‌گیری نرسیدیم.

آیت‌الله مجتهد شبستری درباره اینکه آیا جواب نمایندگان دولت قانع‌کننده بود یا خیر، اظهار داشت: برای برخی اعضا ممکن است پاسخ‌ها قانع‌کننده نباشد. برای مثال درباره این پرسش که عدم تصویب آن چه مشکلاتی را پیش می‌‌آورد، جواب درستی ندادند و یا اینکه با تصویب این لایحه مشکلات اقتصادی حل می‌شود یا خیر، گفتند حل نمی‌شود اما ممکن است در صورت عدم تصویب مشکلات  اقتصادی تشدید بشود. 

وی افزود: یا درباره این سوال که ارتباط تحریم‌ها با پالرمو چیست و اینکه تحریم‌های‌ آمریکایی چه ربطی به این لوایح دارد جواب قانع‌کننده‌ای شنیده نشد و بحث‌ها به هفته آینده موکول شد.

آیت‌الله مجتهد شبستری در پاسخ به این پرسش که برخی اعضای مجمع می‌گویند فضای جلسه امروز موافق تصویب لایحه پالرمو بود، گفت: من این استباط را نکردم و اینگونه نبود و هرشخصی ممکن است از دیدگاه خودش نظر بدهد. 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: احتمالا جلسه بعدی 15 روز دیگر برگزار شود و اعضای مجمع به‌عنوان موافق و مخالف صحبت می‌کنند و ان شاءالله نسبت به آنچه مصلحت اسلام و نظام باشد به جمع‌بندی می‌رسیم.

تسنيم 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین