کد خبر: ۵۹۳۲۰۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۷

فوت ۲ نفر از عشایر بافت| ۴ محیط‌بان به زندان معرفی شدند

فرماندار بافت با اشاره به فوت دو نفر از عشایر ایل علیرضایی طی چند روز اخیر در این منطقه گفت: چهار محیط بان درگیر در این پرونده به دستور بازپرس و با قرار بازداشت موقت به زندان معرفی شدند.
آفتاب‌‌نیوز :

فتحعلی حمزه جواران بدون توضیحات بیشتری افزود: این حادثه که بین محیط بانان و ۲ نفر از عشایر ایل علیرضایی رخ داده در منطقه پارک ملی خبر اتفاق نیفتاده است.

پیشتر روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان کرمان به نقل از مرجان شاکری مدیرکل این سازمان اعلام کرده بود که ۲ محیط بان حین تعقیب و مراقبت یک گروه متخلف شکار و صید در پارک ملی خَبر بافت به ضرب گلوله شکارچیان مجروح و ۲ شکارچی غیر مجاز نیز حین فرار جان خود را از دست دادند.

شاکری گفته بود: شب گذشته محیط بانان در پارک ملی خَبر استان کرمان، متوجه حضور یک گروه متخلف شکار و صید می‌شوند که مشغول پروژکتور کشی در منطقه بودند.

وی ادامه داد: مأموران حفاظت محیط زیست به سرعت خود را به این محل رسانده و مشاهده می کنند متخلفان با یک دستگاه خودرو سمند و یک موتورسیکلت در حال شکار آهو در پارک ملی خَبر بافت هستند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمان گفت: متخلفان زمانی متوجه حضور مأموران محیط زیست می‌شوند با موتورسیکلت اقدام به فرار و تیراندازی به سمت محیط بانان می‌کنند که بر اثر این اتفاق، ۲ نفر از محیط بانان زخمی شده و خودروی سازمانی اداره کل حفاظت محیط زیست هم آماج گلوله قرار می‌گیرد و در این میان راکبان موتورسیکلت حین فرار دچار حادثه شده و جان خود را از دست می‌دهند.

" پارک ملّی خَبْر یک منطقه حفاظت‌شده در بخش خبر از شهرستان بافت، استان کرمان با مساحت حدود ۱۲۰ هزار هکتار است و یازدهمین منطقه‌ای است که در ایران عنوان پارک ملی را بخود اختصاص داده‌است. این پارک در سال ۱۳۵۰ با عنوان منطقه حفاظت شده و در سال ۱۳۵۴ تحت عنوان پناهگاه حیات وحش خبر و روچون مورد حفاظت قرار گرفت، در نهایت در سال ۱۳۷۰ به عنوان منطقه گردشگری فرهنگی در سازمان فرهنگی یونسکو به ثبت رسید و در سال ۱۳۷۸ قسمت عمده این منطقه به پارک ملی ارتقا یافت. "

این در حالیست که فرماندار بافت می گوید: این حادثه در منطقه چاه گز حدود ۳۵ کیلومتری پاسگاه دهستان خبر رخ داده است.

فرماندار داشتن اسلحه را برای عشایر امری بدیهی عنوان و تصریح کرد: این حادثه حدود ساعت ۱۲ و نیم شب رخ داده است.

وی تاکید کرد: دادستان و مسئولان انتظامی شهرستان بافت از محل حادثه بازدید کرده و پرونده این واقعه در دستگاه قضایی در حال رسیدگی است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۵
0
0
در حین فرار از پارک خارج شده اند. کاری می کنید که محیط بانان چشم خود را روی هرگونه خلافی ببندند. در ضمن داشتن سلاح عشایر که بدون مجوز است از چه زمانی بدیهی شده است؟
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین