کد خبر: ۵۹۲۷۹۹
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۹

برنامه‌ای برای کوپنی شدن کالاها نداریم/ تامین شکر مورد نیاز بازار از طریق واردات

قبادی اظهار داشت: قیمت خرما اکنون 15 تا 35 هزار تومان است با توجه به اینکه ما دومین تولیدکننده خرما در جهان هستیم نباید این قیمت‌ها برای مصرف داخلی وجود داشته باشد.
آفتاب‌‌نیوز :
در نشست خبری معاون وزیر صمت و رئیس ستاد تنظیم بازار آخرین وضعیت بازار کالاهای اساسی و مصرفی مردم تشریح شد.

عباس قبادی در خصوص وضعیت شکر گفت: ما قبل از اینکه این نوسانات در بازار رخ دهد هشدارهای لازم را داده بودیم که با توجه به نزدیک شدن شب عید و ماه رمضان باید در مورد منابع شکر اطمینان خاطر وجود داشته باشد.

وی با اشاره به اثرگذاری سیل فروردین ماه گفت: کارخانجات مجبور شدند برای عدم نفوذ آب به کارخانه‌ها درب انبار را ایزوگام کنند و همین علت باعث شد که تسویه شکر با تاخیر صورت بگیرد اما با وجود این مشکلات اکنون هیچ مشکلی در بازار وجود ندارد و شرایط بازار به سمت عادی شدن می‌رود و نزدیک به یک میلیون تن شکر در انبارها موجود است و همچنان واردات نیز ادامه دارد. همچنین امیدواریم با برداشت محصولات بهاری نیشکر وضعیت بازار مثبت شوند.

معاون وزیر صمت در خصوص افزایش قیمت خرما و کمبود آن در بازار گفت: قیمت خرما اکنون 15 تا 35 هزار تومان است با توجه به اینکه ما دومین تولیدکننده خرما در جهان هستیم نباید این قیمت‌ها برای مصرف داخلی وجود داشته باشد. بر همین اساس برای تنظیم بازار و جلوگیری از افزایش قیمت پیشنهاد ممنوعیت صادرات را داریم اما مورد قبول واقع نشد و مقرر شد تعرفه به آن تعلق بگیرد که این تصیم دیر اتخاذ شد.

وی افزود: قیمت صادراتی خرما 50 هزار تومان است و این قیمت بر مصرف داخلی نیز اثرگذار است.

وی در خصوص گوشت قرمز گفت: ادامه روند تخصیص ارز 4200 تومانی به گوشت قرمز صلاح نبود این در حالی است که 10 درصد گوشت قرمز مصرفی‌ ما وارداتی است و نباید به خاطر این درصد کم، تولید داخل را تحت تاثیر قرار دهیم.

وی در خصوص توزیع ارزاق به صورت کوپنی گفت: فعلا هیچ برنامه‌ای برای توزیع کالاهای اساسی به شکل کوپن در دستور کار نیست.

ایلنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین