کد خبر: ۶۰۴۸۲۵
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۴

شوخی‌های چندوجهی مردان مخرب رابطه زناشویی

گاهی بسیاری از مردان به بهانه صمیمی شدن با همسر خود شوخی هایی را به میان می کشند که برخلاف تصورشان،مخرب رابطه سالم آن ها با همسرشان است.
شوخی‌های چندوجهی مردان مخرب رابطه زناشویی
آفتاب‌‌نیوز :

در جمع مهمانان و دوستان خانوادگی، مرد در حالی که مانند بسیاری از حکام و پادشاهان قدیم بر روی مبل لم داده و پا روی پا گذاشته بود، در اوج بگو بخندها و صمیمیت گروهی، در فرصتی مناسب در رابطه ای شوخی گونه با همسر خود گفت: "همسرم بی نهایت زن خوبیه،آنقدر دوست داشتنی و مهربانه که گاهی با خودم می گویم مثل خودش را باید 5 تا داشته باشم."

زن در حالی که سعی می کرد در جمع دوستان آبروداری کرده و خود را با همسرش همچنان صمیمی نشان دهد؛ گفت که "من که مخالفتی ندارم،خوب اگه تونستی برو چند تا زن دیگه بگیر."

در واقع از حالات چهره و شکستن های صورت زن می شد، لبخندهای اجتماعی وی که حکایت از مقاومت برای عدم ابراز ناراحتی است را مشاهده کرد، ناراحتی اش را پنهان کرد و گونه ای رفتار کرد که همه باور کنند که با این رفتار همسرش به عنوان یک شوخی مشکلی ندارد.

از این شوخی تلخ مرد، زن از درون ناراحت بود، گویا به جز صبوری و مقاومت کاری نمی توانست بکند،همسرش هر از گاهی در میان جمع و حتی در خلوت چنین رفتاری را با وی داشت.

مرد گویا از این رفتار خود لذت خاصی را دنبال می کرد، شاید سربه سر همسر خود می گذاشت اما زن در افکارش هر بار با شنیدن چنین جملاتی هر چند مطمئن بود که همسرش به وی وفادار است اما مرحله ای از استرس را تجربه کرده و احساس می کرد نمی شود به مرد خود اعتماد کامل کند، چون مرد از قدرت خود برای تهدید وی استفاده می کرد و این موضوع باعث رنجش خاطر وی می شد.

*میل به تعدد همسر در مردها می تواند بیانگر برآورده نمودن نیاز به قدرت باشد

قدرت طلبی از ویژگی های هر مردی می تواند باشد، اصولا در طبیعت نیز جنس نر گاهی با قدرت نمایی سعی در اداره محیط و زندگی پیرامون خود را دارد، به عنوان نمونه گوزن های نر هنگام بهار برای تصرف قلمرو معینی برای خود و در اختیار گرفتن ماده های هم نوع خود با رقیب مبارزه کرده و در این راه حتی تا پای مرگ نیز پیش می روند.

حیوانات وحشی ای مثل ببر و پلنگ و شیر نیز با شیوه های مختلف قلمروشان را به رقبای خود نشان می دهند و در صورت احساس تهدید سعی در نبرد برای حفظ قلمرو و همسر و فرزندان خود می کننند.

ببر در حیاط وحش پس از، از بین بردن رقیب خود و تصرف قلمرو وی، همسر وی را به عنوان شریک جدید زندگی اش می پذیرد و اینگونه نیاز به قدرت طلبی اش را ارضاء می کند، اما داستان ببر در حیاط وحش به همین جا ختم نمی شود، این نر وحشی با مشاهده هر یک از فرزندان همسر جدید خود از ازدواج سابقش، همه آنها را تیکه پاره کرده و از بین می برد.

در دنیای بشریت وضعیت مشابهی را مشاهده می کنیم. با گریزی به تاریخ می بینیم که اکثر پادشاهان و همه افرادی که به شیوه ای دستی بر قدرت داشته اند، از دو ویژگی مهم و بارز برخوردار بوده اند،نخست اینکه همه تقریبا مرد بوده و دوم اینکه تعداد بسیاری از آنها تعدد همسر را در دستور کار خود قرار داده اند، گاهی برخی از این پادشاهان در دربار خود چندین همسر را نیز اختیار کرده بوده اند.

تعدد همسر برای مردها در نگاهی نخستین معمولا با هدف تنوع طلبی و لذت طلبی جنسی از سوی مردها ارتباط داده می شود، اما واقعیت چیز دیگری است، این که نیازهای جنسی هر مردی با یک همسر نیز برآورده می شود.

بنابراین در اختیار گرفتن همسران زیاد از سوی مردها می تواند بیانگر برآورده نمودن نیاز به قدرت در مردها باشد، در جامعه کنونی زندگی چند همسری از سوی مردها بنابه دلایلی روبه فراموشی است و به عبارتی کمتر مردی به دلایلی از جمله کنترل اجتماعی، گسترش تفکر فمینیستی و اشرافیت زنان به حق و حقوق واقعی خود، مشکلات اقتصادی و یا تعهد به همسر و فرزندان و حتی افزایش خودآگاهی جامعه مردان گرایش به ازدواج مجدد ویا تعدد اختیار همسر را در خود می بیند.

اما این موضوع دلیلی نمی شود که مردها نیاز به قدرت را در خود نادیده بگیرند، مردها همیشه در پی ابراز قدرت در خود هستند و این موضوع می تواند در طرز نشستن آنها که در مجالس و یا در جمع خانواده نیز مشهود باشد. مردها درچنین محافلی بهترین مکان را برای خود انتخاب می کنند و به طرزی می نشینند که بیانگر ابهت و قدرت آنان باشد.

آنها شاید در کنار خود زن و یا همسر خود را قرار دهند اما زنان معمولا در مکانی پایین تر و یا حتی برروی مبل‌هایی می نشینند که در مکانی نامناسب‌تر از مردها قرار دارد.

گاهی نیز مردها از واژه ها و حتی تن صدای خود برای به رخ کشیدن قدرت خود به اطرافیان استفاده می کنند،شاید دلیل بسیاری از پرخاشگری ها و کنترل اعضای خانواده بویژه همسر همین باشد.

وقتی هم از شوخی های مرموزگونه و کنایه ها برای ابراز قدرتمندی خود استفاده می کنند، وقتی مردی در جمع با کنایه و شوخی از گرایش خود به اختیار نمودن همسر جدید حتی با تعریف و تمجید از همسرش سخن به میان می آورد، هرچند قصد چنین عملی را ندارد و یا به ظاهر نیت آسیب رساندن به همسر خود را ندارد، اما عملا چنین اتفاقی رخ می دهد.

این شوخی ها باعث احساس ناامنی و یا حتی حقارت در زن شده و گاهی برای روابط زن و شوهر می تواند خطرناک باشد.

*نیاز به امنیت یکی از نیازهای اساسی زنان است

در مقابل قدرت طلبی مردها نیاز به امنیت یکی از نیازهای اساسی زنان است که احساس می کنند با درایت تمام مرد قدرت مندی را دارند وباید به وی تکیه کنند، بنابراین چنین شوخی هایی برای زن می تواند بی نهایت آزار دهنده باشد.

شاید زن در موقعیتی قرار بگیرد که در مقابل شوخی های مرموزانه همسر خود در جمع از دادن هرگونه پاسخی احساس ناتوانی کند،اما دلسردی نسبت به همسر و آینده را در خود احساس خواهد کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین