کد خبر: ۶۰۶۵۲۵
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۱

فرمان پوتین برای تدابیر لازم جهت پاسخ متقارن به آزمایش موشکی آمریکا

رئیس جمهوری روسیه در نشست شورای امنیت این کشور به وزارت دفاع، وزارت امور خارجه و دیگر ارگان‌های مرتبط دستور دارد سطح تهدیدات ناشی از آزمایش موشک جدید کروز در آمریکا ارزیابی و اقدامات کاملی برای پاسخ‌گویی متقارن به آن انجام شود.
آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از خبرگزاری «نووستی»، دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین اعلام کرد که "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه امروز (جمعه) در نشست مرتب خود با اعضای دائم شورای امنیت این کشور که به بررسی مسئله آزمایش موشک کروز جدید آمریکا اختصاص داشت، دستور داد تا تهدیدات مربوط به با این اقدام آمریکا تجزیه و تحلیل شده و اقدامات لازم برای فراهم سازی پاسخ متقارن به آن در نظر گرفته شود.

بر اساس این اطلاعات، رئیس جمهوری روسیه در این نشست گفت: «با توجه به شرایط جدید بوجود آمده در رابطه با آزمایش موشک کروز جدید در ایالات متحده، وزارت دفاع، وزارت امور خارجه و دیگر وزارتخانه‌های مرتبط را موظف می‌کنم تا به تجزیه و تحلیل سطح تهدیدات به وجود آمده ناشی از این اقدام آمریکا برای کشورمان بپردازند و سپس اقدامات کاملی برای پاسخگویی متقارن به این مسئله در نظر گرفته شود.»

پوتین یادآور شد، آمریکا فعالیت خاصی را برای متهم کردن روسیه به نقض پیمان نابودی موشک‌های برد کوتاه و متوسط کارگردانی کرد و سعی کرد تا طرح‌های خود در راستای نقض این توافقنامه را پنهان کند.

رئیس جمهوری روسیه تاکید کرد: «مسکو نباید به واسطه اقدامات تحریک آمیز واشنگتن به یک مسابقه تسلیحاتی کشیده شود. همانطور که میدانید، ما هرگز نمی‌خواستیم، نمی‌خواهیم و نخواهیم خواست تا درگیر چنین مسابقه تسلیحاتی که که برای اقتصاد ما مخرب است، شویم.»

لازم به یادآوری است که مسئله شرایط بعد از از بین رفتن پیمان مربوط به نابودی موشک‌های برد کوتاه و متوسط و آزمایش موشکی اخیر در آمریکا موضوع اصلی نشست امروز پوتین با اعضای دائم شورای امنیت روسیه بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین