کد خبر: ۶۰۶۵۷۸
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۰

اردوغان سه‌شنبه برای بررسی تحولات سوریه به مسکو می‌رود

رئیس جمهور ترکیه قصد دارد سه‌شنبه این هفته به مسکو سفر کند تا با رئیس جمهور روسیه درباره تحولات ادلب سوریه گفت‌وگو کند.
آفتاب‌‌نیوز :

«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد که طی روزهای آینده با «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در باره تحولات ادلب سوریه گفت‌وگو خواهد کرد.

همچنین دفتر ریاست جمهوری ترکیه اعلام کرد که اردوغان سه‌شنبه آینده به مسکو سفر می‌کند تا با مقامات روسیه درباره تشدید عملیات نظامی ارتش سوریه در ادلب گفت‌وگو کند.

همچنین پیش از این نیز کاخ کرملین از رایزنی تلفنی روسای جمهور روسیه و ترکیه درباره شرایط و تحولات ادلب در سوریه خبر داد. 

براساس این گزارش، ولادیمیر پوتین و رجب طیب اردوغان در زمینه تلاشهای مشترک برای حذف تهدیدهای تروریستی که در استان ادلب وجود دارد توافق کرده‌اند.

تحرکات ترکیه از زمان حمله ارتش سوریه به یک کاوان نظامی ترکیه در ادلب و محاصره یک پست دیده بانی این کشور در سوریه افزایش یافته است.

وزارت دفاع ترکیه حمله هوایی به کاروان کمک‌های نظامی خود به تروریست‌های سوری را محکوم کرده و آن را خلاف توافقات و مذاکرات با روسیه دانست. این در حالی است که کاروان نظامی مذکور که شامل تجهیزات نظامی سنگین می‌شد قرار بود به دست تروریست‌های گروه جبهة‌النصره در خان شیخون در جنوب استان برسد.

علی‌رغم ادعای ترکیه مبنی بر اینکه این کاروان برای تجهیز پست دیدبانی این کشور در منطقه کاهش تنش ادلب اعزام شده (در حالی که این پست دیدبانی مدت‌ها قبل ساخته شده و البته حجم این کاروان نیز برای کمک به این پست بسیار بزرگ بود)، اما مرکز مستندسازی سوریه می‌گوید کاروان مذکور بدون آنکه وارد جاده حلب دمشق شود، مستقیم مسیر شهرک سراقب را در پیش گرفت تا از آنجا به شهر خان شیخون برود که ارتش سوریه دیروز آن را محاصره کرد و موفق شد شب گذشته پس از پنج سال وارد آن شود.

عملیات ارتش سوریه در جنوب استان ادلب و شمال استان حماه که دروازه ورود به عملیات وسیع آزادسازی ادلب محسوب می‌شود، از اواسط اردیبهشت ماه آغاز شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین