کد خبر: ۶۰۲۰۱۳
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۵

تشریح فعالیت جامعه روحانیت مبارز در انتخابات مجلس از زبان پورمحمدی/احتمال پیروزی اصولگرایان وجود دارد اما...

دبیرعالی جامعه روحانیت گفت: بعد از ۴۰ سال وقت آن رسیده که نقاط ضعف و قوت را شناسایی و اعلام کنیم.
آفتاب‌‌نیوز :

حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی دبیرعالی جامعه روحانیت مبارز، عصر امروز در نشست ماهانه جامعه اسلامی مهندسین، با اشاره به سالگرد عملیات مرصاد و به درک واصل شدن منافقین در این عملیات گفت: امام با بصیرت و فهم و هوش الهی هم ماهیت این جریان فاسد را شناختند و هم علی‌وار در برابر این جریان ایستادند و با هوشمندی منافقین را شناسایی کردند و تدابیر شایسته‌ای را در مسیر تاریخ معاصر اتخاذ کردند و هرچه زمان می‌گذرد بیشتر به عزم ایشان پی می‌برد و یک مانع فساد را از سر راه انقلاب برداشتند و اگر این جریان فساد می‌ماند، معلوم نبود چه بر سر انقلاب می‌آمد.

وی افزود: باقی‌مانده‌های این جریان هنوز هم در حال فتنه‌انگیزی هستند و اطلاعاتشان از طریق زیرپاکشی و جاسوسی‌ها به دست دشمنان می‌افتد و عامل بسیاری از اقدامات بوده‌اند و جنگ آشکار و پنهانی با اینها داریم. این فرقه ضاله به تمام قد در خدمت دشمنان هستند و از جهات مختلف در جبهه دشمن با کارکردهای مختلف هستند.

پورمحمدی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب، اظهار داشت: از نظر سیاسی یک فضای بانشاط سیاسی داریم و دستاورد سیاسی ما کوچک نیست و یک روز نظام انتخاباتی ما متزلزل نشده و در کسب قدرت امنیتی و اطلاعاتی هم دستاوردمان فوق‌العاده است.

دبیرعالی جامعه روحانیت مبارز خاطرنشان کرد: دشمنان تلاش دارند تاب‌آوری و مقاومت ما و توسعه فرهنگی و تمدنی و تاثیرگذاری بین‌المللی را ناشی از توان اطلاعاتی ما بدانند اما حواسمان باشد این یک انحراف است و بخشی از این القای دشمن است، اگر در کشور اتفاقی افتاده ناشی از یک تلاش جمعی و گسترده در همه ابعاد با انگیزه‌های بالا است. من خودم در حوزه‌های امنیتی بودم و محصول دستاوردها را به‌دست می‌آوردیم و از تلاش‌های علمی دانشگاه‌ها استفاده می‌کردیم‌.

وی افزود: اینکه موشک ما پهپاد آمریکایی را می‌زند محصول تلاش یک نسل با اعتقاد است که می‌خواهد کشور را به جایگاه بالا برساند و آن فرمانده رشید ما که از موشک در خط مقدم استفاده می‌کند یا آن مامور امنیتی، برخوردار از یک عقبه علمی هستند که بروز نمی‌دهند.

پورمحمدی تصریح کرد: در بیانیه گام دوم، رهبر انقلاب پیشنهاداتی برای آینده دارند و در صدر آن یک نکته است و آن این است که نگاه خوش‌بینانه به آینده داشته باشیم. امیدآفرینی یک اصل است و ملت ما در جنگ یاس و امیدواری، امید خود را اثبات کرده و در جنگ تسلیم دشمن شدن و اراده و توکل به خدا، سربلند بیرون آمده است. همین موجب تزلزل دشمنان شده و دستاورد ارزشمندی است.

دبیرعالی جامعه روحانیت با اشاره به اینکه در انتهای بیانیه، رهبر انقلاب در موضوع سبک زندگی آن را به فرصت دیگری موکول کردند و مقابله با سبک زندگی غربی را نیازمند جهاد دانستند، گفت: سبک سیاسی جامعه ما و رفتار سیاسی ما چگونه است؟ جامعه‌ای که همه‌ زندگی‌اش را به صندوق رای سپرده، فضای سیاسی و عملیات سیاسی از اهمیت بالای برخوردار است و از این جهت ضعف زیادی داریم. ما تعریف جامع و کاملی از دسته‌بندی‌ها و گروه‌بندی‌ها نداشتیم و حتی رویکرد جناح‌هایمان تعریف شده نیست.

وی افزود: هروقت انتخابات می‌شود وقت زیادی صرف ساماندهی فعالان سیاسی می‌شود تا شعارمان را انتخاب کنیم. ما باید سیاست‌های فرهنگی، اقتصادی و بین‌المللی را مشخص کنیم اما چون وقت این‌کارها را نداریم وقتی به مجلس می‌رویم نمی‌دانیم چه‌کار می‌خواهیم کنیم. این یک مشکل جدی است و در گام دوم نیازمند ساماندهی رفتار سیاسی هستیم که تشکل‌ها چگونه می‌توانند ظهور و بروز کنند.

پورمحمدی با بیان اینکه هنوز مرزهای فعالیت در مجلس، دولت، شوراها و نهادهای امنیتی مشخص نیست و تبیین نشده و خروجی تلاش ما، خروجی کمی هست و این بخاطر سازوکار معیوب سیاسی است، اظهار داشت: جامعه روحانیت در تلاش است کار جناحی و سیاسی نکند چراکه ما گروه سیاسی نیستیم و یک کارکرد روحانیتی روشن داریم و وقت زیادی می‌گذاریم که دوستان ارزشی و انقلابی را یکصدا کنیم و گفتیم اگر خواسته ما که وفاق است محقق شد، مردم هم به سمت شما دعوت می‌کنیم. ۶ ماه دیگر انتخابات است و در سازوکار هماهنگی‌ها هستیم.

دبیر عالی جامعه روحانیت گفت: بعد از ۴۰ سال وقت آن رسیده تجربه‌های گذشته را وسط بگذاریم و نقاط قوت و ضعف را شناسایی و اعلام کنیم.

وی افزود: ما سبک اداری و دیوان‌سالاری خود را مشخص نکردیم و هنوز بحث جدی داریم. امروز ۱۷ میلیون پرونده داریم و اگر تکراری‌ها را حذف کنیم ۱۲ میلیون می‌شود که یک رکورد است که این همه اختلاف اجتماعی وجود دارد و به دادگاه کشیده می‌شود. سبک اداری و مدیریتی ما در حال هزینه‌زایی است و دغدغه‌ها و ناخرسندی‌هایی ایجاد کرده و بسیاری از مدیران و مسئولان چه خودشان و چه همکارانشان، همه ناموفق‌اند. یکی از اقدامات در گام دوم انقلاب، اصلاح سبک اداری و مدیریتی است.

پورمحمدی متذکر شد: این حرف‌ها را از آنجا راحت می‌زنم که کشور قادر به حل آن است و برای تحول عمیق به بلوغ رسیدیم و جا دارد که با الهام از حرکت نقطه عطف رهبری، باید گام دوم را در این بخش‌ها با پختگی برداریم و رویکردها و چشم‌اندازها را درست ببینیم. روحانیت باید رسالت پاسخگویی به شبهات و معتمد بودن را به خوبی ایفا کند و از خدا می‌خواهم این توفیق را تفضل کند.

وی افزود: روحانی هفته اول دولتش گفت کارهای مهم را اعلام کنید، من گفتم یارانه‌ها را منتفی کنید چراکه ماهی ۴ هزار و ۲۰۰ میلیارد یارانه می‌دهیم و باید دهک‌های ضعیف را شناسایی کنید و به دهک‌های پایین بیش از این مبلغ بدهیم. اما زیر بار این کار نرفت درحالی‌که جو مجلس و دولت طرفدار نظر من بود.

دبیرعالی جامعه روحانیت در پاسخ به پرسشی درباره رای آوردن اصولگرایان در انتخابات مجلس، گفت: احتمال می‌رود اصولگرایان در این دوره پیروز می‌شوند ولی باید واقع‌بینانه حضور پیدا کرد و تلاش جدی کنیم و امیدوارم دوستان ارزشی بتوانند اعتماد مردم را کسب کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین