کد خبر: ۶۰۸۵۳۲
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۴

۴۰ درصد از رای‌دهندگان آمریکایی پیروزی ترامپ در انتخابات را نامحتمل می‌دانند

نتایج یک نظرسنجی که به تازگی صورت گرفته،‌ نشان می‌دهد که ۴۰ درصد از رای‌دهندگان آمریکایی معتقدند که دونالد ترامپ نمی‌تواند در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ پیروز شود.
آفتاب‌‌نیوز :

در این نظرسنجی که با همکاری موسسه "هریس اکس" و پایگاه خبری هیل انجام شده، ۴۰ درصد از رای‌دهندگان اظهار کرده‌اند که فکر نمی‌کنند دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا در انتخابات ۲۰۲۰ پیروز شود.

این در حالی است که ۳۹ درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی نیز گفته‌اند که معتقدند ترامپ در این انتخابات پیروز شده و ریاست جمهوری آمریکا را برای دور دوم در دست خواهد گرفت.

به گزارش پایگاه خبری هیل، ۲۱ درصد از شرکت‌کنندگان نیز گفته‌اند که مطمئن نیستند شانس ترامپ برای پیروزی مجدد در انتخابات چقدر است.

رای‌دهندگان جوان‌تر کمتر از دیگر شرکت‌کنندگان نسبت به پیروز ترامپ خوش‌بین بوده‌اند. ۴۹ درصد از رای‌هندگان بین ۱۸ تا ۳۴ سال گفته‌اند که فکر نمی‌کنند ترامپ دوباره در انتخابات پیروز شود.

از میان رای‌دهندگانی که ۶۵ سال یا بیشتر داشته‌اند نیز ۴۴ درصد همین نظر را درباره پیروزی ترامپ داشته‌اند.

تفسیر این نظرسنجی برمبنای جنسیت رای‌دهندگان نشان می‌دهد که ۴۷ درصد از زنان و ۳۳ درصد از مردان احتمال پیروزی ترامپ را بعید دانسته‌اند.

در همین حال، نظرسنجی دیگری که با همکاری روزنامه "اینوسترز بیزنس دیلی" و شرکت نظرسنجی "تیپ پل" صورت گرفته، نشان می‌دهد که جو بایدن، نامزد دموکرات انتخابات ۲۰۲۰ و رقیب اصلی ترامپ با ۱۲ درصد از او پیشی گرفته است.

رای‌دهندگان در این نظرسنجی با حمایت ۵۴ درصدی از بایدن، او را به میزان ۱۲ درصد نسبت به ترامپ پیش انداختند.

با این حال بایدن در نظرسنجی دیگری که در ماه ژوئیه از سوی همین شرکت نظرسنجی صورت گرفته بود، ۱۳ درصد از ترامپ پیش بود و اکنون اختلافش با ترامپ یک درصد کاهش یافته است.

برنی سندرز، الیزابت وارن و کاملا هریس، دیگر نامزدهای دموکرات انتخابات ۲۰۲۰ نیز از ترامپ پیشی گرفته‌اند اما با درصدهایی پایین‌تر.

حمایت شرکت‌کنندگان این نظرسنجی از سندرز ۴۹ درصد و از ترامپ ۴۵ درصد بوده است. وارن و هریس نیز هر کدام از سوی ۴۹ درصد از شرکت‌کنندگان حمایت شده‌اند، درحالی که ترامپ آرای ۴۶ درصد از آنان را از آن خود کرده است.

بایدن و سندرز هر دو بیش از ۵۰ درصد از آرای رای‌دهندگان مستقل را کسب کرده‌اند که باز هم نشانگر پیشی گرفتن آنان از ترامپ است.

این نظرسنجی همچنین نشان می‌دهد که وارن با دریافت حمایت ۲۴ درصدی، نسبت به نظرسنجی ماه اوت با هفت درصد افزایش روبه‌رو بوده اما حمایت از بایدن دو درصد کاهش یافته و ۲۸ درصد است که اختلاف آرای این دو نامزد دموکرات را به چهار درصد کاهش داده است. اختلاف این دو در نظرسنجی گذشته ۱۳ درصد بود.

در میان نامزدهای دموکرات، برنی سندرز بدون تغییر با کسب ۱۲ درصد از آرای رای‌دهندگان دموکرات در جایگاه سوم باقی مانده اما حمایت از کاملا هریس با ۵ درصد کاهش، از حمایت ۱۱ درصدی در نظرسنجی گذشته به ۶ درصد سقوط کرده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین