کد خبر: ۶۰۴۲۵۸
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۳۲

روسیه: ۱۰ سرباز سوری در حومه حماه کشته شدند

 رئیس مرکز آشتی طرف های درگیر در سوریه وابسته به وزارت دفاع روسیه از کشته شدن ۱۰ سرباز سوری و مجروح شدن ۲۱ تن دیگر در حومه شهر حماه بر اثر حمله تروریست ها خبر داد.
روسیه: ۱۰ سرباز سوری در حومه حماه کشته شدند
آفتاب‌‌نیوز :

الکسی باکین روز جمعه به خبرنگاران گفت: این حادثه در روستای ابودالی رخ داد واکنون با تلاش نیروهای ارتش سوریه، حمله تروریست ها متوقف شده است.

وی وضعیت در ادلب را متشنج خواند و اظهار داشت: روستاهای آچان و ابوعمر هم هدف گلوله باران خمپاره ای تروریست ها قرار گرفت.

رئیس مرکز آشتی طرف های درگیر در سوریه پیشتر نیز از وخامت اوضاع منطقه امن ادلب و نقض آتش بس در این منطقه ازسوی تروریست ها خبر داده بود.

باکین روز پنجشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت که تروریست ها از رعایت آتش بس در این منطقه که روز دوم ماه اوت اعلام شده است، خودداری کردند و در شبانه روز اخیر بر موارد نقض آتش بس افزوده شده است.

مقام روس به ۴۲ مورد گلوله باران مناطق مختلف سوریه توسط تروریست ها در شبانه روز اخیر اشاره کرد.

روسیه و ترکیه با امضای توافق سوچی در شهریور ۱۳۹۷ بر ایجاد مناطق کاهش تنش در مناطق شمالی سوریه تاکید کردند و بر اساس این توافق قرار شد در امتداد خطوط حائل بین تروریست ها و ارتش سوریه (در ادلب)، محدوده غیرنظامی(عاری از سلاح) به عمق ۱۵-۲۰ کیلومتر ایجاد شود و این محدوده را واحدهای گشت سیار ارتش ترکیه و پلیس نظامی روسیه کنترل کنند.

تاکنون تروریست ها به این توافق پایبند نبوده و با حملات متعدد خود غیرنظامیان و نظامیان را هدف قرار داده‌اند.

رئیس مرکز آشتی طرف های درگیر در سوریه این را نیز گفت که تروریست ها بیش از ۳۰ منطقه در استان های حلب، لاذقیه، حماء و ادلب را گلوله باران کردند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین