کد خبر: ۶۰۲۴۶۹
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۰

تبلیغات انتخاباتی نتانیاهو: استفاده از عکس پوتین، سفر به هند و انتقال سفارتخانه‌ها به قدس

طبق گزارش‌های سیاسی که اخیرا در تل‌آویو منتشر شده، طرح کمپین انتخاباتی جدید بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی شامل سفرهایی به خارج، دیدار با تعداد بیشتری از رهبران جهان و انتقال تعداد بیشتری از سفارتخانه‌ها از تل‌آویو به قدس پیش از انتخابات ۱۷ سپتامبر آتی است تا به این ترتیب نتانیاهو در مقایسه با رقبای خود متفاوت و رهبری از سطحی دیگر به نظر می‌رسد.
تبلیغات انتخاباتی نتانیاهو: استفاده از عکس پوتین، سفر به هند و انتقال سفارتخانه‌ها به قدس
آفتاب‌‌نیوز :

به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، حزب لیکود در نمای بیرونی دفتر خود در تل‌آویو مشهور به "قلعه زئیو"، پلاکارد بزرگی را نصب کرده که در آن تصویر نتانیاهو در کنار ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه دیده می‌شود و روی این پلاکارد عبارت "نتانیاهو، سطحی دیگر" نوشته شده است.

مشاوران نتانیاهو تاکید دارند، انتخاب تصویر نتانیاهو در کنار پوتین در راستای جذب بیشترین تعداد آرای ممکن مهاجران روس انجام شد که جمعیت رای‌دهندگان حزب "اسرائیل خانه ما" به ریاست آویگدور لیبرمن، رقیب سرسخت نتانیاهو را تشکیل می‌دهند.

آنها همچنین افزودند: نتانیاهو همانند انتخابات قبلی، مشابه چنین اعلامیه‌هایی از دیدارهای خود با دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا منتشر کرده است.

طرح کمپین انتخاباتی نتانیاهو شامل سفر به برخی کشورهای دارای ویژگی‌های خاص همانند هند، ژاپن، مصر و دیگر کشورهاست و دفتر او مقدمات انجام این سفرها پیش از انتخابات را آغاز کرده است.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی به همراه یسرائیل کاتس، وزیر خارجه این رژیم طرحی دولتی را جهت ترغیب و تشویق برخی کشورهای فقیر برای پیروی از آمریکا و انتقال سفارت‌هایشان از تل‌آویو به قدس تدوین کرد.

کاتس که برای جانشینی نتانیاهو در ریاست حزب و نخست وزیری برنامه‌ریزی می‌کند، طرح یاد شده را "در درجه اول هدفی قومی، سیاسی و استراتژیک" خواند و گفت: این طرح به زودی برای تصویب به کابینه ارائه خواهد شد.

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در ادامه این طرح را اولویت اصلی وزارتخانه خود دانست.

با وجود بحران مالی که این وزارتخانه از آن رنج می‌برد، برای شروع مبلغ ۵۰ میلیون شکِل (معادل ۱۵ میلیون دلار) به این کار اختصاص داده شد.

بودجه‌ها و مبالغی برای تامین هزینه‌های مربوط به ساخت یا تبدیل سفارتخانه، اسکان سفیر، تعیین موقعیت مکانی مناسب در قدس و اختصاص آنها به سفارتخانه، کمک به اقدامات شهرداری قدس و مسؤولان و دیگر نهادهای مربوطه و همکاری با کشورهای مربوطه مورد استفاده قرار خواهند گرفت و یک کمیته به ریاست یووال روتم، مدیر کل وزارت خارجه درباره تقسیم کمک‌ها میان کشورهایی که آمادگی خود را برای انتقال سفارت‌های خود به قدس اعلام کرده‌اند، تصمیم‌گیری خواهد کرد.

منابعی در وزارت خارجه رژیم صهیونیستی اسامی برخی از کشورهای مدنظر از جمله هندوراس و السالوادور را فاش کردند.

این منابع افزودند: دو کشور یاد شده با انتقال سفارت‌هایشان به قدس موافقت کرده و خواستار افتتاح یک سفارت اسرائیلی کامل در پایتخت‌های خود شدند.

منابع یاد شده در ادامه گفتند: کشورهای دیگری پس از وعده نتانیاهو و کاتس برای حمایت از پروژه‌های توسعه‌ای و کمک‌های اقتصادی و نیز گشوده شدن درب‌هایی در آمریکا برای آنها با انتقال سفارت‌هایشان موافقت کرده و خواستار مشارکت اسرائیل در تامین هزینه‌های اقتصادی انتقال سفارت‌ها از تل‌آویو به قدس شدند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین