کد خبر: ۵۹۱۱۲
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۳۸۶ - ۱۴:۳۷
پس از «ای‌بی‌سی»، رویترز هم تایید کرد

حمایت آمریکا از ترورهای گروه جندالله!

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مقامات آمریكایی در ترغیب یك گروه تروریستی به نام جندالله به رهبری عبدالمالك ریگی برای انجام اقدامات تروریستی در داخل خاك ایران دست دارند. خبرگزاری رویترز با اعلام چنین خبری می‌نویسد: آمریكا با رایزنی و تشویق گروهی از افراد مسلح پاكستانی، آنها را ترغیب به انجام یك سری عملیات چریكی در ایران كرده است. 

رویترز که خبر خود را به گزارش شبكه «ای‌بی‌سی نیوز» به نقل از منابع آمریكایی و سرویس‌های جاسوسی پاكستانی مستند کرده، در گزارش خود تاکید می‌کند موضوع عملیات پنهانی بر ضد ایران در گفت‌وگوهای ماه فوریه «دیك چنی»، معاون رییس جمهوری آمریكا و «پرویز مشرف»، رییس‌جمهوری پاكستان مطرح شده و مورد بررسی قرار گرفته است.

رویترز در توصیف این گروه تروریستی می‌نویسد: این گروه كه نامش «جندالله» است با پخش یك نوار ویدیویی، گروهی از سربازان ایرانی و مرزبانان این كشور را در حال دستگیری نشان می‌دهد. افراد گروه چریكی كه اجرای این عملیات خصمانه را بر عهده داشتند اعضای یك قبیله بلوچ هستند كه در استان گازخیز «بلوچستان» در مرز ایران و پاكستان مستقر می‌باشند. گروه جندالله مسئولیت حمله به گروهی از اعضای سپاه پاسداران در بهمن ماه گذشته در اتوبوسی در زاهدان را كه در آن ‪ ۱۱‬پاسدار كشته شدند را بر عهده گرفته است. 

چرا VOA با عبدالمالک ریگی مصاحبه کرد؟ [اینجا]

به گفته رویترز، «ای‌بی‌سی» هم در گزارش خود به این نکته اعتراف کرده است که آمریكا به «عبدالمالك ریگی» کمک مالی می‌کند و سیا با وی از سال ‪ ۲۰۰۵‬روابط نزدیك دارد. بنا بر این گزارش، ارتباط ریگی با ایالات متحده در عمل از دوران حضور طالبان در افغانستان آغاز شده است. وی که قبلا با طالبان می‌جنگیده، اکنون در قاچاق مواد مخدر، مبارزه با طالبان و كمك به سنی‌ها فعالیت دارد.

این گزارش در پایان تاکید می‌کند چند تن از عوامل حمله به اتوبوس حامل اعضای سپاه پاسداران پس از دستگیری اعتراف کرده بودند که از اعضای جندالله بوده و برای انجام عملیات مخفیانه در مكانی پنهانی در پاكستان آموزش دیده‌اند. 

گفتنی است اوایل هفته جاری شبکه تلویزیونی VOA وابسته به دولت آمریکا در مصاحبه با «عبدالمالک ریگی» تروریست فعال در استان سیستان و بلوچستان، از وی به عنوان «رهبر جنبش مقاومت مردمی ایران» نام برد! مصاحبه‌ای که ناباورانه یک آدمکش فوق افراطی ضد شیعه را قهرمان و محق جلوه می‌داد و این گونه القا می‌کرد که قتل بیرحمانه جوانان و فرزندان این کشور توسط او و هوادارانش، واکنشی صحیح به تضییع حقوق اقلیت‌های دینی در ایران است!

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین