کد خبر: ۶۰۶۱۱۴
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۸

ترامپ: کاهش مالیات‌ها را در نظر داریم

دونالد ترامپ که بهبود اوضاع اقتصادی آمریکا را برگ برنده ریاست جمهوری خود می‌داند گفته کاهش مالیات بر درآمد را به عنوان اهرمی موقت برای تقویت اقتصاد کشورش در نظر گرفته است.
آفتاب‌‌نیوز :

بسیاری از اقتصاددانان با توجه به ادامه جنگ تجاری میان واشنگتن و پکن، از وقوع یک دوره رکود در آینده نزدیک خبر داده‌اند.

کاخ‌سفید ابتدا گزارش‌ها درباره این ایده ترامپ را رد کرد اما رئیس جمهوری آمریکا روز سه‌شنبه، ۲۰ اوت، ضمن تایید این گمانه‌زنی‌ها گفت: "مالیات بر درآمد چیزی است که ما درباره آن داریم فکر می‌کنیم و گمان کنم بسیاری از افراد از کاهش آن استقبال کنند."

آمریکایی‌ها بخشی از درآمد خود را به طور ماهانه از فیش حقوق خود برای هزینه‌های بیمه درمانی، بازنشستگی و تامین اجتماعی پرداخت می‌کنند که میزان آن بسته به درآمدشان متغیر است.

به گزارش بی.بی.سی ترامپ طی چند روز گذشته بارها مساله رشد اقتصادی آمریکا و گمانه‌زنی‌های مرتبط با "رکود قریب‌الوقوع" را مورد توجه قرار داده و روز سه‌شنبه هم در این باره گفت: "ما با رکود اقتصادی خیلی فاصله داریم."

با این حال، تنش تجاری میان دو غول نخست اقتصاد جهان، آمریکا و چین، کارشناسان را نگران کرده به طوری بسیاری از آنها در رسانه‌های آمریکا نسبت به رکود اقتصادی در سال آینده میلادی، ۲۰۲۰، هشدار داده‌اند.

آنها می‌گویند بهبود نسبتا سریع شاخص‌های اقتصادی طی دو سال گذشته که از نظر آنها نتیجه کاهش مالیات‌ها از سوی دولت ترامپ بود اکنون اثربخشی خود را از دست می‌دهد و ادامه جنگ تعرفه‌ها سرعت رشد اقتصادی را کند خواهد کرد.

با وجود این ترامپ می‌گوید: "من همیشه به کاهش مالیات‌ها فکر می‌کنم. کم کردن مالیات یکی از دلایلی بود که اکنون اوضاع اقتصادی این قدر قوی شده."

رئیس جمهور آمریکا همچنین طی چند روز گذشته از بانک مرکزی این کشور خواسته که با کاهش نرخ بهره بانکی به بازار جان تازه‌ای دهد و با تقویت قدرت خرید و سرمایه‌گذاری مردم زمینه رونق اقتصادی را فراهم کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین