کد خبر: ۵۹۶۰۹۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۴
تیم "ب" باز هم ادعاهای واهی خود علیه ایران را تکرار کرد

ادعاهای نتانیاهو علیه ایران و سپاسگزاری از ترامپ| بولتون: ایران احتیاط و خویشتن‌داری آمریکا را با ضعف این کشور اشتباه نگیرد| تحریم‌ها گزنده هستند و از شب گذشته بر آنها افزوده شده است

نخست وزیر رژیم صهیونیستی که با دیگر هم تیمی خود در "تیم ب" نشست مطبوعاتی گذاشته بود، به تکرار لفاظی‌های خود علیه کشورمان پرداخت.
ادعاهای نتانیاهو علیه ایران و سپاسگزاری از ترامپ| بولتون: ایران احتیاط و خویشتن‌داری آمریکا را با ضعف این کشور اشتباه نگیرد| تحریم‌ها گزنده هستند و از شب گذشته بر آنها افزوده شده است
آفتاب‌‌نیوز :

بنیامین نتانیاهو در نشست خبری مشترک با جان بولتون مشاور امنیت ملی آمریکا در سرزمین‌های اشغالی که پیش از دیدار آنها برگزار شد، باز هم ادعاهای واهی خود علیه کشورمان را تکرار کرد و مدعی شد که ایران عامل بی‌ثباتی منطقه است.

به گزارش آفتاب‎نیوز و به نوشته روزنامه اورشلیم پست، نتانیاهو در این ادعاهای خود گفت: ایران از درآمدش از توافق هسته‌ای برای دنبال کردن اهداف خود در منطقه استفاده می‌کند.

ادعاهای نتانیاهو علیه ایران و سپاسگزاری از دولت ترامپ| بولتون: ایران احتیاط و خویشتن‌داری آمریکا را با ضعف این کشور اشتباه نگیرد| تحریم‌ها گزنده هستند و از شب گذشته نیز بر شمار آنها افزوده شده است

روز پنج‌شنبه یک پهپاد جاسوسی آمریکایی که حریم هوایی کشورمان را نقض کرده بود توسط یک ایران هدف قرار گرفت و سرنگون شد.

به نوشته خبرگزاری ایسنا؛ رئیس جمهور آمریکا می‌گوید که ابتدا قصد داشته در پاسخ به این حادثه یک حمله علیه ایران انجام دهد اما دقایقی پیش از اجرای تصمیمش آن را لغو کرده است. وی سپس ادعا کرد علت انصرافش از حمله، شمار تلفات جانی احتمالی بوده است. واشنگتن مدعی است که پهپاد گلوبال هاوک در حریم هوایی بین‌المللی در حال عملیات بوده است.

این در حالی است که یک مقام ارشد دولت آمریکا به تازگی اذعان کرده است که آمریکایی‌ها به دلیل ترس از اینکه این پهپاد احتمالاً حریم هوایی ایران را نقض کرده بود، از حمله منصرف شده‌اند.

جان بولتون، مشاور امنیت ملی کاخ سفید نیز از ایران خواست تا احتیاط و خویشتن‌داری ایالات متحده را نشانه ضعف این کشور تفسیر نکند.

بولتون روز یکشنبه در بیت‌المقدس (اورشلیم) در جریان دیدار با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل ابراز امیدواری کرد که دور جدید تحریم‌های ایالات متحده علیه ایران روز دوشنبه و پس از ماه‌ها بررسی اعلام شود. بولتون که از نئومحافظه‌کاران (جناح بازها) حزب جمهوری‌خواه است، یکی از سرسخت‌ترین مخالفان ایران و از مدافعان جنگ به شمار می‌رود.

او در ادعایی بی اساس گفت: «ادامۀ تلاش‌های ایران برای دستیابی به سلاح هسته‌ای و تهدیدات این کشور که این روزها از حدود تعیین شده در قرارداد ناموفق هسته‌ای فراتر رفته، نشان از تمایل این ملت برای رسیدن به صلح نیست. تحریم‌ها گزنده هستند و از شب گذشته نیز بر شمار آنها افزوده شده است... ایران هرگز نمی‌تواند سلاح هسته‌ای داشته باشد(ادعای بی اساس بولتون در حالی است که ایران بارها این ادعا را رد کرده)، نه علیه ایالات متحده و نه علیه جهان.»

انتقاد نتانیاهو از مخالفان ترامپ

به گزارش رسانه‌های اسرائیل، بنیامین نتانیاهو نیز در این دیدار با سپاسگزاری از دولت ترامپ گفت: «آمریکا هیچ دوستی بزرگتر از اسرائیل و اسرائیل هم هیچ دوستی بزرگتر از ایالات متحده ندارد». نخست‌وزیر اسرائیل جان بولتون را یکی از حافظان اساسی اتحاد میان تل آویو و واشنگتن خواند.

قرار است نمایندگان شورا‌های عالی امنیت اسرائیل، روسیه و آمریکا روز سه‌شنبه در اسرائیل با یکدیگر دیدار کنند.

بنیامین نتانیاهو پیش از برگزاری نشست با بولتون نیز در ادعایی بی اساس گفت: «ایران یک کارزار تهاجم و تروریسم در منطقه به راه انداخته است. در عراق، در سوریه، لبنان، یمن و جاهای دیگر.»

به نوشته یورونیوز؛ نخست‌وزیر اسرائیل که از مخالفان پر و پا قرص برجام است، گفت: «همین چند سال پیش و پس از توافق هسته‌ای، میلیون‌ها و میلیاردها دلار به سوی ایران سرازیر شد. این پول تنها تهاجم ایران را تشدید کرد. باید یادآوری کنم که بسیاری در آن زمان می‌گفتند سرازیر شدن پول نقد به ایران باعث می‌شود این کشور از بلند پروازی‌های هسته‌ای دست بر دارد و به [مسائل]‌ داخلی مشغول شود. می‌گفتند ایران [با پول نقد] به کشور/ملت استارتاپ تبدیل می‌شود.»

نتانیاهو افزود آن‌‌هایی که می‌گویند «تهاجم‌های ایران بعد از کارهای اخیر دونالد ترامپ آغاز شده، در سیاره ما زندگی نمی‌کنند.»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
1
2
انگاشتی بعضی در ایران تحریم بیشتر درخواست میکنند .
میخواهند با جان و نسل یک نظریه خیالاتی جهانی
به انسان ......
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین