کد خبر: ۵۹۸۹۱
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۳۸۶ - ۱۳:۴۸

فجیع‌ترین قتل طالبان توسط یک پسر 12 ساله!

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: پسری که چاقو در دست دارد به زحمت دوازده سال سن دارد. صدایی دورگه و بلند، مردی را که مقابل وی چهارزانو نشسته است جاسوس آمریکایی می‌خواند. چند ثانیه بعد در حالی که گردن مرد را در دست گرفته، فریاد می‌زند الله اکبر، سر از بدن مرد جدا می‌شود. غلام نبی شبه ‌نظامی پاکستانی که متهم به خیانت به یک مقام ارشد طالبان در افغانستان است توسط نوجوان 12 ساله سربریده شد. 

به گزارش آسوشیتدپرس، غلام نبی از اهالی روستایی دورافتاده در جنوب شرقی پاکستان بود. حضور نوجوان با این سن وسال در ساختار داخلی طالبان، بینندگان این نوار ویدیویی را شوکه کرده است.

افرادی که دورتادور غلام نبی را برای اجرای حکم گرفته‌اند چندین بار نام فرمانده ارشد طالبان در جنوب افغانستان را تکرار می‌کنند اما تصویری از وی نمایش داده نمی‌شود. در طول پخش فیلم بریدن سر غلام نبی، آهنگی که در آن به ستایش ملاعمر و اسامه بن‌لادن پرداخته شده است، شنیده می‌شود.

در این نوار ویدیویی، غلام نبی به گفته شخصی که وی را سر می‌برد به جاسوسی برای ارتش امریکا اعتراف می‌کند.

نوجوان 12 ساله با صدای بلند اعترافات غلام نبی را تکرار کرده و می‌گوید: این مرد یک جاسوس امریکایی است. آن‌ها که راه و روش وی را پیش گیرند به همین سرنوشت مبتلا خواهند شد.

این فیلم دو دقیقه‌ای با تصویر جداشدن کامل سر از بدن غلام نبی به پایان می‌رسد. با وجود انتشار این فیلم، پدرغلام نبی از دیدن این فیلم خودداری می‌کند. وی پسرش را یکی از اعضای وفادار طالبان می‌داند که در جنوب افغانستان فعالیت می‌کرده است.

با وجود انتساب این فیلم به طالبان، یوسف احمدی که خود را سخنگوی این گروه معرفی می‌کند در تماس با آسوشیتدپرس، از وقوع چنین حادثه‌ای ابراز بی‌ اطلاعی می‌کند.

پخش چنین فیلم‌هایی برای نخستین بار صورت نمی‌گیرد و این در حالی است که تاکنون نوجوانی با این سن و سال مسئولیت سربریدن گروگان‌ها را برعهده نداشته است. غلام نبی از سوی گروگان‌گیرها به جاسوسی برای ارتش امریکا و افشا محل اختفا فرمانده طالبان در جنوب افغانستان متهم شده بود. ملا اختر محمد عثمانی در حمله هوایی ارتش ایالات متحده به محل اختفا وی در نوزدهم دسامبر کشته شد. 

از زمان حمله ایالات متحده به افغانستان، ملا اختر عثمانی که از نزدیکان به ملاعمر است اولین فرمانده ارشد این گروه محسوب می‌شود که توسط نیروهای امریکایی کشته شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین