کد خبر: ۵۹۵۸۴۶
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۱

"مارک اسپر"، هم‌پیمان ترامپ و سرباز جنگ خلیج فارس نامزد امروز وزارت دفاع آمریکا

کاخ سفید اعلام کرد، رئیس جمهوری آمریکا مارک اسپر، سرپرست وزارت دفاع را برای سمت وزارت دفاع این کشور نامزد کرد.
آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد: دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، مارک اسپر، سرپرست پنتاگون را برای سمت وزارت دفاع ایالات متحده معرفی کرده است.

مارک اسپر پس از آنکه پاترک شاناهان از سمتش به عنوان سرپرست وزارت دفاع آمریکا کناره‌گیری کرد، به عنوان سرپرست پنتاگون کارش را آغاز کرد.

در ادامه بیانیه کاخ سفید همچنین آمده است: ترامپ همچنین قصد دارد تا "دیوید نورکیست" را به عنوان معاون وزیر دفاع و رایان مک‌کارتی را به عنوان وزیر امور غیرنظامیان ارتش آمریکا معرفی کند.

مارک اسپر که از ۲۰۱۷ در سمت وزیر امور غیرنظامیان ارتش آمریکا فعال بود، برای آنکه وزیر دفاع ایالات متحده شود، باید از سوی سنای این کشور مورد تایید قرار گیرد.

سایت پلتیکو گزارش داد، اسپر فارغ التحصیل دانشکده نظامی "وست پوینت" نیویورک بوده و به عنوان یکی از نیروهای جنگی در جنگ خلیج فارس خدمت کرده است.

وی از نوامبر ۲۰۱۷ وزیر ارتش بوده در حالی که هفت سال نیز در گروه صنایع دفاعی ریتون کار کرده است.

اسپر ۵۵ ساله در کنگره نیز به عنوان مشاور امنیت ملی و کارشناس کمیته روابط خارجه مجلس سنا کار کرده است.

براساس گزارش این سایت آمریکایی، اسپر هم‌پیمان نزدیک و قوی ترامپ و حامی تصمیماتش از جمله استقرار نیروهای آمریکایی در مرزهای مشترک با مکزیک است.

این سایت می‌آورد، وزیر دفاع جدید آمریکا با سوالاتی در کنگره درباره فعالیتش در زمینه صنایع دفاعی روبه‌رو خواهد شد و از مهمترین پرونده‌ها در این باره تمرکز بر مرحله آینده در سایه اصرار ترکیه برای خرید سامانه‌های دفاع موشکی اس ۴۰۰ روسیه است.

آدام اسمیت، رئیس کمیته نیروهای مسلح در مجلس نمایندگان آمریکا گفت: من اطمینان دارم که اسپر قادر به اجرای استراتژی دفاع ملی جدای هر گونه تاثیر خارجی و اعتبارات سیاسی خواهد بود.

وی افزود: من از سال‌هایی که او کارمند کنگره و کارشناس صنایع خاص بود می‌شناسمش و به تصور من دفاع ملی ما از رهبری او استفاده خواهد کرد.

قرار است اسپر ماموریت خود را با سفر تعیین شده به بروکسل برای حضور در نشست وزیران دفاع عضو ناتو در روزهای ۲۶ و ۲۷ ژوئن جاری آغاز کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین