کد خبر: ۵۷۷۸۱۳
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۳

پیشنهاد نماینده مجلس: پرداخت ماهانه یک میلیون تومان به هر ایرانی، به جای ارز ترجیحی

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، سرانه ماهانه مابه التفاوت نرخ ارز ترجیحی با سامانه نیما را حدود 500 هزار تومان و با سنا یک میلیون تومان اعلام کرد و پیشنهاد داد که این سرانه به عنوان وجه اعتباری به مردم پرداخت شود.
آفتاب‌‌نیوز :
 «محمدرضا پورابراهیمی» سرانه سالانه مابه التفاوت نرخ ارز ترجیحی با سامانه نیما را نیز بیش از 6 میلیون تومان و با نرخ ارز سامانه سنا 12 میلیون تومان عنوان کرد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه این مابه اتفاوت باید به همه مردم ایران پرداخت شود، افزود: در این صورت، قیمت ها بر اساس چارچوب عرضه و تقاضا محاسبه می‌شود که این رقم 500 هزار و یا یک میلیون تومان، اعتباری بوده که به هر فرد داده می‌شود تا کالا خریداری کنند.

پورابراهیمی ادامه داد: بر این اساس مردم کالای مورد نیاز خود را خریداری کرده و مابه‌التفاوت قیمت، از محل خط اعتباری که برای هر فرد به صورت جداگانه درنظر گرفته شده، پرداخت می شود.

وی با اشاره به ارجاع بند مربوط به نحوه تخصیص ارز به تامین کالاهای اساسی به کمیسیون تلفیق بودجه سال 98، گفت: پیشنهاد شده دولت در اقلام کالاهایی که می تواند نظارت داشته باشد و قیمت کالاها همان قیمتی بوده که با نرخ ارز ترجیحی اختصاص یافته، با همان روش قبلی به تامین این کالاها ادامه دهد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس، با بیان اینکه در برخی اقلام، دولت نظارت کافی نداشته یا شیوه نظارت منطقی بر آن حاکم نیست، گفت: در این شرایط پرداخت ارز و خرید کالای گران از سوی مردم توجیه منطقی ندارد و استمرار این روش به لحاظ اقتصادی قابل قبول نیست.

وی افزود: اگر دولت بتواند قیمت کالاهایی که با ارز دولتی وارد و تولید می شود را در خرده فروشی ها با همان نرخ ارز ترجیحی به مردم ارائه کند، مجلس استمرار این روش را می پذیرد، در غیر این صورت، ادامه روش فعلی در تامین کالاهای اساسی امکان پذیر نیست.

منبع: خانه ملت
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۰
0
1
اگر این طور بشه که بخش عمده ای از رانت خوارها حذف وبیچاره می شوندلطفا به رانت خواران رحم کنید.
رحمت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۰
0
0
آقای پور ابراهیمی با سلام اگر 14میلیارد دلارارز ی باشد که به وارد کنندگان تعلق میگیردحاصل ضرب تفاوت حدود 8هزار تومانی حاصل بین ارز دولتی وآزادتقسیم بر80میلیون ایرانی ماهانه حدود 120 هزار تومان می شودفکر نمی کنید در محاسبات خودتون اشتباه کردید.
14000000000*8000=112000000000000/80000000=116000تومان حالا شما عدد یک میلیون را از کجا آوردید میشه برای مردم توضیح دهید؟کدوم عدد را اشتباه گرفتید میزان دلار تخصیصی را یا قیمت دلار را یا جمعیت ایران را ویا در محاسبه اشتباه کردید؟
رحمت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۰
0
0
ببخشید در کامنت قبلی عدد حاصل باید تقسیم بر دوازده میشد که فراموش کردم یعنی ماحصل تفاوت ارز دولتی وآزاد ضربدر مقدار ارز تخصیصی تقسیم بر جمعیت ایران تقسیم بردوازده ماه سال عددی حدود 116هزار تومان می شودممنون می شوم قبل از انتشار تصحیح بفرمایید
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین