کد خبر: ۶۰۶۵۵۷
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۸

ماشین‌سازی یک - استقلال صفر| غافل‌گیری دقیقه نودی استراماچونی+فیلم

استقلال در هفته نخست لیگ برتر مقابل ماشین سازی شکست خورد.
آفتاب‌‌نیوز :

استقلال و ماشین‌سازی امروز (جمعه) در چارچوب هفته نخست لیگ برتر فوتبال در ورزشگاه بنیان‌دیزل تبریز به مصاف هم رفتند که این دیدار با پیروزی یک بر صفر ماشین سازی به پایان رسید. تک گل ماشین‌سازی را اتابک زارعی در دقیقه ۴+۹۰ زد. نبردن استقلال در این دیدار باعث شد که طلسم نبردن‌های این تیم در هفته نخست لیگ برتر به چهار سال برسد.

نیمه نخست

ماشین‌سازی در ابتدای این دیدار، نمایش برتری نسبت به استقلال داشت و توانست چند موقعیت‌ خطرناک هم ایجاد کند. شاگردان رسول خطیبی حتی در دقیقه سه در موقعیتی تک به تک می‌توانستند دروازه حسین حسینی را باز کنند اما دروازه‌بان استقلال به خوبی توانست شوت فرید کریمی را مهار کند.

ماشین‌سازی یک - استقلال صفر| غافل‌گیری دقیقه نودی استراماچونی

البته در بین نمایش خوب ماشین‌سازی در این دقایق، استقلال تلاش کرد که چند موقعیت ایجاد کند. در یک صحنه ارسال خوب مرتضی تبریزی، فرشید اسماعیلی را در موقعیتی تک به تک با دروازه‌بان قرار داد ولی ضربه این بازیکن از بالای دروازه‌ به بیرون رفت.

پس از گذشت ۲۰ دقیقه از زمان بازی، وقفه‌های زیادی در بازی به خاطر مصدومیت‌های بازیکنان ایجاد شد که این اتفاق باعث شد که بازی از تب و تابی که در ابتدایش داشت، بیافتد. در این دقایق شاگردان استراماچونی مالکیت توپ را در اختیار گرفتند و برنامه‌شان به این شکل بود که با صبر و حوصله به دروازه‌ ماشین‌سازی نزدیک شوند. آن‌ها می‌توانستند در دقیقه ۳۶ دروازه تیم تبریزی را باز کنند اما ضربه سر محسن کریمی توسط دروازه‌بان ماشین‌سازی دفع شد و کریمی نتوانست از توپ بازگشتی استفاده کند تا این موقعیت هم از بین برود.

در نهایت تلاش دو تیم برای تغییر نتیجه حاصلی نداشت تا نیمه اول با تساوی بدون گل به پایان برسد.

نیمه دوم

این نیمه با بازی مالکانه استقلال همراه شد و شاگردان استراماچونی تلاش زیادی کردند که بتوانند مقابل حریف تبریزی‌شان به برتری برسند. با این حال بازی بسته ماشین‌سازان مانع کار آبی‌های پایتخت شد. همین موضوع باعث شد که استراماچونی دست به تغییر در ترکیب تیمش بزند و علی دشتی، شیخ دیاباته و مهدی قائدی را به عنوان سه یار تهاجمی وارد میدان کرد تا بتوانند گره بازی را باز کنند.

این تغییرات به استقلال در فاز تهاجمی کمک کرد و این تیم صاحب موقعیت‌های خوبی شد. ابتدا دیاباته می‌توانست در دقیقه ۷۲ دروازه لک را باز کند اما ضربه سرش با اختلاف کمی به بیرون رفت. در ادامه هم علی دشتی، فرشید باقری و خود دیاباته موقعیت‌های خوب دیگری داشتند اما نتوانستند دروازه ماشین‌سازی را باز کنند. در این بین وقفه‌های زیادی که توسط بازیکنان ماشین‌سازی ایجاد شد، منجر به کاهش سرعت بازی شد.

با وجود حملات پرتعداد استقلال در نهایت اتابک زارعی، بازیکن ماشین‌سازی در دقیقه ۴+۹۰ توانست دروازه استقلال را روی یک ضربه ایستگاهی باز کند. پیش از این صحنه، سامان نریمان جهان در موقعیتی تک به تک قرار داشت که محمد دانشگر پیش از ورود او به داخل محوطه جریمه با تکل سرنگونش کرد و از زمین بازی اخراج شد.

این دیدار در نهایت با پیروزی یک بر صفر ماشین‌سازی به پایان رسید.

ترکیب استقلال: سید حسین حسینی، وریا غفوری، محمد دانشگر، شاهین طاهرخانی، میلاد زکی پور، علی کریمی، فرشید باقری، فرشید اسماعیلی (شیخ دیاباته، ۶۷)، داریوش شجاعیان، مرتضی تبریزی (مهدی قائدی، ۷۸) و محسن کریمی (محسن کریمی، ۵۵).

ترکیب ماشین‌سازی: حامد لک، ادوارد دوس‌سانتوس، احمدرضا زنده‌روح، فردین عابدینی (محمد سهراب نژاد، ۶۰)، شاهین توکلی، سید محمد خرم‌الحسینی، بابک مرادی، شاهین ثاقبی، فرید بهزادی‌کریمی، سامان نریمان‌جهان و علی آل‌کثیر.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین