کد خبر: ۵۸۴۱۴۸
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۷:۰۸
هفته پانزدهم لیگ برتر فوتبال

جدال سلاطین تساوی در هفته پانزدهم لیگ برتر فوتبال

هفته بیست و پنجم لیگ برتر فوتبال ایران از امروز با انجام دو بازی آغاز می‌شود.
آفتاب‌‌نیوز :
با نزدیک شدن به هفته‌های پایانی لیگ برتر، حساسیت بازی‌ها هم بیشتر می‌شود. امروز هفته بیست و پنجم لیگ با برگزاری دو بازی آغاز می‌شود.

استقلال خوزستان - فولاد خوزستان؛ ورزشگاه فولاد، ساعت ۱۷

اولین بازی که از ساعت ۱۷ آغاز می‌شود، داربی شهر اهواز است و دو تیم استقلال و فولاد خوزستان به مصاف هم می‌روند. با این که استقلال میزبان مسابقه است اما به علت بارندگی‌ها در استان خوزستان اطراف ورزشگاه غدیر دچار آب‌گرفتی شده و بازی باید در ورزشگاه خانگی فولاد برگزار شود؛ این تصمیم در حالی گرفته شده است که مدیرعامل باشگاه استقلال خوزستان با آن مخالفت کرده است و مدیر ورزشگاه غدیر نیز اعلام کرده است آمادگی برگزاری این بازی را دارند. آخرین قهرمان لیگ قبل از پرسپولیس، این روزها در بدترین شرایط خود به سر می‌برد و با ۱۰ امتیاز اصلی‌ترین گزینه سقوط به دسته پایین‌تر محسوب می‌شود. مدیران این تیم چند روز پیش، سرمربی تیمشان یعنی نعمتی‌نژاد را بعد از دو بازی برکنار کردند تا محمد علوی جایگزین او شود.

در نیم فصل دوم این تیم فقط یک تساوی و یک برد به دست آورده و در هفت بازی شکست خورده است. با توجه به اختلاف ۵ امتیازی با تیم سپیدرود و ۹ امتیازی با نفت مسجد سلیمان به نظر می‌رسد استقلال خوزستان را باید از همین حالا اولین تیم سقوط کرده به لیگ دسته یک حساب کنیم.

در طرف دیگر میدان فولاد خوزستانی قرار دارد که نیم فصل دوم را با قطبی خوب شروع کرد تا هواداران این تیم حداقل به گرفتن سهمیه آسیایی امیدوار شوند، با قبول سه شکست پیاپی برابر نساجی، استقلال و سایپا از دیگر تیم‌ها جا ماند تا در حال حاضر با ۳۰ امتیاز در میانه‌های جدول، رؤیای خود را از دست رفته ببیند. البته با حضور قطبی این تیم می‌خواهد برای فصل بعدی سرمایه‌گذاری کند و بازی‌های آینده این تیم به نوعی تمرینی است برای فصل آینده.

ماشین سازی تبریز - نساجی قائم‌شهر ورزشگاه بنیان دیزل، ساعت ۱۸

بازی دوم بین تیم‌های ماشین‌سازی تبریز و نساجی قائم‌شهر برگزار می‌شود؛ مسابقه‌ای که باید آن را دیدار "سلطان‌های تساوی" نام گذاری کرد. ماشین‌سازی با ۱۴ و نساجی با ۱۳ تساوی بعد از صنعت نفت آبادان که ۱۵ تساوی در لیگ دارد، از این لحاظ رکورددار هستند.

از وقتی مجید جلالی به نساجی آمده است این تیم فقط یک پیروزی به دست آورده اما به جز دو شکست در دیگر دیدارها حریف سرسختی نشان داده است به طوری که دو تساوی این تیم برابر دو مدعی قهرمانی لیگ یعنی پرسپولیس و سپاهان به دست آمده است. این تیم با ۲۵ امتیاز هنوز کمی خطر سقوط را حس می‌کند اما با نگاهی به عملکرد سپیدرود ۱۵ امتیازی و استقلال خوزستان ۱۰ امتیازی هواداران این تیم خیلی هم نگران این موضوع نیستند و از حالا در فکر فصل بعدی حضورشان در لیگ برتر هستند.

ماشین‌سازی تبریز هم شرایط مشابهی با نساجی دارد و با ۲۶ امتیاز در رده نهم قرار گرفته است. این تیم فصل سینوسی را از لحاظ کسب امتیاز پشت سر گذاشته و احتمالاً با توجه به اینکه خود را از منطقه سقوط دور می‌بیند نگرانی خاصی هم از این بابت ندارد. البته با توجه به مالکیت هم‌زمان زنوزی در این تیم و تراکتورسازی که مدعی قهرمانی است، سه بازی ماشین‌سازی با دیگر تیم‌های مدعی یعنی استقلال، سپاهان و پرسپولیس در ادامه فصل بسیار مهم و حیاتی جلوه می‌کنند.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین