کد خبر: ۵۸۰۴۳
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۸۵ - ۱۲:۱۰

انتظار برای حضور پرودی در پارلمان

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رومانو پرودی نخست وزیر ایتالیا که یک هفته پیش استعفا رسمی خود را تسلیم رئیس جمهور کشورش کرده و سه روز پس از این حادثه مجددا به دستور جیورجیو ناپولیتانو به روی کار آمد خود را برای حضور در مجلس نمایندگان و سنا و دریافت رای اعتماد مهیا می‌کند. 

روسای هر دو مجلس سنا و نمایندگان امروز در جلسه‌ای مشترک در خصوص تاریخ حضور پروردی در سنا و مجلس نمایندگان تصمیم‌گیری خواهند کرد. به گفته برخی منابع موثق به احتمال بسیار قوی پرودی باید روز پنجشنبه در سنا و یک روز پس از آن در مجلس نمایندگان حضور یابد. پرودی 67 ساله که با استعفا خود، ایتالیا را در شرک سیاسی فرو برده بود، تعطیلات آخر هفته را به بازبینی طرح دوازده ساله‌ای خود گذراند. این برنامه که غیر قابل مذاکره خوانده شده است روز پنجشنبه به توافق حاضران در ائتلاف پرودی رسید. 

پرودی پس از ائتلاف با متحدان خود اعدام کرد که آرای کافی برای حفظ سمت نخست‌وزیری را کسب کرده است. در این میان مارکر فولینی که زمانی از طرفداران سرسخت نخست وزیر سابق رومانو پرودی بود در طول چند روز گذشته در چرخشی 180 درجه‌ای حامی پرودی شد. در این میان بسیاری از روزنامه‌های ایتالیایی عناوین روز گذشته خود را به احتمال بازگشت برلوسکونی به قدرت اختصاص داده و اعلام کردند که پرودی باید برای بقای سیاسی خود این احتمل را به صفر برساند. 

گمانه‌زنی‌ها در خصوص آینده سیاسی پرودی بر تمامی اصلاحات اجرایی و اقتصادی ایتالیا سایه انداخته است. از سوی دیگر آینده نظامی ایتالیا در افغانستان و گسترش پایگاه نظامی آمریکا در شمال ایتالیا خود از مقوله‌های مورد مناقشه‌ای بود که باعث سقوط دولت پرودی شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین