کد خبر: ۵۹۶۴۶۰
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۳

سهراب مرادی تغییر وزن داد

سهراب مرادی به احتمال زیاد در رقابت‌های جهانی تایلند در دسته 102 کیلوگرم وزنه خواهد زد.
آفتاب‌‌نیوز :

درحالی که هنوز وضعیت آسیب دیدگی کتف قهرمان جهان و المپیک مشخص نیست، اما خبرها حکایت از این دارد که سهراب می‌تواند خود را به مسابقات جهانی تایلند برساند. در این صورت باید دید تصمیم کادر فنی و سهراب مرادی برای رقابت های جهانی چه خواهد بود؟ سهراب طی یک ماه گذشته تصمیم داشت با افزودن بر کیلوهای بدنش، به دسته 109 کیلوگرم برود و در المپیک توکیو در این دسته وزنی شرکت کند.

او طی هفته های گذشته وزنه بدنش را به مرز 105 کیلوگرم هم رسانده بود و درحالی هنگام مهار وزنه دویست کیلویی دچار آسیب دیدگی شد، که قصد داشت رکوردهایش را برای تثبیت شدن در وزن جدید، افزایش دهد. اما آسیب دیدگی از ناحیه کتف، سهراب مرادی را از تصمیمش منصرف کرد تا همانطور که کادر فنی، معتقد بود، سهراب در همان دسته 96 کیلوگرم باقی بماند.

با این حال و با توجه به اینکه سهراب در حال حاضر بیش از 8 کیلوگرم اضافه وزن دارد، کادر فنی در نظر دارد در رقابتهای جهانی تایلند، از سهراب مرادی در دسته 102 کیلوگرم استفاده کند تا او مجبور نشود وزن زیادی را با توجه به آسیب دیدگی اخیر کم کند. طبق قوانین فدراسیون جهانی، وزنه‌برداران با حضور در اوزان غیر المپیکی هم می‌توانند، امتیازات لازم را برای کسب سهمیه المپیک به دست بیاورند مشروط بر اینکه در دو مسابقه گزینشی، حتما در وزن خود شرکت کرده باشند. به این ترتیب سهراب مرادی حتی اگر در رقابتهای جهانی تایلند در دسته 102 کیلوگرم وزنه بزند، مشکلی برای حضور در المپیک در دسته 96 کیلوگرم ندارد و بعد از جهانی وزن خود را برای حضور در المپیک کاهش خواهد داد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین