کد خبر: ۶۰۶۱۳۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۶

ترامپ بنز و ب‌.ام‌.و را هم تهدید کرد!

رئیس جمهور آمریکا گفت اروپایی ها هر چه را که آمریکا بخواهد در اختیارش خواهند گذاشت اگر کار به اعمال تعرفه بر خودروها بکشد.
آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از سی ان بی سی، تنها چند روز از گذشت موافقت اتحادیه اروپا با امضای توافق جدید با آمریکا برای افزایش واردات گوشت از آمریکا، دونالد ترامپ تهدید کرد که در صورت نرسیدن به توافقات تجاری مورد نظر با ژاپن و اروپا بر واردات کالاهای ساخت این کشورها تعرفه اعمال خواهد کرد.

دونالد ترامپ ضمن انتقاد مجدد از تصمیم فرانسه برای افزایش مالیات بر فعالیت شرکت های بزرگ حوزه فناوری آمریکا در فرانسه نظیر فیس‌بوک و گوگل گفت که در صورت تداوم این رفتارها، خودروهای اروپایی را مشمول تعرفه های جدیدی خواهد کرد. از سوی دیگر اختلاف بین آمریکا و آلمان نیز بر سر فعالیت شرکت های آمریکایی بالا گرفته است و اخیرا یکی از زیرمجموعه های شرکت امازون اعلام کرد از آلمان خارج خواهد شد. وی که در جمع خبرنگاران کاخ سفید حاضر شده بود گفت: آن‌ها هر سال میلیون ها "بنز" به آمریکا صادر می‌کنند، میلیون ها "ب. ام. و" به آمریکا می فرستند، اگر بر واردات خودروهایشان تعرفه اعمال کنیم حاضرند هرکاری را که آمریکا می خواهد انجام دهند!

طبق قانون مالیات دیجیتال فرانسه، شرکت‌های بزرگ فعال در حوزه فناوری باید سه درصد درآمد خود را به عنوان مالیات به دولت پرداخت کنند. این قانون بیش از همه فعالیت شرکت های گوگل، فیس بوک و آمازون را در فرانسه تحت تاثیر قرار خواهد داد.

این نخستین بار نیست که دونالد ترامپ خودروسازان را تهدید می کند: وی پیش‌تر تهدید کرده بود که اگر تا اواخر امسال به توافق مورد نظر با ژاپن و اتحادیه اروپا نرسد، بر واردات خودرو از حوزه اتحادیه اروپا و ژاپن تعرفه اعمال خواهد کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۰
0
0
باید آلمان را سر جایش نشاند
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین